Gå til innhold

Har du hørselshallusinasjoner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og hvordan arter de seg?

Jeg hører innbruddstyver hver natt og er livredd.

Anonymkode: 433da...680

Jeg har hørt folk låse seg inn og gå opp trappen, når jeg går ut i gangen er det ingen der. Det har skjedd både natt og dag men lenge siden nå, det kan også være vardøger. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (23 minutter siden):

Jeg har hørt folk låse seg inn og gå opp trappen, når jeg går ut i gangen er det ingen der. Det har skjedd både natt og dag men lenge siden nå, det kan også være vardøger. 

Overtro?

AnonymBruker
Vendi skrev (43 minutter siden):

Sikker på at det ikke bare er søvnparalyse? Det er jo forsåvidt hallusinasjoner, men vet ikke om det er riktig å kalle det det i et psykiatrisk perspektiv. Det får andre svare på enn meg, men jeg tror det er ganske sikkert at det ikke kvalifiserer til noen psykosediagnose. 

Nei, enig. Ingen psykosediagnose. Jeg har tidligere sett masse dyr og nå nylig så jeg et menneske som ikke var der. Men jeg er ikke psykotisk.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, enig. Ingen psykosediagnose. Jeg har tidligere sett masse dyr og nå nylig så jeg et menneske som ikke var der. Men jeg er ikke psykotisk.

Jeg har hørt at hørselshallusinasjoner kan ramme pga lite søvn, store livsbelastninger mm. Det kan altså ramme alle. 

Anonymkode: 92f00...152

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hørt at hørselshallusinasjoner kan ramme pga lite søvn, store livsbelastninger mm. Det kan altså ramme alle. 

Takk for svar. Jeg håper det ikke blir langvarig. Det er skikkelig skummelt og jeg gruer meg til hver natt.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Overtro?

Er det overtro? Trodde det var et vanlig fenomen. Men har hørt masse jeg altså men har en psykoselidelse, ser jo ut som du og baler med det. Ikke gøy å bli redd og skremt. 

Jeg fikk det tidligere på grunn av døgn uten søvn. Jeg kunne være våken og testet det ut etter at jeg oppdaget at jeg fikk hørselshallisinaajoner. Nå kom de etter bare to døgn her, og det er helt vanlig å få det hvis man ikke sover på noen døgn. Jeg kunne styre det til en viss grad, og det var interessant. Jeg vil ikke anbefale det til noen da, for det er faktisk skummelt å gå lenge uten søvn..

En i familien har alvorlige søvnforstyrrelser med bla søvnparalyse nå og da. Hen kan også hallusinere, så kanskje der er noe ala det hvis der kun skjer på natten? Søvnforstyrrelser kan gi seg utslag i mye "rart"

Endret av Kashmir
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar. Jeg håper det ikke blir langvarig. Det er skikkelig skummelt og jeg gruer meg til hver natt.

Det skjønner jeg godt. Har du noe du kan holde på med når det nærmer seg sengetid? Kanskje det kan hjelpe for deg og høre på noe avslappende eller prøve se for deg noe nøytralt? Jeg vet ikke om jeg er på ville veier nå- men jeg trodde også at det kan skje hvis du tenker mye på det du er redd for? Er det din egen stemme du hører eller andre son? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det skjønner jeg godt. Har du noe du kan holde på med når det nærmer seg sengetid? Kanskje det kan hjelpe for deg og høre på noe avslappende eller prøve se for deg noe nøytralt? Jeg vet ikke om jeg er på ville veier nå- men jeg trodde også at det kan skje hvis du tenker mye på det du er redd for? Er det din egen stemme du hører eller andre son? 

Jeg hører ikke stemmer, kun dunking, tramping i trapper, knirking i gulv (har ingen gulv som knirker her), rasering og fikling med dør. Det er helt grusomt og jeg får dødsangst.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hører ikke stemmer, kun dunking, tramping i trapper, knirking i gulv (har ingen gulv som knirker her), rasering og fikling med dør. Det er helt grusomt og jeg får dødsangst.

Er du husredd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...