Gå til innhold

Det er så sårt at jeg ikke har noen venner... de jeg hadde har gått videre i livet... 


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har to venninner som nå har blitt bekjente ettersom at vi har så lite kontakt nå og aldri møtes (siden de bor på andre siden av landet). Hun ene møtte jeg på barneskolen og hun andre møtte jeg på ungdomsskolen. Så vi har kjent hverandre en stund ettersom vi er i slutten av 20-årene nå. De har gått videre i livet, fått samboer, barn, nye venner og har fått en hverdag jeg ikke er en del av. Det gjør meg ganske lei meg, spesielt siden jeg ikke har noen andre i livet mitt. Klarer aldri få venner samme hvor hardt jeg prøver. Skjønner ikke helt hva som er galt med meg siden ingen liker meg men det må jo være noe fundamendalt galt? Jeg er og introvert og redd for å åpne meg å være sårbar så det hjelper jo ikke akkurat på. 

Er det noe jeg kan gjøre for å endre meg?

Anonymkode: 381d6...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venner får man gjerne gjennom felles interesser. Er det der du prøver å få venner? Hvis man bare maser på folk og prøver å snakke om masse uinteressante ting og man har ingenting til felles går det jo dårlig? Eller så må man ta noen sjanser, man må invitere folk ut på ting og spørre om å finne på noe. Hvis de avviser er det bare å gå videre og drite i de.

Eller så er det interessant hvis du har noen diagnoser? Er du deprimert? Sosial angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (13 timer siden):

Venner får man gjerne gjennom felles interesser. Er det der du prøver å få venner? Hvis man bare maser på folk og prøver å snakke om masse uinteressante ting og man har ingenting til felles går det jo dårlig? Eller så må man ta noen sjanser, man må invitere folk ut på ting og spørre om å finne på noe. Hvis de avviser er det bare å gå videre og drite i de.

Eller så er det interessant hvis du har noen diagnoser? Er du deprimert? Sosial angst?

Jeg har ingen hobby eller sånt nå. Men jeg har hatt flere hobbyer tidligere der jeg møtte folk, jeg har hatt ganske mange forskjellige jobber samt at jeg har gått 3 forskjellige klasser på videregående og ett studie uten å få venner... Så det må jo være noe galt med meg som aldri klarer få venner?

Jeg har bipolar så er deprimert i perioder, men etter at jeg ble ordentlig medisinert har jeg egentlig ikke hatt noen skikkelige depresjoner. Jeg tror ikke at jeg kan si at jeg har sosial angst, men jeg synes det er veldig ubehagelig å være sosial i tillegg til at jeg er ganske sosialt klønete. Så det hjelper jo ikke akkurat. 

Anonymkode: 381d6...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har to venninner som nå har blitt bekjente ettersom at vi har så lite kontakt nå og aldri møtes (siden de bor på andre siden av landet). Hun ene møtte jeg på barneskolen og hun andre møtte jeg på ungdomsskolen. Så vi har kjent hverandre en stund ettersom vi er i slutten av 20-årene nå. De har gått videre i livet, fått samboer, barn, nye venner og har fått en hverdag jeg ikke er en del av. Det gjør meg ganske lei meg, spesielt siden jeg ikke har noen andre i livet mitt. Klarer aldri få venner samme hvor hardt jeg prøver. Skjønner ikke helt hva som er galt med meg siden ingen liker meg men det må jo være noe fundamendalt galt? Jeg er og introvert og redd for å åpne meg å være sårbar så det hjelper jo ikke akkurat på. 

Er det noe jeg kan gjøre for å endre meg?

Anonymkode: 381d6...5bd

prøv i litt naturlige settinger som kurs, jobb, hobbygreier, andre aktiviteter som involverer grupper. Jeg er også introvert og finner mye hjelp i situasjoner der det er naturlig å snakke med folk. Du trenger ikke endre noe ved deg, men du kan jo jobbe på litt andre måter for å bli kjent med folk .

Anonymkode: 91c2d...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det egentlig vanlig at voksne har venner?

Anonymkode: 8902f...b06

Ja? De fleste har som regel ikke like mye tid til venner som før har jeg inntrykk av (i alle fall ikke om man har full jobb, barn, hobbyer osv). Men jeg vet de som jeg var venner med før nå har andre venner i alle fall. Sårt egentlig, men sånn er det jo.

Anonymkode: 381d6...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

prøv i litt naturlige settinger som kurs, jobb, hobbygreier, andre aktiviteter som involverer grupper. Jeg er også introvert og finner mye hjelp i situasjoner der det er naturlig å snakke med folk. Du trenger ikke endre noe ved deg, men du kan jo jobbe på litt andre måter for å bli kjent med folk .

Anonymkode: 91c2d...19d

Takker for tips, jeg tenker jeg må forsøke dette etterhvert. Er så leit å være så ensom...  

Anonymkode: 381d6...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...