Gå til innhold

Hva gjør du når du ikke får sove?

Anbefalte innlegg

Hva gjør du når du ikke får sove? 😊 

Jeg forsøker gjøre alle de typiske rådene som å ta medisiner, gjøre noe kjedelig, ha det mørkt på rommet osv. Eneste nå som jeg ikke burde er bruke data, men jeg klarer ikke la være for blir så utrolig rastløs av å bare ligge helt stille i sengen... Noen ganger setter jeg på podcast eller musikk og det blir jo en slags mellomting. Synes det kan hjelpe. Ellers, det verste jeg vet er det å ligge å telle tiden frem til at man må stå opp. 

Endret av lavender

Fortsetter under...

AnonymBruker
lavender skrev (4 timer siden):

Hva gjør du når du ikke får sove? 😊 

Jeg forsøker gjøre alle de typiske rådene som å ta medisiner, gjøre noe kjedelig, ha det mørkt på rommet osv. Eneste nå som jeg ikke burde er bruke data, men jeg klarer ikke la være for blir så utrolig rastløs av å bare ligge helt stille i sengen... Noen ganger setter jeg på podcast eller musikk og det blir jo en slags mellomting. Synes det kan hjelpe. Ellers, det verste jeg vet er det å ligge å telle tiden frem til at man må stå opp. 

Føler med deg. Har det på samme måte.. prøvde å sove i natt uten sercuel og har sovet så dårlig :( ligger som oftest og scroller i søvn. 

Anonymkode: c768d...f52

Annonse

UtakknemligDiva

Jeg fikk ikke sove i natt før kl var over 4. Kom på jobb i dag og flere av kollegaene mine hadde heller ikke sovet så vi var så slitne i dag alle sammen 😅 

Jeg er i senga nå, uvanlig tidlig til meg å være. 
I natt har jeg hørt på podcast. Truecrime. Kan også sette på film. Er lenge siden jeg har hatt problemer med å sovne, men i natt ble klokken over 4.. 

UtakknemligDiva
lavender skrev (Akkurat nå):

Truecrime er spennende da. Hvilken podcast er det du hører på? Har du noe å anbefale? 🙂

Truecrimepodden og Truecrime Dokumentar. Pernille er veldig flink til å fortelle :)  Kan også høre på Skrekkpodden, men jeg er ikke like fan av urealistiske historier. Men noen er skumle da.

Endret av 90tallsbarn
UtakknemligDiva
lavender skrev (Akkurat nå):

Takk for tips. Spørs om det blir podcast på meg om jeg ikke får sove i natt heller 🙂

Har du melatonin? Har pleid å hjelpe meg. Tok det hver kveld en periode helt til jeg glemte litt av det og har klart å sovne uten. Men i natt måtte jeg prøve, men ga ikke store nytten. Jeg tror grunnen egentlig er at jeg drakk kaffe til ganske sent på jobb i går. Pleier ikke å drikke etter 17, men i går drakk jeg etter 19. 

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Har du melatonin? Har pleid å hjelpe meg. Tok det hver kveld en periode helt til jeg glemte litt av det og har klart å sovne uten. Men i natt måtte jeg prøve, men ga ikke store nytten. Jeg tror grunnen egentlig er at jeg drakk kaffe til ganske sent på jobb i går. Pleier ikke å drikke etter 17, men i går drakk jeg etter 19. 

Nei, jeg har bare seroquel. Men jeg har forsøkt melatonin før da og synes det hjalp, så tenker jeg skal få kjøpt om denne søvnløsheten blir varig. Godt du minnet meg på det.

AnonymBruker

Jeg fikk heller ikke sove i natt.. sovna kl 01 og våknet rett over 03.. det var den natta😞 hadde høy puls og skalv pga helsikken angsten.. lå å prøvdte å høre på youtube osv resten av natta.. det var mye turning i senga for å si det slikt, klarte ikke å ligge i ro og få til å sove

Anonymkode: 52dd2...702

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk heller ikke sove i natt.. sovna kl 01 og våknet rett over 03.. det var den natta😞 hadde høy puls og skalv pga helsikken angsten.. lå å prøvdte å høre på youtube osv resten av natta.. det var mye turning i senga for å si det slikt, klarte ikke å ligge i ro og få til å sove

Uff, det høres skikkelig fælt ut med angsten. Jeg er heldigvis ikke plaget av det selv. Jeg håper du får sove bedre i natt 🙂 Jeg tenkte jeg skulle forsøke legge meg snart, så jeg ikke blir sittende for lenge oppe og ender opp overtrøtt hehe. 

AnonymBruker
lavender skrev (21 minutter siden):

Uff, det høres skikkelig fælt ut med angsten. Jeg er heldigvis ikke plaget av det selv. Jeg håper du får sove bedre i natt 🙂 Jeg tenkte jeg skulle forsøke legge meg snart, så jeg ikke blir sittende for lenge oppe og ender opp overtrøtt hehe. 

Ja det var ikke mye kjekt😓

jeg kom i senga selv nå.. selfølgelig sliter jeg med hodeverk.. håper og jeg får noen flere timer en natta før. Hehe ja jeg har lagt med tidligere en vanlig de siste mnd.. få nok søvn og ro før jeg sovner. Håpe du får en fin natt🥰

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det var ikke mye kjekt😓

jeg kom i senga selv nå.. selfølgelig sliter jeg med hodeverk.. håper og jeg får noen flere timer en natta før. Hehe ja jeg har lagt med tidligere en vanlig de siste mnd.. få nok søvn og ro før jeg sovner. Håpe du får en fin natt🥰

Takk for det, håper du får en fin natt du også 😊

Hvis jeg kjenner meg lys våken så står jeg bare opp, ingen vits i å ligge og vri seg hvis det ikke er sjanse til å sove.

Hvis jeg kjenner at jeg egentlig er trett, så aksepterer jeg at det ikke blir søvn og fokuserer heller på å bare slappe av. Da sovner jeg ofte relativt fort.

Vhanja skrev (10 minutter siden):

Hvis jeg kjenner meg lys våken så står jeg bare opp, ingen vits i å ligge og vri seg hvis det ikke er sjanse til å sove.

Ja, akkurat dette er ett veldig godt poeng. Og min erfaring er at sjansen for å sovne er større dersom man står opp og gjør noe annet og forsøker legge seg for å sove igjen enn om man bare blir liggende. Der er ingenting kjedeligere enn å ikke få sove synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...