Gå til innhold

Vanskelig tilstand å være i


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trist, tung, nedfor, blid, glad, spøkefull, lattermild, skjør, gråter lett. Forstår ikke helt hva det er som egentlig foregår. Søvnforstyrrelser. Tanker som plager og tanker som gleder. Rastløs. Urolig. Følelser som vil gi faen i alt. Selvdestruktiv. Tanker og planer for framtida som gjør meg positiv og gira. Utålmodig, irritert og sint. Pllanlegger egen begravelse fordi jeg vet det snart er slutt på alt. Føler meg sinnsyk.

Blandet episode kalles vel det. 

image.png.f1870c47f89de7aee5eab2567680566a.png

Anonymkode: 73791...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig i at det er en vanskelig tilstand å være i. Man vet liksom aldri hvor man har seg selv. Også er det veldig slitsomt å skulle være så ustabil og svinge sånn. Håper du får hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lavender skrev (5 minutter siden):

Helt enig i at det er en vanskelig tilstand å være i. Man vet liksom aldri hvor man har seg selv. Også er det veldig slitsomt å skulle være så ustabil og svinge sånn. Håper du får hjelp?

Ja, får vel hjelp på et vis. Er innlagt. Det rare er jo at jeg ikke har fått snakke med lege enda. Trodde at det alltid var en lege som la folk inn, men da jeg ble tatt imot så var det av en psykologspesialist og en psykolog. Faen så rart! 

Anonymkode: 73791...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, får vel hjelp på et vis. Er innlagt. Det rare er jo at jeg ikke har fått snakke med lege enda. Trodde at det alltid var en lege som la folk inn, men da jeg ble tatt imot så var det av en psykologspesialist og en psykolog. Faen så rart! 

Anonymkode: 73791...8f8

Det er bra. Jeg har også blitt tatt imot av psykolog, og jeg har da fått snakke med psykiater senere. Så jeg vil tro du vil få snakke med en nå over helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lavender skrev (Akkurat nå):

Det er bra. Jeg har også blitt tatt imot av psykolog, og jeg har da fått snakke med psykiater senere. Så jeg vil tro du vil få snakke med en nå over helgen. 

Ok, får håpe det da. Er ikke vant med psykologer. Stoler mest på leger. En psykiater hadde kunnet sette inn medisiner for meg nå. Det er så langt ikke gjort endringer i medisinene mine mens jeg har vært her. Latterlig alt sammen. Vet du at man ikke en gang kan få noe så uskyldig som Paracet hvis ikke det er oppført på medisinlista di? Da må de ringe bakvakt (lege) for å høre om det er i orden at jeg får en Paracet 😂

Anonymkode: 73791...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok, får håpe det da. Er ikke vant med psykologer. Stoler mest på leger. En psykiater hadde kunnet sette inn medisiner for meg nå. Det er så langt ikke gjort endringer i medisinene mine mens jeg har vært her. Latterlig alt sammen. Vet du at man ikke en gang kan få noe så uskyldig som Paracet hvis ikke det er oppført på medisinlista di? Da må de ringe bakvakt (lege) for å høre om det er i orden at jeg får en Paracet 😂

Anonymkode: 73791...8f8

Håper du vil få de medisinene du trenger på mandag. Har du vert innlagt lenge? Det med paracet visste jeg om ja, har vert i samme situasjon selv hehe. Litt overkill spør du meg, men når det er sånn reglene er så har de vel ikke noe annet valg enn å følge dem.

Endret av lavender
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lavender skrev (1 minutt siden):

Håper du vil få de medisinene du trenger på mandag. Har du vert innlagt lenge? Det med paracet visste jeg om ja, har vert i samme situasjon selv hehe. Litt overkill spør du meg, men når det er sånn reglene er så må de vel bare følge dem.

Ja, får håpe det. Vært innlagt siden onsdag. Ja, er jo sånn reglene er. Sykepleier får ikke gi ut andre medisiner (inkludert Paracet) hvis ikke det står oppført at en bruker det. Men forstår at det må være sånn. 

Men føler meg feilbehandlet. 

Anonymkode: 73791...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, får håpe det. Vært innlagt siden onsdag. Ja, er jo sånn reglene er. Sykepleier får ikke gi ut andre medisiner (inkludert Paracet) hvis ikke det står oppført at en bruker det. Men forstår at det må være sånn. 

Men føler meg feilbehandlet. 

Anonymkode: 73791...8f8

Hva er grunnen til at du føler deg feilbehandlet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Trist, tung, nedfor, blid, glad, spøkefull, lattermild, skjør, gråter lett. Forstår ikke helt hva det er som egentlig foregår. Søvnforstyrrelser. Tanker som plager og tanker som gleder. Rastløs. Urolig. Følelser som vil gi faen i alt. Selvdestruktiv. Tanker og planer for framtida som gjør meg positiv og gira. Utålmodig, irritert og sint. Pllanlegger egen begravelse fordi jeg vet det snart er slutt på alt. Føler meg sinnsyk.

Blandet episode kalles vel det. 

image.png.f1870c47f89de7aee5eab2567680566a.png

Anonymkode: 73791...8f8

Kjenner meg så igjen i de følelsene der jah! Skikkelig slitsom og det skifter så fort! Jeg våknet nå små angst og følte meg rådvill.. så går tankene på redsel, fortvilelse, usikkerhet, lei, uttrygg osv.. og poff så var det vekke litt og du føler deg en smule normal igjen.  Jeg har ingen å snakke med og jeg er så lei og fortvilet, gråter hver dag

Anonymkode: ca6d7...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lavender skrev (10 timer siden):

Hva er grunnen til at du føler deg feilbehandlet? 

Har ikke så lyst til å svare på det. 

Men en ting til som jeg glemte å ramse opp i hovedinnlegget er at jeg veksler på være optimistisk og pessimistisk. Dette er så til de grader vanskelig!

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner meg så igjen i de følelsene der jah! Skikkelig slitsom og det skifter så fort! Jeg våknet nå små angst og følte meg rådvill.. så går tankene på redsel, fortvilelse, usikkerhet, lei, uttrygg osv.. og poff så var det vekke litt og du føler deg en smule normal igjen.  Jeg har ingen å snakke med og jeg er så lei og fortvilet, gråter hver dag

Anonymkode: ca6d7...ad6

Ja, det skifter fort. Leit at du erfarer noe lignende nå. Føler med deg! ❤️ Håper du etterhvert kan få noen å snakke med. Hva med fastlegen? 

Jeg for min del har gitt mitt liv til Gud nå. Bare han kan hjelpe meg. 

Anonymkode: 73791...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke så lyst til å svare på det. 

Men en ting til som jeg glemte å ramse opp i hovedinnlegget er at jeg veksler på være optimistisk og pessimistisk. Dette er så til de grader vanskelig!

Skjønner. Men håper du kan få snakket om det der du er innlagt da, er ikke noe godt å føle på. 

Det kan jeg også kjenne meg igjen i, så skjønner det er vanskelig. Jeg håper du vil få hjelp i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lavender skrev (36 minutter siden):

Skjønner. Men håper du kan få snakket om det der du er innlagt da, er ikke noe godt å føle på. 

Det kan jeg også kjenne meg igjen i, så skjønner det er vanskelig. Jeg håper du vil få hjelp i morgen. 

Tusen takk! :)

Anonymkode: 73791...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke så lyst til å svare på det. 

Men en ting til som jeg glemte å ramse opp i hovedinnlegget er at jeg veksler på være optimistisk og pessimistisk. Dette er så til de grader vanskelig!

Ja, det skifter fort. Leit at du erfarer noe lignende nå. Føler med deg! ❤️ Håper du etterhvert kan få noen å snakke med. Hva med fastlegen? 

Jeg for min del har gitt mitt liv til Gud nå. Bare han kan hjelpe meg. 

Anonymkode: 73791...8f8

Slik som du beskriver det har jeg også det. Jeg sliter med hvordan livet mitt ble, iforhold til hva det skulle bli. Jeg er sengeliggende pga sykdom og forverring som igjen påfører meg ekstra påkjenninger psykisk. Har en fastlege som ikke er så lett å snakke med men skal høre om det er hjelp å få i kommunen sitt tilbud. Har gått nå slikt siden januar i år var endelig på vei opp før det smalt igjen på torsdag. 

Anonymkode: ca6d7...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...