Gå til innhold

Hva har du brukt penger på i manisk/hypoman tilstand?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selv har jeg brukt masse penger på ferie, kjøpte en togtur for meg seg i USA som ble ganske dyr. Fikk også 2 dyre motemerker på hjernen å kjøpte en del av det, både nytt og vintage.

Hva har du brukt mye penger på i hypoaman/manisk tilstand?

Anonymkode: 874c9...75b

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv har jeg brukt masse penger på ferie, kjøpte en togtur for meg seg i USA som ble ganske dyr. Fikk også 2 dyre motemerker på hjernen å kjøpte en del av det, både nytt og vintage.

Hva har du brukt mye penger på i hypoaman/manisk tilstand?

Anonymkode: 874c9...75b

Hva er hypomani? 

Anonymkode: cec39...345

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Har kjøpt meg hund. Har bestilt hund tre ganger, men bare gått så langt som å betale den en gang før jeg har trukket meg. Ellers bare masse klær sånt. 

Det var godt det var en hund og ikke en hest. :D 

Da jeg var ordentlig hypoman var jeg innlagt og hadde ikke tilgang til bankkortet mitt så da kjøpte jeg ikke noe. Men i perioder der jeg har vert på vei opp har jeg kjøpt ting som jeg tenker å bruke i nye prosjekter og interesser. Som nytt fotokamera, maling, notatbøker, perler osv.

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Hehe ja. Oppdretter ble dritforbannet da jeg trakk meg og kalte meg ustabil. 

Hva svarte du til det da? Da kunne du svart at det var godt hen var stabil :D godt du fikk levert den tilbake hvis du ikke ville ha den. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva svarte du til det da? Da kunne du svart at det var godt hen var stabil :D godt du fikk levert den tilbake hvis du ikke ville ha den. 

Hun blokkerte meg så fikk ikke svart. Jo jeg ville ha den, men landet fra hypomanien og skjønte jeg var for syk. Jeg tror jo jeg er frisk hver gang jeg blir hypoman og en plan når jeg er frisk er å kjøpe hund, så hver gang jeg blir hypoman begynner jeg å planlegge kjøp av hund. Det har blitt sånn at "begynner å planlegge kjøp av hund" er et varseltegn på at jeg går inn i hypomani. 😅

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Hun blokkerte meg så fikk ikke svart. Jo jeg ville ha den, men landet fra hypomanien og skjønte jeg var for syk. Jeg tror jo jeg er frisk hver gang jeg blir hypoman og en plan når jeg er frisk er å kjøpe hund, så hver gang jeg blir hypoman begynner jeg å planlegge kjøp av hund. Det har blitt sånn at "begynner å planlegge kjøp av hund" er et varseltegn på at jeg går inn i hypomani. 😅

Jeg skjønner. Jeg må bare si jeg synes det var litt morsomt at du kjøpte deg en hund i den tilstanden. Jeg kan ikke noe om hypomani er det det samme som mani? Men en ting jeg lurer på, blir du av og til påvirket av at andre har en mening om deg her inne? Du virker ganske resurssterk og klok. Så bare debatten rundt deg da det stod på. Glad du er aktiv igjen . 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner. Jeg må bare si jeg synes det var litt morsomt at du kjøpte deg en hund i den tilstanden. Jeg kan ikke noe om hypomani er det det samme som mani? Men en ting jeg lurer på, blir du av og til påvirket av at andre har en mening om deg her inne? Du virker ganske resurssterk og klok. Så bare debatten rundt deg da det stod på. Glad du er aktiv igjen . 

Hypomani er som en mani bare mildere og uten psykotiske symptomer. 

Jo jeg blir av og til påvirket. Kan bli skikkelig lei meg innimellom. Men jeg får jo mye støtte også og den teller mest. 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Hypomani er som en mani bare mildere og uten psykotiske symptomer. 

Jo jeg blir av og til påvirket. Kan bli skikkelig lei meg innimellom. Men jeg får jo mye støtte også og den teller mest. 

Det skjønner jeg godt kan være vanskelig, spesielt når alle går i mot deg. Du skriver jo med nick også så derfor sikkert tøffere for deg. Men uansett glad for ar du er aktiv igjen :) 

Annonse

Mrslovegood

Har bla. brukt 8000,- på røde leppestifter (på en gang). Skulle ha en, men alle var så utrolig vakre på hvert sitt vis, så jeg måtte ha alle.

Hus.

Brukte 12.000 på rosa klær. Har aldri vært noe glad i rosa, men fikk plutselig øynene opp for hvor ekstremt fantastisk rosa var - AT jeg ikke hadde skjønt det før.

Masse kunstutstyr. Pro maling, blyanter, pensler osv. Kun det beste var godt nok.

Noen eksempler.

AnonymBruker
Glitter skrev (På 12.7.2023 den 15.08):

Kjenner meg igjen der. Jeg ble helt opphengt i å kjøpe katt. Dette var i en blandet episode. Jeg avtalte kjøp med flere oppdrettere, men trakk meg da hypomanien ga seg. Endte dessverre opp med to katter, de kostet meg over 20000 kroner. Har heldigvis ikke fått flere episoder etter dette☺️

Anonymkode: 50bf2...8e2

Mrslovegood skrev (På 12.7.2023 den 20.41):

Har bla. brukt 8000,- på røde leppestifter (på en gang). Skulle ha en, men alle var så utrolig vakre på hvert sitt vis, så jeg måtte ha alle.

Hus.

Brukte 12.000 på rosa klær. Har aldri vært noe glad i rosa, men fikk plutselig øynene opp for hvor ekstremt fantastisk rosa var - AT jeg ikke hadde skjønt det før.

Masse kunstutstyr. Pro maling, blyanter, pensler osv. Kun det beste var godt nok.

Noen eksempler.

Samme skjedde med meg. Brukte minst 10.000 på oransje klær, sko etc. Aldri vært glad i oransje, men fikk plutselig for meg at oransje var en utrolig vakker farge, og at det var min nye favorittfarge. Kjøpte masse oransje klær. Kjøpte alle oransje plagg jeg klarte å finne. Etter den episoden satt jeg igjen med masse ubrukelige klær. Jeg liker jo ikke oransje til vanlig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...