Gå til innhold

Noen tror/har fått feil diagnose og isåfall

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Marye skrev (8 minutter siden):

Hadde bipolardiagnosen i 17 år, før de fant ut at jeg hadde schizoaffektiv 

Det trenger absolutt ikke skyldes feildiagnostikk, men en utvikling av sykdommen som krever en endring av diagnosen.

kupton skrev (8 minutter siden):

Det trenger absolutt ikke skyldes feildiagnostikk, men en utvikling av sykdommen som krever en endring av diagnosen.

Ja tror heller det

De diskuterte det i noen år i epikrisene 

Endret av Marye
AnonymBruker

Ble akuttinlagt i 2014, aldri vært i psykiatrien før, da hadde jeg stemmer I hodet. Fikk en psykosediagnose ganske fort, ble tvangsinnlagt og tvangsmedisinert i flere omganger i 2014 og 2015. Stemmene forsvant i 2016, ble frivillig i 2017, gikk tilbake i jobb 2018, fikk beskjed om at jeg var helt fin i 2019 og kunne trappe ned medisinen. Ble skrevet ut av psykiatrien i 2021 uten medisiner. Er i full jobb i dag og skal nå ta et to års deltistudie ved siden av jobb. Jeg var nok syk den gangen,  men det var nok ikke psykose. Har ikke snakket med noen i psykiatrien etter at jeg ble utskrevet,  så ingen har sagt at det var feil diagnose. Fastlegen sier ingenting. Hn har antagelig ikke greie på sånne typer diagnoser. 

Anonymkode: 207ee...3a0

AnonymBruker
Martine skrev (På 12.7.2023 den 17.37):

Jeg hadde eupf i mange år som viste seg å være feil diagnose. Den ble fjernet og jeg fikk uspesifisert dissosiativ lidelse og ptsd etter en utredning på Modum bad traumepoliklinikk. 

Ofte handler det vel ikke om at diagnosen var feil, men at man har blitt frisk ifra den eller vokst seg av den,slik det ofte er med eupf. 

Anonymkode: cf5e0...d1a

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ofte handler det vel ikke om at diagnosen var feil, men at man har blitt frisk ifra den eller vokst seg av den,slik det ofte er med eupf. 

Anonymkode: cf5e0...d1a

I mitt tilfelle så vet vi med sikkerhet at diagnosen var feil. 

AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 0.30):

Hvilken var det?

Jeg har fått bipolar 2 men tror ikke jeg har det.

Anonymkode: 5ab3c...798

Fikk EUPF diagnose av psykolog spesialist. Den ble omgjort til bp2 av Dps. Var i aktiv rus i denne perioden. Under innleggelse/rehab for avrusning fikk jeg diagnose ruslidelse (selvsagt). Bp2 ble byttet ut med PTSD. De mente også at jeg ikke hadde hatt EUPF. Det er noe med at en eller begge disse diagnosene ikke skal settes under aktivt rusbruk tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...