Gå til innhold

Hvor mange har selvmordstanker sånn av og på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det har jeg hatt. Det vil si- jeg trodde at jeg kunne være istand til å gjøre det. Jeg var rusa og deprimert, en ekstremt dårlig kombinasjon. Men det var den ene gangen pluss en gang da det var alvorlig kjærlighetssorg, hvor jeg også var rusa. 

Det ligger ikke for meg å tenke på selvmord, men jeg tror alle har vært inne på tanken. At akkurat det er ganske vanlig, ihvertfall én gang i livet.

Jeg har vært dypt deprimert, og følt at livet var veldig tungt, men jeg hadde alltid håp. Det er det viktigste av alt, så jeg var heldig. Dessuten er jeg kronisk nysgjerrig og kan bli veldig motløs fordi jeg ikke får vite hvordan verden ser ut om 100 år. Utrolig frustrerende å tenke på, så jeg lar være. Det skjer vel kanskje nok den tiden jeg lever.

Så utfra dette så sier det seg selv at det ikke er tanker her. 

Har det slik iblant. Og enkelte ganger henter jeg dem frem selv som "trøst" og andre ganger er de uunngåelige og umulig å styre. Behandler sier alltid at selvmordstankene mine ligger latent, ikke at jeg er kronisk suicidal, men at jeg mye lettere får selvmordstanker og tyr til det som en løsning fordi de ligger lettere tilgjengelig. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alle har noen ganger i livet hatt selvmordstanker. Det er verken unikt eller uvanlig. 

Anonymkode: 18f77...b1d

Jeg tenker mer på påtrengende tanker der en legger planer og ikke ser lys i mørket. Hi

Anonymkode: 03e46...c7f

Hadde det sånn før, men endret noe i meg seg. Jeg vet ikke helt hva, men når jeg fikk selvmordstanker så ble jeg mer bevisst på at dette er jo pga sykdom. Jeg ville jo ikke dø for to uker siden. Da ble det etter hvert mer naturlig å ikke tillegge tankene så mye makt, for jeg vet at når jeg har det bedre så vil jeg ikke dø. Og etter hvert klarte jeg å bestemme meg for at nå er jeg ferdig med å prøve å dø. Uansett om jeg får sterke selvmordstanker så skal jeg ikke handle på det. Nå har jeg sjeldent slike tanker.

Så går an å bli bedre. Du er ikke dømt til i å ha selvmordstanker som kommer og går så lenge du lever. Kronisk suicidal er et dårlig valg av ord. For det er ikke kronisk. Det kan endre seg. Det finnes det flere eksempler på her på forumet. 

Endret av Glitter

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...