Gå til innhold

Sier du Majorstuen eller Majorstua?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det heter Majorstuen, ja, og jeg vil alltid skrive det slik. Men det faller desidert mest naturlig for meg å si med a-endelse. Selv om mange år i Oslo nok har preget meg slik at jeg «glipper» innimellom og sier -en. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det ikke veldig avleggs å si Majorstuen?

Anonymkode: 08b3e...7aa

Siden jeg aldri har bodd i Oslo, men er trønder så sier jeg (om jeg noen ganger sier det!) Majorstua. Ei stue - stua. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også fra østkanten og sier Majorstua.  Tror sannelig jeg hadde skrevet det også.  Men vet jo at det heter Majorstuen, men det faller meg tungt å si 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Jeg skjønner ikke at folk orker å bo sentralt på Majorstua med all den trafikken. Dyrt er det også. Skulle jeg mot formodning bli rik hadde jeg styrt unna Oslo 3. Mange store eldgamle leiligheter jeg ikke ser sjarmen med også.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke at folk orker å bo sentralt på Majorstua med all den trafikken. Dyrt er det også. Skulle jeg mot formodning bli rik hadde jeg styrt unna Oslo 3. Mange store eldgamle leiligheter jeg ikke ser sjarmen med også.

 

Everybody skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner heller ikke hvordan folk vil bo i eldgamle leiligheter på Frogner og Majorstuen.

Hver sin smak 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.6.2023 den 23.25):

Er det ikke veldig avleggs å si Majorstuen?

Anonymkode: 08b3e...7aa

Major stugo :) 

Anonymkode: 2266e...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...