Gå til innhold

Dette synes jeg er merkelig her på dol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har latt meg bemerke at flere synes at når man er voksen så skal man f.eks ikke få betalt ferie når man er med familien sin. Da lurer jeg på om det er sånn at dere krever at de dere reiser med skal betale halvparten av maten? Betale for opphold? Betale for bilkjøring fly eller båt? Virkelig? Det er sinnsykt rart. Det er en selvfølge.

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen regel som sier at man ikke kan få betalt ferie av sine foreldre, det kommer jo an på situasjonen.

Det som det reageres på er at man forventer det eller tar det som en selvfølge. Samt at man viser så lite takknemlighet for det at man furter som en bortskjemt tenåring for den minste ting. Man viser absolutt ingen evne eller vilje til kompromiss, forståelse eller komme de andre i møte. Man oppfører seg som en tenåring som skal sove lenge, forventer alt servert i fanget helt som man vil ha det ellers blir det sutring og sure miner.

DET er hva som reageres på. Og det tror jeg du vet. Er det sommerferie siden du troller og oppretter så mange meningsløse tråder?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen selvfølge er det ikke nei at jeg skal spandere all mat og bilkjøring til og fra flyplassen. Men det blir ikke skrevet noe regnskap 😉.  Jeg tror de kommer godt ut av det uansett.  Men nå skal det sies at de har mer enn dobbelt så stor inntekt som meg så jeg har ingen dårlig samvittighet for at de spytter litt i kassa 😀 og synes det er veldig hyggelig når de spanderer dersom vi spiser ute,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren og jeg har en felles konto som vi sparer på til ferie. Jeg putter desidert mest inn og de gangene vi er på tur, så betaler jeg mat og reise med kredittkort.  Når regningen kommer så tar jeg pengene fra den kontoen. For meg er det en glede å kunne spandere på henne, men det hadde nok blitt annerledes hvis hun tok det som en selvfølge. Da hadde nok lysten min til å spandere garantert blitt borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (48 minutter siden):

Det er ingen regel som sier at man ikke kan få betalt ferie av sine foreldre, det kommer jo an på situasjonen.

Det som det reageres på er at man forventer det eller tar det som en selvfølge. Samt at man viser så lite takknemlighet for det at man furter som en bortskjemt tenåring for den minste ting. Man viser absolutt ingen evne eller vilje til kompromiss, forståelse eller komme de andre i møte. Man oppfører seg som en tenåring som skal sove lenge, forventer alt servert i fanget helt som man vil ha det ellers blir det sutring og sure miner.

DET er hva som reageres på. Og det tror jeg du vet. Er det sommerferie siden du troller og oppretter så mange meningsløse tråder?

 

Enig. 

For meg er det helt naturlig å spandere på mitt unge, voksne barn og samboeren hans, rett og slett fordi jeg har råd, jeg synes det er hyggelig, og de oppfører seg hyggelig tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har latt meg bemerke at flere synes at når man er voksen så skal man f.eks ikke få betalt ferie når man er med familien sin. Da lurer jeg på om det er sånn at dere krever at de dere reiser med skal betale halvparten av maten? Betale for opphold? Betale for bilkjøring fly eller båt? Virkelig? Det er sinnsykt rart. Det er en selvfølge.

Anonymkode: 8abc6...05d

Hvem har sagt det? Det har jeg ikke sett noen si jeg? Kan du lenke til disse innleggene?

Som flere sier er det mangelen på samarbeidsvilje, felleskapsorientering og takknemlighet flere reagerer på, ikke det at du får reisen påspandert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 timer siden):

Det er ingen regel som sier at man ikke kan få betalt ferie av sine foreldre, det kommer jo an på situasjonen.

Det som det reageres på er at man forventer det eller tar det som en selvfølge. Samt at man viser så lite takknemlighet for det at man furter som en bortskjemt tenåring for den minste ting. Man viser absolutt ingen evne eller vilje til kompromiss, forståelse eller komme de andre i møte. Man oppfører seg som en tenåring som skal sove lenge, forventer alt servert i fanget helt som man vil ha det ellers blir det sutring og sure miner.

DET er hva som reageres på. Og det tror jeg du vet. Er det sommerferie siden du troller og oppretter så mange meningsløse tråder?

 

Hva vet du om det? Det er mening for meg og si hva jeg mener. Hvorfor skal noen mene at det jeg tenker på er meningløst? Sier du det i en samtale med noen du snakker med på jobben din også? Jeg er takknemelig, har aldri sagt noe annet. Jeg har og evne til vilje hvis jeg vil. Hva mer skal jeg forstå? 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (25 minutter siden):

Hvem har sagt det? Det har jeg ikke sett noen si jeg? Kan du lenke til disse innleggene?

Som flere sier er det mangelen på samarbeidsvilje, felleskapsorientering og takknemlighet flere reagerer på, ikke det at du får reisen påspandert. 

Jeg er samarbeidsvillig og takknemelig. Hvorfor sier du sånn? 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (3 timer siden):

Enig. 

For meg er det helt naturlig å spandere på mitt unge, voksne barn og samboeren hans, rett og slett fordi jeg har råd, jeg synes det er hyggelig, og de oppfører seg hyggelig tilbake. 

Jeg er alltid hyggelig. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (28 minutter siden):

Hvem har sagt det? Det har jeg ikke sett noen si jeg? Kan du lenke til disse innleggene?

Som flere sier er det mangelen på samarbeidsvilje, felleskapsorientering og takknemlighet flere reagerer på, ikke det at du får reisen påspandert. 

Påspandert? Seriøst? 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Påspandert? Seriøst? 

Anonymkode: 8abc6...05d

? Hva er det du ikke forstår med "påspandert"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (6 minutter siden):

? Hva er det du ikke forstår med "påspandert"?

Både du morsan og laban har sagt at man - burde- være glad for at man -får lov- til å feriere gratis. Dette er det jeg reagerer på. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Både du morsan og laban har sagt at man - burde- være glad for at man -får lov- til å feriere gratis. Dette er det jeg reagerer på. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Og hva mener du? At man oppfører seg bra om man blir påspandert ferie (=får feriere gratis) og er sur og lite samarbeidsvillig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Og hva mener du? At man oppfører seg bra om man blir påspandert ferie (=får feriere gratis) og er sur og lite samarbeidsvillig? 

Hvorfor gjentar du deg selv? Jeg mener det er lite fortreffelig at du kommer med utsagn som ikke er tilfelle. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvorfor gjentar du deg selv? Jeg mener det er lite fortreffelig at du kommer med utsagn som ikke er tilfelle. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Da kan jeg gjenta det du lot være å svare på

«Hvem har sagt det? Det har jeg ikke sett noen si jeg? Kan du lenke til disse innleggene?»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (26 minutter siden):

Da kan jeg gjenta det du lot være å svare på

«Hvem har sagt det? Det har jeg ikke sett noen si jeg? Kan du lenke til disse innleggene?»

Nå er du veldig lite samarbeidsvillig. Jeg får ikke lenket til innlegget men tråden finner du under økonomi så kan du lete deg igjennom det. Jeg sa hvem som sa det og det kan du bla lenger opp på. Men jeg kan være be-hjelpelig å gjenta meg selv. Du morsan & laban. Slutt å si at jeg er sur, jeg er faen ikke sur. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

 Slutt å si at jeg er sur, jeg er faen ikke sur. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Dagens 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (1 time siden):

Dagens 😆

Nei. Støtt meg heller enn å alltid gå i mot meg. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei. Støtt meg heller enn å alltid gå i mot meg. 

Anonymkode: 8abc6...05d

Jeg tror du ville fått det bedre hvis du slutter å tro at verden skylder deg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg tror du ville fått det bedre hvis du slutter å tro at verden skylder deg noe.

Hva mener du med det ? 

Anonymkode: 8abc6...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...