Gå til innhold

Xen vil tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For et år siden gjorde hun det slutt mellom oss fordi forholdet stod i stampe og vi bare kranglet om hvem som hadde skylden i dette. Jeg sørget lenge over tapet, jeg ønsket å finne løsninger og om nødvendig søke proff hjelp til å løse konfliktene. Vi hadde tross alt vært sammen i mange år. Det var hun ikke interessert i. Det var sporadisk kontakt mellom oss månedene som fulgte fordi jeg ønsket å finne tilbake til hverandre, men jeg følte at det ikke var gjensidig. Hun var mer interessert i å fly ut og søke etter en "erstatter" for meg. Etter noen ukers "gjenforening" i slutten av fjoråret gav jeg opp. Da hadde hun tydeligvis truffet en mann som hun interessert i. Jeg prøvde noen ganger å ta kontakt, men møtte en kald skulder. Jeg var da langt nede.

Fikk hjelp av en god venninne som det etter hvert ble litt intimt med. Fra begynnelse var det var sporadisk, men etter hvert fant vi en god tone og trivdes godt i hverandres selskap. Jeg var fremdeles usikker på hva jeg ville videre. Så plutselig møter jeg min X med denne mannen og hun skapte da et inntrykk av hvor heftige de hadde det sammen. Dette var helt knusende. Da bestemte jeg meg for at nå får det være nok. Jeg åpnet meg da mer opp for min nye venninne og vi begynte å føle litt for hverandre.

Så etter flere uker ringer min X og plutselig vil ha meg tilbake. Jeg sier nei, sier at jeg vil være alene for å finne meg selv igjen. Jeg sier også at jeg er mye sammen med ei jente. Hun gir seg ikke og ringer og sender masse meldinger. Hun vil treffes og snakke med meg. Hun forsøker seg, men jeg avviser. Dette begynner å bli plagsomt. Flere ganger i uken holder dette på. Jeg sier hele tiden nei. Og da går det over til utskjelling. Alt er min skyld. Det er helt umulig å ha en konstruktiv dialog fordi hun avbryter hver eneste gang jeg forsøker å forklare hva jeg følte mens vi var sammen og hva som jeg skjedd i etterkant. Utskjellingen kan vare over flere timer og sier at hun hun aldri vil ha meg tilbake. Allikevel fortsetter dette den dag i dag. Jeg har blitt nødt til å blokke hennes nr ved flere anledninger.  Min nye venninne er naturlig nok usikker på hele situasjonen. Hva er det som skjer?

Anonymkode: 1adb1...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er verken psykolog eller psykiater, men jeg tror at hvis du går tilbake til eksen så får du et liv med mye drama og ustabilitet. Hele dramaet er en forsmak på hvordan hun vil håndere konflikter i et forhold.

Når du har fortalt din versjon én gang så får det holde. Hvis hun ikke lytter er det hennes valg. Dere trenger ikke bli enige for din del.

Hvis du ikke vil miste din nye veninne bør du kutte kontakten med eksen. Du kan ikke prate i timevis hver uke. Det tyder på at hodet ditt er på feil sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er det som skjer?

Hun takler ikke at du er sammen med en annen? Ikke helt uvanlig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her:

Takk for svar. Jeg prøver å la være å svare henne når hun ringer eller sender meldinger. Og som nevnt så har jeg også blokka henne noen ganger. Men hun fremstår av og til litt ustabil og griner. Jeg prøver derfor å være litt grei. Dog skjønner jeg at dette kan ikke fortsette, da mister jeg min nye venninne. 

Og jeg har også tenkt tanke om at X`en reagerer slik fordi jeg har funnet en ny og går videre. Før det skjedde brydde hun seg katta om meg. At hun var ute med andre at tydeligvis helt greit, det måtte jeg bare akseptere.

Anonymkode: 1adb1...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her:

Takk for svar. Jeg prøver å la være å svare henne når hun ringer eller sender meldinger. Og som nevnt så har jeg også blokka henne noen ganger. Men hun fremstår av og til litt ustabil og griner. Jeg prøver derfor å være litt grei. Dog skjønner jeg at dette kan ikke fortsette, da mister jeg min nye venninne. 

Og jeg har også tenkt tanke om at X`en reagerer slik fordi jeg har funnet en ny og går videre. Før det skjedde brydde hun seg katta om meg. At hun var ute med andre at tydeligvis helt greit, det måtte jeg bare akseptere.

Anonymkode: 1adb1...551

Blokker 100%. Hun høres ustabil ut.

Anonymkode: 62683...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...