Gå til innhold

Asperger diagnose på papiret - kan det være negativt på noen måte når man ikke har den likevel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble diagnostisert med asperger, men er ganske sikker på at jeg egentlig ikke virkelig oppfyller kriteriene for å få diagnosen. Er mye jeg ikke kjenner meg igjen i og jeg scorte veldig lavt på det skjemaet (husker ikke hva det het). Kan det være negativt på noen måte å ha diagnosen på papiret når man ikke har den likevel? 

Anonymkode: 3699e...f76

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir vel bare ett problem hvis du skal ha våpenlisens og slike ting.

Anonymkode: c23ff...948

Hva er grunnen til at det blir problem fordi man har asperger? Uansett, er ikke interessert i våpen så det går fint. Vet du hvilke andre ting det gjelder? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg ble diagnostisert med asperger, men er ganske sikker på at jeg egentlig ikke virkelig oppfyller kriteriene for å få diagnosen. Er mye jeg ikke kjenner meg igjen i og jeg scorte veldig lavt på det skjemaet (husker ikke hva det het). Kan det være negativt på noen måte å ha diagnosen på papiret når man ikke har den likevel? 

Det kan gjøre det vanskeligere å få hjelp fra f.eks. DPS for andre psykiske vansker. 

Anonymkode: a2b33...ccc

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan gjøre det vanskeligere å få hjelp fra f.eks. DPS for andre psykiske vansker. 

Anonymkode: a2b33...ccc

Hvorfor det?

AnonymBruker

Vanskelig/umulig å få forsikring. Vanskelig å få hjelp i psykisk helsevern fordi alt blir tillagt autismen. Vanskelig å få kjæreste eller venner for hvem vil vel blir venn med en som har sånn diagnose. 

Anonymkode: 55098...6a7

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vanskelig/umulig å få forsikring. Vanskelig å få hjelp i psykisk helsevern fordi alt blir tillagt autismen. Vanskelig å få kjæreste eller venner for hvem vil vel blir venn med en som har sånn diagnose. 

Angående det med kjæreste eller venner  så er ikke det noe som avgjøres av at det står som diagnose på papiret. Har du en fra støtende adferd til det punktet at du ikke klarer å ivareta  behovene eller ta hensyn til en partner/venner så får du det selvsagt ikke, uavhengig av om du er diagnosert eller ikke.

Anonymkode: d1a90...af1

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har ikke hatt mangel på tilbud på fra interesserte menn. Går også godt over end med de fleste. Har ikke opplevd at alt ble tillagt autismen da jeg var under behandling, men så har jeg 2 andre diagnoser i tillegg da. 

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (9 minutter siden):

Har ikke hatt mangel på tilbud på fra interesserte menn. Går også godt over end med de fleste. Har ikke opplevd at alt ble tillagt autismen da jeg var under behandling, men så har jeg 2 andre diagnoser i tillegg da. 

Er du glad i å være på byen? 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du begynner å bli gammel

Bedøm selv. 31 år. Orker såklart ikke gå på fylla torsdag, fredag, lørdag hver uke lenger. Og jeg er i jobb. 
Men gjorde dette til jeg ble sånn 22.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...