Gå til innhold

Om man spør psykolog/psykiater om man som psykisk syk burde få barn eller ikke vil man få ett 100% ærlig svar da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om man spør psykolog/psykiater om man som psykisk syk burde få barn eller ikke vil man få ett 100% ærlig svar da?

Jeg tenker, det er jo en veldig sårbar og personlig ting å spørre om og kanskje behandler er redd for å påvirke valget (noe som han/hun jo gjør når han/hun sier sin ærlige mening)?

Anonymkode: 938d0...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og er det noen her som har spurt behandler om det å få barn eller ikke? Og hvilket svar fikk du?

Anonymkode: 938d0...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cybele

Kommer helt an på hvem som er akkurat din psykiater eller behandler. Alle svarer ikke det samme, de er ulike mennesker de som oss pasienter. Ta en sjans å spør, så kan dere snakke om emnet om ikke annet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De vil nok sende spm tilbake til deg og spør deg hva du synes selv.

Anonymkode: d73ff...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svært bekymret de gangene noen som sliter mye psykisk bestemmer seg for å få barn alene. Selv om man ikke har noen garantier mot at forhold oppløses, så er det ekstra viktig med to foreldre om den ene sliter mye psykisk. 

Når det gjelder Asperger, så er jeg tilbøyelig til å mene at det foregår en overdiagnostisering for tiden. Det virker ulogisk at det skal være en så stor økning i jenter som har autismespekterforstyrrelse, som det nå diagnostiseres. Dermed tenker jeg også at noen av de jentene som får autismespekterdiagnoser nå, kanskje som voksne vil være velfungerende og ha god omsorgsevne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cybele skrev (1 time siden):

Kommer helt an på hvem som er akkurat din psykiater eller behandler. Alle svarer ikke det samme, de er ulike mennesker de som oss pasienter. Ta en sjans å spør, så kan dere snakke om emnet om ikke annet 

Ja, det er ett godt poeng. Nå er det nok ett par år til det ville blitt aktuelt så tenker det kan vente litt å diskutere det med behandler... 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De vil nok sende spm tilbake til deg og spør deg hva du synes selv.

Anonymkode: d73ff...36c

Ja, det er vel typisk.

frosken skrev (1 minutt siden):

Jeg blir svært bekymret de gangene noen som sliter mye psykisk bestemmer seg for å få barn alene. Selv om man ikke har noen garantier mot at forhold oppløses, så er det ekstra viktig med to foreldre om den ene sliter mye psykisk. 

Når det gjelder Asperger, så er jeg tilbøyelig til å mene at det foregår en overdiagnostisering for tiden. Det virker ulogisk at det skal være en så stor økning i jenter som har autismespekterforstyrrelse, som det nå diagnostiseres. Dermed tenker jeg også at noen av de jentene som får autismespekterdiagnoser nå, kanskje som voksne vil være velfungerende og ha god omsorgsevne. 

Hva mener du med å bestemme seg for å få barn alene? Man får vel ikke hjelp til IVF o.l dersom man er psykisk syk?

Anonymkode: 938d0...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er ett godt poeng. Nå er det nok ett par år til det ville blitt aktuelt så tenker det kan vente litt å diskutere det med behandler... 

Ja, det er vel typisk.

Hva mener du med å bestemme seg for å få barn alene? Man får vel ikke hjelp til IVF o.l dersom man er psykisk syk?

Anonymkode: 938d0...613

En tur på byen er enkelt å gjennomføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva mener du med å bestemme seg for å få barn alene? Man får vel ikke hjelp til IVF o.l dersom man er psykisk syk?

Anonymkode: 938d0...613

En god del enslige kvinner har reist til Danmark for IVF. De screenes ikke nødvendigvis for psykiske lidelser, tvert i mot. Prosedyrene har i stor grad preg av samlebånd, så om man har nok penger er det ikke vanskelig å få gjennomført IVF selv med alvorlige psykiske lidelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (2 timer siden):

En tur på byen er enkelt å gjennomføre. 

Ikke om man har alvorlig sosial angst 

Anonymkode: 8bc3e...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (2 timer siden):

En god del enslige kvinner har reist til Danmark for IVF. De screenes ikke nødvendigvis for psykiske lidelser, tvert i mot. Prosedyrene har i stor grad preg av samlebånd, så om man har nok penger er det ikke vanskelig å få gjennomført IVF selv med alvorlige psykiske lidelser. 

Krever de ikke legeattest fra Norge? 

Anonymkode: 8bc3e...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke om man har alvorlig sosial angst 

Anonymkode: 8bc3e...51f

Nei men om man virkelig hverken klarer å være nært nok noen til å bli befruktet eller finne ut av retningslinjene for inseminasjon, så er det så avgjort ingen menneskerett å få barn

Anonymkode: d123d...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ikke om man har alvorlig sosial angst 

Anonymkode: 8bc3e...51f

Har du tenkt på hvordan det vil være å være barn av enslig mor som har så mye sosial angst at hun ikke går på foreldremøter, ikke blir med på trening eller korpsøvelse, ikke står på sidelinja på kamper eller sitter i salen på konserter  osv osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (16 minutter siden):

Har du tenkt på hvordan det vil være å være barn av enslig mor som har så mye sosial angst at hun ikke går på foreldremøter, ikke blir med på trening eller korpsøvelse, ikke står på sidelinja på kamper eller sitter i salen på konserter  osv osv ?

Nei? Jeg skal ikke ha barn

Anonymkode: 8bc3e...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (5 timer siden):

En tur på byen er enkelt å gjennomføre. 

Høres ut som en dårlig metode... 

frosken skrev (5 timer siden):

En god del enslige kvinner har reist til Danmark for IVF. De screenes ikke nødvendigvis for psykiske lidelser, tvert i mot. Prosedyrene har i stor grad preg av samlebånd, så om man har nok penger er det ikke vanskelig å få gjennomført IVF selv med alvorlige psykiske lidelser. 

Åja, det var jeg ikke klar over.

Anonymkode: 938d0...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...