AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 Del Skrevet 1. juli 2023 Som tittelen sier: har vansker med å kjenne følelser. Kjenner irritasjon, og kanskje litt iver i visse situasjoner når jeg har konkrete (jobb-)oppgaver å fokusere på, men det er nesten det eneste. Vært sånn i noen uker. Det er ubehagelig å kjenne seg fremmed i speilet. Det kjennes tomt å ikke glede seg til noe. Det er litt vanskelig å vite hvordan jeg skal opptre fordi jeg sliter noe med å huske andres oppfatning av meg som person. Klarer å te meg adekvat liksom, men inni meg er det ingenting. Ser ingen spesiell grunn til hvorfor dette skulle skje akkurat nå, men kanskje det var slik jeg taklet forrige depresjon. Pga ansvar og mye å tape, så måtte jeg bare ta meg sammen, stå opp, gå på jobb, passe barn, osv. Men tror kanskje jeg har skrudd av en bryter jeg ikke klarer skru på igjen. Har mistet interesse for folk jeg vet jeg bryr meg om. Gjør jo ikke noe/noe galt med det, men det gjør det anstrengende å forholde seg til alt og alle, når jeg må fake det hele tiden og egentlig bare vil legge meg ned å zoome ut i min egen tankeverden. Anonymkode: e0cda...fa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 3. juli 2023 Del Skrevet 3. juli 2023 Hva gjorde deg glad før? Det høres vondt ut å ha det slik. Jeg vet ikke, men kan du ha gjort det slik fordi du ikke har hatt krefter til å ta deg av følelser også i en hektisk periode, så derfor har det vært best å nøytralisere følelsene for deg selv? Mulig at det ble dårlig forklart... Det motsatte er at følelsene lett kan boble over, "kort lunte" som det beskrives som i dagligtalen, men selv kan jeg gjøre som du beskriver i kortere perioder, og jeg har tenkt i mitt hode at det har som funksjon som jeg har skissert over. Jeg tror det er viktig at du klarer å skru av den bryteren, som du sier, for vi mennesker trenger følelser. Om ikke kan det gå inn i en følelsesløs tilstand over tid - det tror jeg ikke er bra for deg. Det kjenner du kanskje allerede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.