Gå til innhold

Jeg er så rådvill..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ei dame på 38 år som kjenner at jeg har slitt lenge nå. Jeg er kronisk syk med utmattelse, og har hatt en tøff barndom. Da jeg er så utmattet, kommer jeg meg ikke ut av huset. Jeg sliter med angst, uro og depresjon som kommer og går. Går på antidepressiva som jeg trappet opp på i feb. Men trappet litt ned i juni pga bivirkninger. Igår fikk jeg brått angsten tilbake og jeg sliter veldig igjen. Får ikke sove og jeg er så lei. Hele kroppen er ødelagt og jeg er skikkelig dårlig. Vet ikke hva jeg skal gjør snart

Anonymkode: 0ad89...894

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473955-jeg-er-s%C3%A5-r%C3%A5dvill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ei dame på 38 år som kjenner at jeg har slitt lenge nå. Jeg er kronisk syk med utmattelse, og har hatt en tøff barndom. Da jeg er så utmattet, kommer jeg meg ikke ut av huset. Jeg sliter med angst, uro og depresjon som kommer og går. Går på antidepressiva som jeg trappet opp på i feb. Men trappet litt ned i juni pga bivirkninger. Igår fikk jeg brått angsten tilbake og jeg sliter veldig igjen. Får ikke sove og jeg er så lei. Hele kroppen er ødelagt og jeg er skikkelig dårlig. Vet ikke hva jeg skal gjør snart

Leit å lese at du har det slik.

Selv har jeg fått råd om en liten dose anti-psykotikum (AP) mot angst. Hvis du ikke har vært borti den type medikasjon før er det lett å bli skremt av selve kategorien medisiner men det er helt «innafor» å bruke dette mot angst med den fordel at det ikke gir avhengighet.

En tidligere tråd her inne på dol fra i går (tror jeg det var) nevner nettopp denne medikamentgruppen for angstreduksjon. Den fremmer også søvn. Aktuelle medisiner er Zyprexa eller Seroquel (Quetiapin). Dette kan skrives ut av fastlege.

Lykke til og god bedring😃

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke bivirkninger har du fått av hva? 

Anonymkode: a28f8...915

AnonymBruker
bibben skrev (3 timer siden):

Leit å lese at du har det slik.

Selv har jeg fått råd om en liten dose anti-psykotikum (AP) mot angst. Hvis du ikke har vært borti den type medikasjon før er det lett å bli skremt av selve kategorien medisiner men det er helt «innafor» å bruke dette mot angst med den fordel at det ikke gir avhengighet.

En tidligere tråd her inne på dol fra i går (tror jeg det var) nevner nettopp denne medikamentgruppen for angstreduksjon. Den fremmer også søvn. Aktuelle medisiner er Zyprexa eller Seroquel (Quetiapin). Dette kan skrives ut av fastlege.

Lykke til og god bedring😃

Takk for innspill.. jeg har prøvdt seroquell før og den tålte jeg desverre ikke. 

Annonse

AnonymBruker
lavender skrev (1 minutt siden):

Ja, du kan jo bestille en time hos fastlegen også kan dere diskutere det? Stort sett er det en del ventetid for å komme inn på DPS da. Her jeg bor er det i alle fall som oftest 3-5 uker ventetid avhengig av hastegrad.

Oki. Hva kan jeg evt forvente der inne på innleggelsen? Er det kun medisiner de kjøre på eller får man mer hjelp utenom? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oki. Hva kan jeg evt forvente der inne på innleggelsen? Er det kun medisiner de kjøre på eller får man mer hjelp utenom? 

Man får mer hjelp utenom ja, hvilken hjelp avhenger jo av hva du har behov for. Ved DPS jeg har vert innlagt ved lager man en behandlingsplan under innkomstsamtalen som inneholder bla. mål for innleggelsen, hva behandler skal gjøre, hva du skal gjøre selv osv. For å ta ett eksempel så kan man få hjelp til å holde på struktur i hverdagen, komme seg ut av isolasjon, bedre døgnrytme, faste måltider osv. De har og ulike aktiviteter som feks tur og undervisning også får man så klart samtaler.

AnonymBruker

Du må dra til fastlegen og legge frem problemene. Eneste veien for å få noen form for hjelp utover det du har. Kun fastlegen kan svare på spørsmålene dine. Innleggelse tviler jeg på med mindre du er alvorlig deprimert nå eller har underliggende diagnoser som kan støtte en innleggelse 

Anonymkode: ba8c9...bdc

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du må dra til fastlegen og legge frem problemene. Eneste veien for å få noen form for hjelp utover det du har. Kun fastlegen kan svare på spørsmålene dine. Innleggelse tviler jeg på med mindre du er alvorlig deprimert nå eller har underliggende diagnoser som kan støtte en innleggelse 

Anonymkode: ba8c9...bdc

Jeg har alvorlig grad av ME itillegg som er med å forsterker angsten og depresjonen.  Jeg har mistet helt meg selv og er så syk/dårlih

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...