Gå til innhold

Stikke av under innleggelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Det er vanlig. Det samme skjedde da jeg var innlagt for mange år siden. Det kommer vel litt an på hva man er innlagt for og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten

Jeg har rømt to ganger til sammen og har ikke fått noe nekting på innleggelser. En gang på dps døgn og en gang på akuttpsyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En venninne gjorde det og får aldri innleggelser igjen. Er det lov? 

Anonymkode: e2a74...5d5

Jeg synes ikke det er riktig. Kan jo hende hun trenger det selv om hun rømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Det er vanlig. Det samme skjedde da jeg var innlagt for mange år siden. Det kommer vel litt an på hva man er innlagt for og.

 

Den forsvunne diamanten skrev (3 minutter siden):

Jeg har rømt to ganger til sammen og har ikke fått noe nekting på innleggelser. En gang på dps døgn og en gang på akuttpsyk.

Hvem fant dere? Ble det leteaksjon? Kom dere tilbake av dere selv? 

Anonymkode: e2a74...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (9 minutter siden):

Jeg har rømt to ganger til sammen og har ikke fått noe nekting på innleggelser. En gang på dps døgn og en gang på akuttpsyk.

Hvorfor i alle dager gjorde du det? 

Anonymkode: 0430f...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres vel strengt ut. Har hørt om flere som har rømt, aldri hørt om noen som får slike konsekvenser på bakgrunn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Hvem fant dere? Ble det leteaksjon? Kom dere tilbake av dere selv? 

Anonymkode: e2a74...5d5

Det var ikke jeg som rømte det var en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor i alle dager gjorde du det? 

Anonymkode: 0430f...a9f

Første gangen var jeg psykotisk og skjønte ikke hva som skjedde og ble feilbehandlet. Andre gangen var jeg suicidal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stukket av under en innleggelse, eller jeg kom bare ikke tilbake. Hadde fått utgang alene en liten stund, og kom ikke tilbake. Jeg ble etterlyst til politiet som fant meg, og tok meg med tilbake til sykehuset. Det var på grunn av suicidalitet. Dette er riktig nok flere år siden. Tror ikke det er vanlig at man blir nektet innleggelser i ettertid av den grunn. Møtte nylig ei som hadde stukket av fra DPS-et hun var frivillig innlagt på, hun ble bare sendt til lukket avdeling på tvang etter det. Men det var nok mest på grunn av hva som hendte da hun stakk av. Har også møtt en annen som stakk av fra DPS-et hvor hun ikke hadde utgang. Ingenting spesielt hendte, tror de fikk overtalt henne til å komme tilbake etter noen timer. En gang jeg var innlagt på lukket tidligere var det også en som stakk av. De fikk overtalt han til å komme tilbake, og det var det. Ei annen stakk av under samme innleggelse, og hun kom tilbake med ambulanse, veldig mulig at politiet også var involvert her. Aldri hørt om at noen har blitt nektet innleggelser i ettertid etter å ha stukket av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bra hun blir nektet det så kan noen som faktisk vil ha hjelp få de ressursene isteden. 

Anonymkode: 5280f...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
Everybody skrev (1 minutt siden):

Det er egentlig respektløst å stikke av når man er så heldig og blir innlagt for å få hjelp.

Man stikker jo av av en grunn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man er innlagt på tvang og ikke vil være der og kanskje er suicidal så er det forståelig at noen stikker av, men hvis man får en frivillig innleggelse for å bli bedre så er det respektløst å stikke av og ikke være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Man stikker jo av av en grunn da.

Da får man heller be om å bli utskrevet. Ikke vær så barnslig å bare stikk. 

Anonymkode: 5280f...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Man stikker jo av av en grunn da.

Tipper de blir bare glad av å få frigjort en plass om man ber om å bli utskrevet 

Anonymkode: 5280f...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En venninne gjorde det og får aldri innleggelser igjen. Er det lov? 

Anonymkode: e2a74...5d5

Nei, helsevesenet kan ikke nekte henne en innleggelse i fremtiden om hun er så syk at hun trenger det. Men dersom det er snakk om en innleggelse på dps i nær fremtid, kan historikken medføre at det vurderes som uhensiktsmessig å legge henne inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får man heller be om å bli utskrevet. Ikke vær så barnslig å bare stikk. 

Anonymkode: 5280f...4a5

Jeg har stukket av 2 ganger og begge gangene var jeg ikke meg selv. Første gangen var jeg psykotisk og trodde verden var simulert. Andre gangen var jeg tvangsinnlagt og suicidal etter en psykose. Da går det faktisk ikke an å skrive seg ut. Jeg hadde klaget til kontroll kommisjonen til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stakk av en gang under en tvangsinnleggelse da jeg var ung. 

Det eneste jeg husker fra den dagen var at jeg ble kjørt tilbake til sykehuset av hundepatruljen. Jeg satt i politibilen med en svær sjefer-hund rett bak meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da får man heller be om å bli utskrevet. Ikke vær så barnslig å bare stikk. 

Anonymkode: 5280f...4a5

Jeg tenker at det er en grunn til at man stikker av; man er svært syk og ustabil.

Anonymkode: 2a6ac...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...