Gjest Aarevis Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 For nesten to måneder siden ble jeg operert for varicocele. Ennå har jeg ikke sett noen resultater på årene i pungen. Hvor lang tid skal det normalt ta før "hevelsen" går ned, skal de forsvinne helt? Resultatet for min del er at jeg i tillegg til ingen forandring, sitter igjen med et mindre pent operasjonssår, nesten over beltestedet. Noe jeg tror er en blodåre, som går fra arret og ned mot lysken, er hard, og området har vært ømt for støt og strekk. Kan jeg om nødvendig opereres igjen, og hvilken inngrepstype bør jeg velge? Trodde dette endelig skulle bli bra... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47361-varicocele-etter-operasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Det er ikke alltid at resultatet er så synlig. Om du ble operert fordi du hadde smerter, må du kjenne etter om de er blitt borte. Om du ble operert fordi du hadde dårlig sædkvalitet, må du få undersøkt om sæden er blitt bedre (men det blir den dessverre ikke alltid). Det høres litt besynderlig ut med en synlig blodåre fra arret og ned til lysken. Dette må du evt. snakke med legen din om. Du sier at arret ikke ser pent ut, men arr blir blekere og mindre synlig i lang tid etter en operasjon - så hvordan resultatet av arret blir, er det for tidlig å vite noe om. Alle blir ikke bra etter operasjon for åreknuter i pungen (varicocele). Men det er mulig å gjøre operasjon på nytt. Noen kirurger foretrekker å gjøre en operasjon ilysken, abdre i øvre del av pungen, noen litt høyt i lysken, og noen blokkerer blodårene innvendig på en røntgenavdeling. Du bør diskutere dette med legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47361-varicocele-etter-operasjon/#findComment-181311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.