Gå til innhold

​ Jeg føler meg lurt 😔 ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte nylig å gå til psykiater. Før jeg begynte der brukte jeg 4 ulike medikamenter. Da jeg begynte hos henne var "avtalen" at jeg skulle begynne på ennda ett medikament før jeg, om det gikk bra, kunne trappe ned på 3 av de andre. Men nå sier hun at jeg ikke kan få slutte på noen av dem likevel. Jeg føler meg lurt 😔

Anonymkode: 141da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Begynte nylig å gå til psykiater. Før jeg begynte der brukte jeg 4 ulike medikamenter. Da jeg begynte hos henne var "avtalen" at jeg skulle begynne på ennda ett medikament før jeg, om det gikk bra, kunne trappe ned på 3 av de andre. Men nå sier hun at jeg ikke kan få slutte på noen av dem likevel. Jeg føler meg lurt 😔

Anonymkode: 141da...5f3

Så du går nå på fem ulike medikamenter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Så du går nå på fem ulike medikamenter? 

Jepp 😕

Anonymkode: 141da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jepp 😕

Anonymkode: 141da...5f3

Det hørtes mye ut, jeg fikk ikke ta tre ap men tar to da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Det hørtes mye ut, jeg fikk ikke ta tre ap men tar to da. 

Ja, jeg synes og det er mye. Nå bruker jeg ikke svære doser da, så kan vel ikke si at jeg er overmedisinert i den forstand. Men jeg føler definitivt at det å bruke så mye medisiner ødelegger for meg på den måten at jeg ikke føler meg som meg selv osv.

Anonymkode: 141da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg synes og det er mye. Nå bruker jeg ikke svære doser da, så kan vel ikke si at jeg er overmedisinert i den forstand. Men jeg føler definitivt at det å bruke så mye medisiner ødelegger for meg på den måten at jeg ikke føler meg som meg selv osv.

Anonymkode: 141da...5f3

Ok. Ikke noe særlig å ikke føle seg som seg selv, medisiner legger en demper på ting men hjelper kanskje mot noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ok. Ikke noe særlig å ikke føle seg som seg selv, medisiner legger en demper på ting men hjelper kanskje mot noe? 

Nei, det er ganske kjipt. Ja, de hjelper jo også, det er klart. Så er ikke slik at jeg bare har negativ virkning, skulle bare ønske at jeg slapp unna akkurat det å ikke føle meg som meg selv... Er vanskelig å forklare og ingen behandlere ser ut til å skjønne heller... 

Anonymkode: 141da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ganske kjipt. Ja, de hjelper jo også, det er klart. Så er ikke slik at jeg bare har negativ virkning, skulle bare ønske at jeg slapp unna akkurat det å ikke føle meg som meg selv... Er vanskelig å forklare og ingen behandlere ser ut til å skjønne heller... 

Anonymkode: 141da...5f3

Jeg føler meg heller ikke som meg selv, forstår deg veldig godt. Og de forstår meg på det i psykiatrien, det er jo som to forskjellige personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg føler meg heller ikke som meg selv, forstår deg veldig godt. Og de forstår meg på det i psykiatrien, det er jo som to forskjellige personer. 

Så fint du forstår, er første gang jeg møter på noen som opplever det samme. Har hørt behandler si at det er meningen at en skal føle seg annerledes fordi sinnet er splittet og når man går på medisiner så samles de igjen... noe sånt... han var utenlandsk så ikke alltid like lett å forstå seg på men. 

Anonymkode: 141da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så fint du forstår, er første gang jeg møter på noen som opplever det samme. Har hørt behandler si at det er meningen at en skal føle seg annerledes fordi sinnet er splittet og når man går på medisiner så samles de igjen... noe sånt... han var utenlandsk så ikke alltid like lett å forstå seg på men. 

Anonymkode: 141da...5f3

Ja det er meningen at man skal føle seg annerledes, når jeg snakker mye om det sier de at jeg kan prøve å minke på dosen. Har prøvd det og men måtte øke igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Ja det er meningen at man skal føle seg annerledes, når jeg snakker mye om det sier de at jeg kan prøve å minke på dosen. Har prøvd det og men måtte øke igjen. 

Hva var grunnen til at du måtte øke igjen, om jeg kan spørre? Ble du dårlig igjen?

Anonymkode: 141da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er sykdommen din?

Anonymkode: ce534...694

Uspesifisert bipolar affektiv med psykotiske symptomer (eller noe sånt, husker ikke nøyaktig). 

Anonymkode: 141da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva var grunnen til at du måtte øke igjen, om jeg kan spørre? Ble du dårlig igjen?

Anonymkode: 141da...5f3

Ja ble dårligere på mindre dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Ja ble dårligere på mindre dose. 

Jeg skjønner. Skulle ønske jeg fikk prøve å gå på mindre dose. Selv om man risikerer å bli dårligere så tenker jeg det er verdt det, for da slipper man å lure på om hvordan det vill vært og være veldig ambivalent til det å bruke medisiner... for ja, jeg er veldig ambivalent til det, jeg skulle helst vert foruten.

Anonymkode: 141da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner. Skulle ønske jeg fikk prøve å gå på mindre dose. Selv om man risikerer å bli dårligere så tenker jeg det er verdt det, for da slipper man å lure på om hvordan det vill vært og være veldig ambivalent til det å bruke medisiner... for ja, jeg er veldig ambivalent til det, jeg skulle helst vert foruten.

Anonymkode: 141da...5f3

Jeg er veldig ambivalent til medisiner men har slått meg litt mer til ro med det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Begynte nylig å gå til psykiater. Før jeg begynte der brukte jeg 4 ulike medikamenter. Da jeg begynte hos henne var "avtalen" at jeg skulle begynne på ennda ett medikament før jeg, om det gikk bra, kunne trappe ned på 3 av de andre. Men nå sier hun at jeg ikke kan få slutte på noen av dem likevel. Jeg føler meg lurt 😔

Anonymkode: 141da...5f3

Det var et forbeold der, om medisinutprøvingen gikk bra, kunne de andre medisinene seponeres. Føler du at du fikk noen effekt av den siste medisinen? Jeg synes du kan spørre psykiateren din om hva hun tenker videre om medisineringen nå - om du skal stå på 5 medisiner, eller om det er verdt å gjøre noen endringer i ene eller andre retning...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har hørt behandler si at det er meningen at en skal føle seg annerledes fordi sinnet er splittet og når man går på medisiner så samles de igjen... noe sånt... han var utenlandsk så ikke alltid like lett å forstå seg på men. 

Anonymkode: 141da...5f3

Det var en gammel og bokstavelig måte å tolke behovet for antipsykotisk medisin på. Men slik jeg forstår, går du til en annen psykiater nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Jeg er veldig ambivalent til medisiner men har slått meg litt mer til ro med det nå. 

Så bra. Er kjipt å være så ambivalent.

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Det var et forbeold der, om medisinutprøvingen gikk bra, kunne de andre medisinene seponeres. Føler du at du fikk noen effekt av den siste medisinen? Jeg synes du kan spørre psykiateren din om hva hun tenker videre om medisineringen nå - om du skal stå på 5 medisiner, eller om det er verdt å gjøre noen endringer i ene eller andre retning...

Det var en gammel og bokstavelig måte å tolke behovet for antipsykotisk medisin på. Men slik jeg forstår, går du til en annen psykiater nå?

Ja, jeg følte at den siste medisinen har hjulpet meg en del. Jeg har fått mer energi og ork til å gjøre ting samt at den siste depresjonståka (kan man kalle det for det?) har lettet. Jeg har en annen psykiater nå ja. 

Anonymkode: 141da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...