Gå til innhold

Er OCD forbundet med høyere intelligens?

Anbefalte innlegg

Cybele skrev (8 minutter siden):

Det var et eksempel. For å peke på at man aldri skal trekke slutninger og konklusjoner basert på egne småhypoteser. Du har aldri studiet på høyere nivå, har du? Skal man bestå universitetsfag må man tenke og skrive på måten jeg viser til. Det handler om å lære seg å være kildekritisk og å nyansere språket så vi skiller mellom «jeg tror kanskje» og «sånn er det». 

Jeg kunne kommet med en rekke hjemmelagde argumenter for hvorfor bipolare er snille. Det er bare å bruke fantasien. Men hvilken verdi har det for meg og andre når påstandene mine er resultat av mine ønsker og følelser og noe jeg kanskje tror? Ingen. 

Jeg tror jeg har uttalelsene mine fra litteratur om OCD. Jeg skal finne noen kilder når jeg er tilbake fra ferie.

Fortsetter under...

AnonymBruker
Cybele skrev (11 minutter siden):

Det var et eksempel. For å peke på at man aldri skal trekke slutninger og konklusjoner basert på egne småhypoteser. Du har aldri studiet på høyere nivå, har du? Skal man bestå universitetsfag må man tenke og skrive på måten jeg viser til. Det handler om å lære seg å være kildekritisk og å nyansere språket så vi skiller mellom «jeg tror kanskje» og «sånn er det». 

Jeg kunne kommet med en rekke hjemmelagde argumenter for hvorfor bipolare er snille. Det er bare å bruke fantasien. Men hvilken verdi har det for meg og andre når påstandene mine er resultat av mine ønsker og følelser og noe jeg kanskje tror? Ingen. 

Unødvendig av deg og diskutere med hersketeknikk og personangrep rettet mot en bruker. Du som har studert på høyere nivå burde visst hvordan en saklig deltatt foregår uten komme med krenkelser. Ikke tro du er bedre enn andre! 

Anonymkode: b9bf5...7da

Gjest Cybele
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unødvendig av deg og diskutere med hersketeknikk og personangrep rettet mot en bruker. Du som har studert på høyere nivå burde visst hvordan en saklig deltatt foregår uten komme med krenkelser. Ikke tro du er bedre enn andre! 

Aldri påstått at jeg tror jeg er bedre enn andre. Ei heller at jeg har studert. Det har jeg altså. Uroer meg over diskusjonsformen hvor det later til å være greit å snekre egne fakta. Jeg tror det skaper et farlig klina å diskutere i, iallfall innen psykisk helse. Skal absolutt gjøre noe med frekkheten, vet ikke hvor det kommer fra, er sindig og grei til vanlig. Tar det til meg og med meg, mente ikke å være ugrei. Syns du det er i orden å lage egne fakta og bruke dem i debatt? Er det så slapp kultur på saklighet her inne? 

Cybele skrev (5 minutter siden):

Aldri påstått at jeg tror jeg er bedre enn andre. Ei heller at jeg har studert. Det har jeg altså. Uroer meg over diskusjonsformen hvor det later til å være greit å snekre egne fakta. Jeg tror det skaper et farlig klina å diskutere i, iallfall innen psykisk helse. Skal absolutt gjøre noe med frekkheten, vet ikke hvor det kommer fra, er sindig og grei til vanlig. Tar det til meg og med meg, mente ikke å være ugrei. Syns du det er i orden å lage egne fakta og bruke dem i debatt? Er det så slapp kultur på saklighet her inne? 

Uroer deg at folk deler teorier de har på et forum? 

Eh. Hva nøyaktig er du redd for? 

AnonymBruker
Cybele skrev (5 minutter siden):

Du skriver «du har aldri studert på høyere nivå, har du?» som et argument på seg selv. La oss si hen ikke hadde det- hvordan ville svaret ditt da blitt? Du er på et forum nå- det er ingen konkurranse om  noe. Kulturen her inne er at man er snill med hverandre med eller uten kunnskap! Fint du tar det til deg. 

Gjest Cybele
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skriver «du har aldri studert på høyere nivå, har du?» som et argument på seg selv. La oss si hen ikke hadde det- hvordan ville svaret ditt da blitt? Du er på et forum nå- det er ingen konkurranse om  noe. Kulturen her inne er at man er snill med hverandre med eller uten kunnskap! Fint du tar det til deg. 

Joda, jeg vet jeg var streng, men trodde ikke jeg ble oppfattet sånn. For det taper jeg jo bare på. Beklager. Jeg har vært innlagt for mani i vår men er utskrevet og trodde den var over, kanskje er det fler symptom igjen enn jeg vet om. Manisymptomet denne gangen har vært mest sinne og irritasjon i ukesvis. Til vanlig er jeg kjent for å være helt normal og vennlig, ikke frekk med hersketeknikker. Får logge av og kontakte behandler og ikke være på nett når jeg er sånn

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...