Gå til innhold

Gruer meg til å flytte ut av Oslo

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tall fra NAV:

Selv om Oslo som helhet ligger under landsgjennomsnittet, er det fire bydeler i Oslo som skiller seg ut ved å ha en uføreandel som ligger på eller over gjennomsnittet for landet. Dette er Grorud med 11,5 prosent, Alna med 11,2 prosent, Stovner med 10,7 prosent og Søndre Nordstrand på landsgjennomsnittet med 10,5 prosent. De resterende elleve bydelene ligger under landsgjennomsnittet.

Lavest andel uføretrygdede har bydelene St. Hanshaugen og Vestre Aker med 4,0 prosent, fulgt av Frogner med 4,1 prosent.

Anonymkode: 83162...651

Ja, jeg vet. I disse bydelene er det mye innvandring som trekker opp. Men til tross for det er det lavere andel uføre på Grorud enn det er i Nordland fylke og Agder fylke. 

Fortsetter under...

Hvitveis.sommer
Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg vet. I disse bydelene er det mye innvandring som trekker opp. Men til tross for det er det lavere andel uføre på Grorud enn det er i Nordland fylke og Agder fylke. 

Du svarer ikke på de som faller utenfor uføre som fattigdom? 

Hvitveis.sommer
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Litt usikker på hva du mener jeg skal svare på ? Hva mener du med å falle utenfor uføre ? 

Den som ikke er uføre men dem som er fattig av a det grunner? Det er mange av dem som er fattige som ikke har noe og leve av. Hva med dem?

Jeg elsker Oslo, som både har storbyfølelse og småbyfølelse, og i tillegg nærhet til sjø/fjord og marka. Godt klima er det også, og bare tre timer til høyfjell.
Kan egentlig ikke tenke meg å bo noe annet sted, i hvertfall akkurat nå.

Annonse

Nicklusheletida
Hvitveis.sommer skrev (1 time siden):

Den som ikke er uføre men dem som er fattig av a det grunner? Det er mange av dem som er fattige som ikke har noe og leve av. Hva med dem?

Jeg prøvde å gi et svar på hvorfor vi orker å bo i Oslo, men jeg kan dessverre ikke svare for alle. Jeg vet ikke hvorfor fattige som ikke har noe å leve av orker å bo i Oslo. Det er billigere å bo på landet, men det koster å flytte også. 

Nicklusheletida
Ekstra skrev (14 minutter siden):

Jeg elsker Oslo, som både har storbyfølelse og småbyfølelse, og i tillegg nærhet til sjø/fjord og marka. Godt klima er det også, og bare tre timer til høyfjell.
Kan egentlig ikke tenke meg å bo noe annet sted, i hvertfall akkurat nå.

Ja Oslo er bra, men jeg kunne ha bodd flere steder. Liker både land og by. Hilsen ei som nå er på høyfjellet på tredje uka,  med ro og fred rundt meg :)

Hvitveis.sommer

Ja Oslo er bra, men jeg kunne ha bodd flere steder. Liker både land og by. Hilsen ei som nå er på høyfjellet på tredje uka,  med ro og fred rundt meg :)

Du vet du er blitt eldre når du synes hyttekos er trivelig :) 

Smak og behag, jeg tror ikke jeg kunne tenkt meg høyfjellet storparten av sommerferien 😊. Da ville jeg før meg litt snytt. O’ i-landspeoblem.

Nicklusheletida
Hvitveis.sommer skrev (55 minutter siden):

Du vet du er blitt eldre når du synes hyttekos er trivelig :) 

Vi har bedre plass her enn hjemme, så får ikke så mye hyttefølelse . Jeg elsker fjellet. Det har jeg alltid gjort :)

Hvitveis.sommer
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Vi har bedre plass her enn hjemme, så får ikke så mye hyttefølelse . Jeg elsker fjellet. Det har jeg alltid gjort :)

Hva i alle dager elsker du med det? 

Endret av Hvitveis.sommer
Nicklusheletida
Ekstra skrev (56 minutter siden):

Smak og behag, jeg tror ikke jeg kunne tenkt meg høyfjellet storparten av sommerferien 😊. Da ville jeg før meg litt snytt. O’ i-landspeoblem.

Vi drar ned til bygda når vi skal handle og se folk. Det går fint :) Vi har forresten fått noen hyggelige hyttenaboer her som også er fra Oslo. 

Men nå drar vi snart på annen ferie og blir sammen med folk hele tiden.  Etter det igjen blir det ei uke med hyttekontor på meg, mens samboer har seniluka. Jeg overlever det jeg. Jeg kan jo " snakke" med dere her på dol :)

Annonse

Hvitveis.sommer
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Det er deilig å traske rundt i fjellet og kjenne at alt stress forsvinner og ikke ha noen verdens ting å tenke på :)

Skjønner ikke folk som koser seg på hytte. Traske rundt i fjellet som det skjer absolutt ingenting annet en foss og ørn? 

Nicklusheletida
Hvitveis.sommer skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke folk som koser seg på hytte. Traske rundt i fjellet som det skjer absolutt ingenting annet en foss og ørn? 

Her er en mengde harepuser som hopper rundt og en tiur som trasker rundt hytta  😃

Hvitveis.sommer
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Her er en mengde harepuser som hopper rundt og en tiur som trasker rundt hytta  😃

Forskjellig glede. Sett mange harer selv i sommer og synes ikke det er spennende men hver sin smak. En kråke og ørn er det samme for meg. 

Nicklusheletida
Hvitveis.sommer skrev (Akkurat nå):

Forskjellig glede. Sett mange harer selv i sommer og synes ikke det er spennende men hver sin smak. En kråke og ørn er det samme for meg. 

Det viktigste er at du koser deg der du er .

Da har jeg kjøpt hus i dag🙂
Sikkert riktig avgjørelse, men fy søren så nervøs jeg har vært i dag. Sikkert normalt og dvele på om man har gjort det riktige når det kommer til så store ting, håper nervene roer seg ned etterhvert. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...