AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 Del Skrevet 15. juli 2023 Hei, er det noen her inne som har fått hjelp med innleggelse når man skal endre på medisinen pga bivirkninger? Jeg har gjort det en gang hjemme og jeg følte meg ikke trygg.. følte meg alene om alt de vanskelige bivirkningene og den økte ekstreme angsten. Fikk også depresjon pga alt dette. Jeg må nok øke mer men kjenner jeg orker ikke å gjør dette hjemme, med tanke på familien min. Går det an å legges inn for det? Har aldri vært innlagt så vet ikke om dette er relevant. Anonymkode: 61949...944 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lavender Skrevet 15. juli 2023 Del Skrevet 15. juli 2023 Jeg ville begynt med å diskutere det med fastlegen. Det er nok mulig at du kan innlegges, men der er ofte en del ventetid på å få innleggelse så det spørs vel litt på om du føler det kan vente eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 Del Skrevet 15. juli 2023 lavender skrev (1 minutt siden): Jeg ville begynt med å diskutere det med fastlegen. Det er nok mulig at du kan innlegges, men der er ofte en del ventetid på å få innleggelse så det spørs vel litt på om du føler det kan vente eller ikke. Nevnte det såvidt for fastlegen forrige gang.. at det skulle vært en plass der vi kunne få hjelp til å trappe opp og ned på slike medisiner. Synest ikke alltid det er forsvarligt når man er en person som reagere på alt og får mye bivirkninger.. da nevnte han ikke noe om dette.. Anonymkode: 61949...944 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lavender Skrevet 15. juli 2023 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nevnte det såvidt for fastlegen forrige gang.. at det skulle vært en plass der vi kunne få hjelp til å trappe opp og ned på slike medisiner. Synest ikke alltid det er forsvarligt når man er en person som reagere på alt og får mye bivirkninger.. da nevnte han ikke noe om dette.. Anonymkode: 61949...944 Hva svarte han da? Kanskje han bare ikke tenkte over at DPS kan være en mulighet? Nå vet jeg jo ikke hva som gjelder på ditt DPS og hvorvidt du ville fått innleggelse eller ikke, men jeg tenker der ikke er noe i veien for at du kan ta det opp med fastlegen igjen og foreslå sende henvisning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 Del Skrevet 15. juli 2023 lavender skrev (18 minutter siden): Hva svarte han da? Kanskje han bare ikke tenkte over at DPS kan være en mulighet? Nå vet jeg jo ikke hva som gjelder på ditt DPS og hvorvidt du ville fått innleggelse eller ikke, men jeg tenker der ikke er noe i veien for at du kan ta det opp med fastlegen igjen og foreslå sende henvisning. Nei han svarte at han ikke visste om noen slike plasser🤷🏻♀️ ja må kanskje det.. Anonymkode: 61949...944 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lavender Skrevet 15. juli 2023 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei han svarte at han ikke visste om noen slike plasser🤷🏻♀️ ja må kanskje det.. Anonymkode: 61949...944 Åja, da er det nok lurt å foreslå det selv ja 🙂 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 16. juli 2023 Del Skrevet 16. juli 2023 Jeg har vært innlagt for oppstart av medisin to ganger. Det var igrunn ikke etter eget ønske, men fordi jeg har reagert så kraftig på flere medisiner før så jeg fikk ikke lov til å starte opp hjemme alene. Da ble jeg henvist til DPS. Ventet i ca 4 mnd på å komme inn. Dersom du ikke har historikk med alvorlige reaksjoner på å starte medisiner eller øke doser så spørs det om du får legges inn. Men det vil de jo vurdere hvis du blir henvist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. juli 2023 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nevnte det såvidt for fastlegen forrige gang.. at det skulle vært en plass der vi kunne få hjelp til å trappe opp og ned på slike medisiner. Synest ikke alltid det er forsvarligt når man er en person som reagere på alt og får mye bivirkninger.. da nevnte han ikke noe om dette.. Anonymkode: 61949...944 Jeg lurer på om angsten din påvirker vurderingen av dette? Det er jo forsvarlig å trappe opp antidepressiv medisin hjemme og det er det de aller fleste pasienter gjør. Dersom du skulle blitt søkt til en innleggelse, så bør det nok være for å utfordre angsten din på ulike måter. Går du i noen form for terapi nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 Del Skrevet 16. juli 2023 frosken skrev (2 minutter siden): Jeg lurer på om angsten din påvirker vurderingen av dette? Det er jo forsvarlig å trappe opp antidepressiv medisin hjemme og det er det de aller fleste pasienter gjør. Dersom du skulle blitt søkt til en innleggelse, så bør det nok være for å utfordre angsten din på ulike måter. Går du i noen form for terapi nå? Det vet jeg ikke, jeg blir veldig dårlig med full angst 24/7, gråter, skjelver og er skikkelig uvel. Og klarer ikke å gå ut heller siden jeg er kronisk syk med utmatelse. Så føler jeg er skikkelig fanget. nei går ikke på noen terapi men ønsker hjelp men er vanskelig å få. Jeg fikk over video samtale men det hjalp meg ingeting og var skikkelig upersonligt Anonymkode: 61949...944 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. juli 2023 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det vet jeg ikke, jeg blir veldig dårlig med full angst 24/7, gråter, skjelver og er skikkelig uvel. Og klarer ikke å gå ut heller siden jeg er kronisk syk med utmatelse. Så føler jeg er skikkelig fanget. nei går ikke på noen terapi men ønsker hjelp men er vanskelig å få. Jeg fikk over video samtale men det hjalp meg ingeting og var skikkelig upersonligt Anonymkode: 61949...944 Det høres ut som om du trenger hjelp til å komme ut av en negativ spiral. Men jeg får også inntrykk av at du har utviklet unnvikende strategier, og da kan det bli vanskelig å få hjelp med både angsten og utmattelsen, dessverre. Har du og legen diskutert muligheten av et rehabiliteringsopphold? Eller tenker du at du ikke vil tåle noe særlig fysisk aktivitet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 Del Skrevet 16. juli 2023 frosken skrev (1 time siden): Det høres ut som om du trenger hjelp til å komme ut av en negativ spiral. Men jeg får også inntrykk av at du har utviklet unnvikende strategier, og da kan det bli vanskelig å få hjelp med både angsten og utmattelsen, dessverre. Har du og legen diskutert muligheten av et rehabiliteringsopphold? Eller tenker du at du ikke vil tåle noe særlig fysisk aktivitet? Nei ett rehabiliteringsopphold hadde jeg desverre ikke klart pga min utmattelse. Er sengeliggende. Klarer såvidt mine daglige ting. Jeg har havnet i denne situasjonen pga min utmattelse som tar livet ifra meg. Anonymkode: 61949...944 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.