Gå til innhold

Tinnitus er et helvete å leve med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er til å klikke av. Det er et evig sus uten stopp. Får aldri fred. Det er grusomt. Er det flere som må leve med det? 

Anonymkode: 582ef...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tinnitus kan være en fryktelig lidelse. Jeg kan ikke gjøre annet enn å uttrykke min sympati.
Kan jeg spørre hvordan du utviklet tinnitusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er til å klikke av. Det er et evig sus uten stopp. Får aldri fred. Det er grusomt. Er det flere som må leve med det? 

Anonymkode: 582ef...b7a

Har du gjennomgått rehabilitering mht tinnitus?  Har hørt om svært gode erfaringer med rehabiliteringsopphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Har du gjennomgått rehabilitering mht tinnitus?  Har hørt om svært gode erfaringer med rehabiliteringsopphold.

Nei. Har ikke hørt noe fra min fastlege ihvertfall. Er veldig sånn at man må finne ut av ting selv. Fastlegen min har ikke sagt noe som helst. Er du kjent med hva som finnes? 

 

Anonym330 skrev (5 minutter siden):

Tinnitus kan være en fryktelig lidelse. Jeg kan ikke gjøre annet enn å uttrykke min sympati.
Kan jeg spørre hvordan du utviklet tinnitusen?

Jeg tror det var fordi jeg hadde ørevoks som satt fast og som jeg ikke fjernet i tide så den ødela noe inni selve øret. 

Anonymkode: 582ef...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tinnitus og har fått beskjed fra øre og hals lege at det beste jeg kan gjøre er å ha på lav lyd av feks radioen. Det gjør til at suselydene ikke blir så fremskredene.  Så jeg har nesten alltid på radioen på lavt, også på natta. Det hjelper meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har levd med det i 30 år. Kan være veldig plagsomt, men utrolig hva man kan bli vant til etterhvert. En periode bodde jeg på et sted der det var helt stille hele tiden. Da hørte jeg pipingen konstant. Nå bor jeg slik at det alltid er litt svake lyder rundt meg, og da er jeg lite plaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det et sted du kan ringe til for å få veiledning https://www.hlf.no/tinnitustelefonen/ :) 

Har du fått testet hørselen din? Det sies at 4 av 5 med tinnitus har nedsatt hørsel, så jeg ville fått sjekket det ut  for å utelukke at det ikke er tilfellet med deg.  Fastlegen din kan sende henvisning til hørselsentralen eller til en øre nese hals-spesialist som også har audiograf. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...