Gå til innhold

Jeg var livredd sier Bjørnar Moxnes.

Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Den historien med solbrillene tror jeg ikke på. 

Det naturlige for meg ville vært å straks gå tilbake til butikken , legge meg paddeflat og beklage at jeg var så surrete å ta med brillene ut av butikken. Det tror jeg ligger i ryggmargen hos de aller fleste, hvis de da ikke er en tyvradd.

Derfor tror jeg ikke på historien hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den begynte så greit den historien der og i løpet av kvelden gikk det skeis. Jeg har gjort akkurat det samme som ham, på samme dag gikk jeg også i fra en lunch uten å betale. Jeg krabbet ganske flau tilbake neste dag og skyldte på tidlig demens. Det er et eller annet veldig rart med å _beholde_ brillene, det er der jeg ikke klarer å henge med lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja tror ikke at mange ville hatt noe problem om han leverte dem tilbake, så enten var han dum, eller så lyver han

Uansett ikke en bra look for kommunisten. Men veldig kommunistisk da :D

Kommunist ledere i andre land holder jo på sånn dagen lang. Sør afrika er uten strøm hele tiden fordi kommunistene bare tar pengene som skal gå til strømproduksjon for seg selv, også.... lurer på folk på hvorfor det ikke er strøm i sør afrika. Eh.... hallo, har dere spurt kommunistene hvor strømmen er, nei alle bare fortsetter som før å stemme på kommunistene, for de er imot rasisme, og er svarte, og kommunister, så hva mer trenger en fra en politiker lizzom. 

Anonymkode: c24b9...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på han. Virker rart at en politiker som han prøver å stjele noen solbriller til 1199 kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Jeg tror på han. Virker rart at en politiker som han prøver å stjele noen solbriller til 1199 kroner?

Jeg har ikke lest siste oppdateringer. Var det mediaoppslag osv han var redd for i såfall? Jeg ser ikke bort fra at hans rolle som politiker er det som har gjort ham redd, det hadde jeg nok selv også kjent på. Det er lite som skal til før sosiale mediers gapestokk hentes frem. Jeg synes bare det er så skrekkelig rart å beholde brillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det er få som innrømmer at de har stjålet. Da det virker smålig. Det er umulig å vite om han juger, men det er mest sannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror helt klart det var et uhell, men at han så valgte minste motstands vei ved å bare «late som ingenting» da han oppdaget det - i troen på at det ikke kom til å bli oppdaget sånn i etterkant. Pinlig og ekstremt dårlig stil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i grunnen at han snakker sant, men han burde ha gått tilbake. Det kan ikke forsvares.

Jeg tror ingen mistenker meg for å elske Rødt, men jeg vil ha et samfunn hvor blir utestengt for livet på grunn av en dum handling. Han er mer enn den dumme avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg har ingen sterk formening om han snakker sant eller ikke, men uansett om historien er fullstendig sann så var måten han "løste" det på så dum som den kunne bli. Han valgte jo i realiteten til slutt å stjele brillene uten noe forsøk på å gjøre opp for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på historien hans, men det var utrolig feigt og dumt å ikke gå tilbake da han oppdaget feilen. Den store fadesen var jo at han ikke forsøkte å rydde opp, men snarere forsøkte å skjule tabben for ikke tape ansikt. Det får en til å tvile på hans dømmekraft og lure på hva slags større ting han kunne skjult om han kom i en maktposisjon. Uredelig, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (59 minutter siden):

Jeg tror i grunnen at han snakker sant, men han burde ha gått tilbake. Det kan ikke forsvares.

Jeg tror ingen mistenker meg for å elske Rødt, men jeg vil ha et samfunn hvor blir utestengt for livet på grunn av en dum handling. Han er mer enn den dumme avgjørelsen.

Du burde korrekturlese bedre før du poster. 

Anonymkode: 92c98...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du burde korrekturlese bedre før du poster. 

Anonymkode: 92c98...d7f

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke på ham. Ingenting av det han forklarer virker troverdig i det hele tatt. Ikke at han tok med brillene mens han fortsatte å se på flere, ikke at han puttet dem i lomma helt tilfeldig, ikke at han må ha trodd at det var sine egne på noe tidspunkt som han sa. 

De fleste ville da ikke på noen måte ha latt være å gå tilbake da de oppdaget dem etterpå, tvert imot tror jeg at de fleste vill tenkt "obs" og løpt tilbake med dem. I tillegg tar han av lappen og legger dem i bagasjen. 

Nei, dette er løgn fra ende til annen, men som  @Worriesome Plenty 2 sier så kan han jo ikke innrømme at han stjal med hensikt. Hvordan ville det sett ut? 

Så han gjør som politikere flest og kommer med en latterlig lite troverdig forklaring, og så har han erfart at mange faktisk vil tro ham, mange blir usikre og så er vi noen som slett ikke tror på dette i det hele tatt. 

Her er en brist i karakteren. Jeg har vondt for å tro at dette er noe hvem som helst plutselig kan gjøre. Mye mulig @stjernestøvhar rett faktisk. Eller hva dette handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (2 timer siden):

Men han puttet brillene i lommen inne på butikken. Allerede der er det noe som skurrer veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å tro at toppolitikere takler verre situasjoner enn å oppdage at de i distraksjon har tatt med seg noe fra en butikk. Sånt synes jeg de bør kunne komme seg ut av, uten å få panikk og miste hodet av redsel. 

Ekstra skrev (2 timer siden):

Det får en til å tvile på hans dømmekraft og lure på hva slags større ting han kunne skjult om han kom i en maktposisjon.

Nettopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (48 minutter siden):

Men han puttet brillene i lommen inne på butikken. Allerede der er det noe som skurrer veldig. 

Jeg har ikke noen vansker med å se for meg at det kan skje i ren distraksjon. F.eks. når mobilen ringer og man trenger å frigjøre hendene. 

Jeg tror på historien hans, og kan godt se for meg at det er mulig å ta med seg noe ut av butikken i ren vanvare. Det er håndteringen i etterkant, som ikke holder. Først det som skjer på Gardermoen når han oppdager at han har brillene, og så den dårlige mediehåndteringen i etterkant. Dette er jo virkelig storm i et vannglass, noe han har forårsaket selv. 

I likhet med Grendel, så ønsker ikke jeg et samfunn hvor politikere skal trekke seg som følge av det som tross alt er noe som ligner på en bagatell - men jeg synes det er utrolig skuffende å se hvor ofte politikere som har fremstått som svært moraliserende i mange sammenhenger, så kjapt utviser dårlig moral selv.  Moxnes må jo vite at han sitter i glasshus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også på historien hans. Det kan skje den beste at man glemmer seg, og kommentarfeltene har vært fulle siste døgnet om folk som forteller om at de i vanvare har kommet til å ta med seg noe ut av en butikk. MEN: Måten han håndterte dette på da han oppdaget solbrillene synes jeg er elendig og vitner om dårlig dømmekraft. Og som @frosken var inne på: Han har selv rettet pekefingeren mot andre politikere mange ganger (og ofte med rette), men da må man holde orden i eget hus. Det er fryktelig rart å ikke gå tilbake med brillene - han var i nærheten, han måtte ikke rekke flyet, de kostet mer enn en pakke tyggis, selv om de ikke var veldig dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke noen vansker med å se for meg at det kan skje i ren distraksjon. F.eks. når mobilen ringer og man trenger å frigjøre hendene. 

Jeg tror på historien hans, og kan godt se for meg at det er mulig å ta med seg noe ut av butikken i ren vanvare. Det er håndteringen i etterkant, som ikke holder. Først det som skjer på Gardermoen når han oppdager at han har brillene, og så den dårlige mediehåndteringen i etterkant. Dette er jo virkelig storm i et vannglass, noe han har forårsaket selv. 

I likhet med Grendel, så ønsker ikke jeg et samfunn hvor politikere skal trekke seg som følge av det som tross alt er noe som ligner på en bagatell - men jeg synes det er utrolig skuffende å se hvor ofte politikere som har fremstått som svært moraliserende i mange sammenhenger, så kjapt utviser dårlig moral selv.  Moxnes må jo vite at han sitter i glasshus. 

Jeg ser ikke for meg at jeg under noen omstendighet kunne puttet brillene i lomma. Ikke en gang hvis telefonen ringte. Da ville jeg ha lagt de på disken eller i hylla. Historien skurrer fra A til Å. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...