Gå til innhold

Skal en nektes elsker/elskerinne bare fordi man er i forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man har vært sammen i mange år og forholdet har vært dødt lenge. Den ene savner kanskje mer sex og nærhet. Si at denne blir betatt av en annen (ganske vanlig etter lange forhold), mener dere likevel at det er dårlig gjort? 
Hvis du er sammen med noen og ikke vil ha sex, skal partner da nektes dette hos andre? 
Jeg er ikke FOR utroskap, men i akkurat dette tilfellet tenker jeg det er lov. 

Anonymkode: 535f7...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er definitivt dårlig. Med mindre man har snakket sammen om det på forhånd og avtalt at det er ok (men regner med det ikke er det du mener her).

Anonymkode: 4808e...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du er sammen med noen og ikke vil ha sex, skal partner da nektes dette hos andre? 

Jeg mener at da kan partneren ha sex med andre, et forhold er så mye mer enn sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at sex blir veldig undervurdert av noen. Det er en grunn til at det er forskjell på vennskap og forhold. Når det er sagt så er det helt okay at man blir enige om at det ikke er så viktig, eller at noen syns det er greit med veldig redusert sex i forhold. 

Jeg syns derimot ikke at det er spesielt greit når det avtar mer eller mindre helt fra en side mens den andre vil ha et mye mer aktivt sexliv. Da får en åpne opp forholdet syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ekstremt dårlig gjort. Da bør man heller spille med åpne kort, si fra til partner og høre om man kan ha evt åpent forhold.

Hvis ikke det er aktuelt så får man ta en vurdering på om man vil leve slik man gjør eller gå fra partneren. Det å gå bak ryggen på den måten er bare forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man har vært sammen i mange år og forholdet har vært dødt lenge. Den ene savner kanskje mer sex og nærhet. Si at denne blir betatt av en annen (ganske vanlig etter lange forhold), mener dere likevel at det er dårlig gjort? 
Hvis du er sammen med noen og ikke vil ha sex, skal partner da nektes dette hos andre? 
Jeg er ikke FOR utroskap, men i akkurat dette tilfellet tenker jeg det er lov. 

Anonymkode: 535f7...789

Har du allerede truffet en da, som du tenker du vil gå videre med? 

Jeg har hatt de samme tankene som deg, og jeg hadde til og med en elsker mens jeg var gift. Det er en lang historie, men jeg rettferdiggjorde det ovenfor meg selv at det var helt ok i min situasjon. Ingen trenger å dømme andre, for de vet ikke hva som ligger til grunn for null sex i ekteskapet/forholdet. Sånn det er hos meg, så kan jeg faktisk ikke gå fra mannen min. Jeg er "dømt" til å leve resten av livet i sølibat. Gift, men bare venner. Platonisk forhold. Mye mulig jeg prøver å få meg en elsker på nytt, men akkurat nå for tida er det uaktuelt. Jeg vet ikke når det vil bli aktuelt igjen, det får tiden evt vise. 

Anonymkode: b6ab4...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Personlig synes jeg det er svært egoistisk å svikte en man har valgt å dele livet med ved å være utro.

Anonymkode: 89e83...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Personlig synes jeg det er svært egoistisk å svikte en man har valgt å dele livet med ved å være utro.

Anonymkode: 89e83...0f2

Man svikter ingen når man uansett ikke har sex sammen. Tenker jeg da. 

Anonymkode: b6ab4...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man svikter ingen når man uansett ikke har sex sammen. Tenker jeg da. 

Anonymkode: b6ab4...295

Så et forhold handler bare om sex?

Anonymkode: 89e83...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så et forhold handler bare om sex?

Anonymkode: 89e83...0f2

Selvfølgelig ikke. Hvorfor spør du om det? 

Anonymkode: b6ab4...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Personlig synes jeg det er svært egoistisk å svikte en man har valgt å dele livet med ved å være utro.

Anonymkode: 89e83...0f2

Er det egentlig å svikte noen, å ha sex med andre? Å ha sex med andre er ikke ensbetydende med at man vil dele hele livet.

Anonymkode: 535f7...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det egentlig å svikte noen, å ha sex med andre? Å ha sex med andre er ikke ensbetydende med at man vil dele hele livet.

Anonymkode: 535f7...789

Spør deg selv: Er det ok for din partner at du har sex med andre? Hvis ja, da er det ok. Hvis nei, da er det å svikte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Spør deg selv: Er det ok for din partner at du har sex med andre? Hvis ja, da er det ok. Hvis nei, da er det å svikte noen.

Lurer egentlig på hvem som svikter hvem i et slikt forhold med null sex, hvor den ene parten vil og den andre ikke. Hvorfor er det ikke svik den veien mener du?

Anonymkode: b6ab4...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selv jeg som er polyamorøs ville sett på det der som utroskap og en grunn til å slå opp.

Anonymkode: 508d8...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis noen lurer på hva for en type jeg er, så er forklaringen i vårt tilfelle at mannen min er homofil. Men jeg kan av ulike grunner ikke gå fra han. 

Anonymkode: b6ab4...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lurer egentlig på hvem som svikter hvem i et slikt forhold med null sex, hvor den ene parten vil og den andre ikke. Hvorfor er det ikke svik den veien mener du?

Anonymkode: b6ab4...295

Fordi man er åpen i et forhold. Det å gå bak ryggen på noen er et svik.

Hvis det er null sex så kan partneren spørre om man kan ha åpent forhold.

Hvis partneren som nekter sex sier nei, så må man velge: Ønsker man å forbli i et forhold uten sex eller ønsker man å avslutte det og finne noe annet.

Spill med åpne kort. Alt annet er et svik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis man har vært sammen i mange år og forholdet har vært dødt lenge. Den ene savner kanskje mer sex og nærhet. Si at denne blir betatt av en annen (ganske vanlig etter lange forhold), mener dere likevel at det er dårlig gjort? 
Hvis du er sammen med noen og ikke vil ha sex, skal partner da nektes dette hos andre? 
Jeg er ikke FOR utroskap, men i akkurat dette tilfellet tenker jeg det er lov. 

Anonymkode: 535f7...789

Det er utroskap i eks ditt synes jeg. 

Anonymkode: 5cc81...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakker man altså sammen, og blir enige om regler for forholdet. Hvis det virkelig stemmer at mannen din er homofil, så kan det jo være at han er positiv til et åpent forhold, og da er det selvfølgelig ikke et svik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis noen lurer på hva for en type jeg er, så er forklaringen i vårt tilfelle at mannen min er homofil. Men jeg kan av ulike grunner ikke gå fra han. 

Anonymkode: b6ab4...295

Hvis mannen din treffer andre menn for sex så bør selvsagt du også kunne gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter spørsmålet som om det er riktig å nekte partneren å ha sex med andre når forholdet er dødt. 

Hvis partneren spør synes ikke jeg det handler om rett og galt. Det handler om hva man kan leve med. Det innebærer å definitivt gi opp kjæresteforholdet med partneren, og er litt som å konstatere at det i praksis er slutt, men være åpen for å bo sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...