Gå til innhold

Kan bekjentskapet vårt være årsaken til at han ikke svarer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt feil situasjon å være i, ikke minst litt småkleint. Det er en fyr jeg har blitt litt smått intr i etterhvert som tiden har gått. Jeg har i mellomtiden også blitt kjent med hans eks og vi har omtrent blitt kaffe/vin venninner. Tar ofte noe før vi venter på trikken, t-banen o.l. 

Meg og han jeg snakker om har barn på samme alder, de leker og er blitt hjertevenner. Jeg var så utrolig idiot å ba han med ut for litt siden... Han sa først ja men siden ikke hørt noe. Har nok merket en god kjemi mellom oss, så hadde god tro på det. Men nå som han ikke svarte på tidspunkt, så begynner jeg å tenke om det kan være et hinder for han at jeg har kontakt med eksens hans eller at han tenker dette kan ødelegge mellom barna? Det er flere år siden det ble slutt med han og mor til barnet.

Bare siden han først ville... 

Anonymkode: 5dcde...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Noen?

Det er jo umulig å svare på for noen andre enn ham. :) Du kan jo spørre ham om "Skal vi kanskje ta den kaffen i morra eller?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et dårlig tegn at du ikke har hørt noe. Jeg tenker nok i retning av at man kan ha god kjemi som venner uten at han nødvendigvis vil noe mer. Det kan også hende han har noe annet på gang og er litt frem og tilbake.

Hvis jeg var ham ville jeg tenkt at det ikke er mitt problem at du er venn med eksen. Det er evt et problem mellom deg og henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Litt feil situasjon å være i, ikke minst litt småkleint. Det er en fyr jeg har blitt litt smått intr i etterhvert som tiden har gått. Jeg har i mellomtiden også blitt kjent med hans eks og vi har omtrent blitt kaffe/vin venninner. Tar ofte noe før vi venter på trikken, t-banen o.l. 

Meg og han jeg snakker om har barn på samme alder, de leker og er blitt hjertevenner. Jeg var så utrolig idiot å ba han med ut for litt siden... Han sa først ja men siden ikke hørt noe. Har nok merket en god kjemi mellom oss, så hadde god tro på det. Men nå som han ikke svarte på tidspunkt, så begynner jeg å tenke om det kan være et hinder for han at jeg har kontakt med eksens hans eller at han tenker dette kan ødelegge mellom barna? Det er flere år siden det ble slutt med han og mor til barnet.

Bare siden han først ville... 

Han er ikke interessert. 

Anonymkode: 569cb...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke du spurt om dette før også? 

Ellers enig med Anonym over - han er ikke interessert.

Bar tenk med deg selv - du er interessert i en kar, han ber deg ut og du - eh - svarer ikke? Svært usannsynlig spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (1 time siden):

Det er et dårlig tegn at du ikke har hørt noe. Jeg tenker nok i retning av at man kan ha god kjemi som venner uten at han nødvendigvis vil noe mer. Det kan også hende han har noe annet på gang og er litt frem og tilbake.

Hvis jeg var ham ville jeg tenkt at det ikke er mitt problem at du er venn med eksen. Det er evt et problem mellom deg og henne.

Det er nok helt sikkert veldig riktig. Han har på en måte vist meg mye blikk, tatt kontakt, smilt ekstra mye på hele året jeg har kjent han. Man får jo av og til en følelse på at noen liker deg... Men helt dagen før jeg spurte han ut, så var han kjempe alvorlig og ikke imøtekommende. Skulle nesten tro han var sur på meg eller hørt noe om meg av andre. Det var venninnen min som sendte mld for meg, hun mente jeg måtte få fingeren ut. Men hun sendte på et dårlig tidspunkt iom at han virket sur dagen før. Skjønner? 

Det kan ta ei tid, kanskje et eller annet har oppstått. Kanskje han nå vil kutte ut all møte med barna pga han syntes dette var ubehagelig. Føler jeg har ødelagt alt nå.. Jeg ser normal søt ut, skal nok noe til for at han blir uvel av meg. Ikke helt vant med å bli avvist, men ei gang må man jo bli det óg🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var venninnen min som sendte mld for meg, hun mente jeg måtte få fingeren ut.

Fra din mobil håper jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Har ikke du spurt om dette før også? 

Ellers enig med Anonym over - han er ikke interessert.

Bar tenk med deg selv - du er interessert i en kar, han ber deg ut og du - eh - svarer ikke? Svært usannsynlig spør du meg. 

Enig. Jeg tror ts at han ghoster deg forsiktig ut. Han vil sikkert ikke være uhøflig eller la deg føle deg avvist. Det er vanlig nå… vondt men sånn er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig. Jeg tror ts at han ghoster deg forsiktig ut. Han vil sikkert ikke være uhøflig eller la deg føle deg avvist. Det er vanlig nå… vondt men sånn er det. 

Skjønner.. men er det utseendet mitt som gjør dette eller andre han liker? Kan det være at han ikke finner kjemien kanskje? Eller kan det være (som i få tilfeller er) at han blir mer interessert? Spm er mange. Har som sagt virket som han har likt meg mtp blikk, sett meg av alle, alltid gått bort til meg. Osv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner.. men er det utseendet mitt som gjør dette eller andre han liker? Kan det være at han ikke finner kjemien kanskje? Eller kan det være (som i få tilfeller er) at han blir mer interessert? Spm er mange. Har som sagt virket som han har likt meg mtp blikk, sett meg av alle, alltid gått bort til meg. Osv... 

Hvorfor er vanskelig å spå. Jeg tror du gjør best i og prøve å ikke tenke på han for svar vil du nok aldri få. Jeg har selv ghostet mange, derfor kan jeg relatere til dette. Men hvis jeg skal gjette tror jeg det er turn off at du er venn med hans eks. Det kan gjøre det vanskelig for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Meg og han jeg snakker om har barn på samme alder, de leker og er blitt hjertevenner. Jeg var så utrolig idiot å ba han med ut for litt siden... Han sa først ja men siden ikke hørt noe. Har nok merket en god kjemi mellom oss, så hadde god tro på det. Men nå som han ikke svarte på tidspunkt, så begynner jeg å tenke om det kan være et hinder for han at jeg har kontakt med eksen hans eller at han tenker dette kan ødelegge mellom barna?

Det er egentlig ganske fornuftig å tenke litt på hva slags situasjon man vil havne i hvis det tar slutt, før man lar et vennskap utvikle seg til noe mer. I deres tilfelle er det jo trist for barna som er så gode venner, om dere skulle rote det til. Når du i tillegg er venninne med barnas mor, blir det ganske mye som settes på spill totalt sett.

Jeg synes du skal la det ligge, det er sannsynligvis omstendighetene, ikke du, som er de største minusfaktorene. Lat som ingenting og fortsett å ha den kontakten som er naturlig pga. barna, så finner dere nok tilbake til (omtrent) den samme gode stemningen som var der tidligere. Hva du enn gjør, ikke trekk eksen inn i detaljene. I "verste" fall får både du og barnet gode relasjoner til både lekekameraten og begge foreldrene - det er mye positivt i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dessverre ikke et ukjent fenomen at man (og kvinner især?) analyserer og grubler og prøver å tenke seg muligheter for hvorfor han ikke tar kontakt. Er han sliten? Er han sjenert? Eller kan det være at jeg er venn med eksen hans? Men som oftest er det dessverre slik som (også flere har nevnt over her) i dette klippet fra Sex & singelliv; he’s just not that in to you… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor er vanskelig å spå. Jeg tror du gjør best i og prøve å ikke tenke på han for svar vil du nok aldri få. Jeg har selv ghostet mange, derfor kan jeg relatere til dette. Men hvis jeg skal gjette tror jeg det er turn off at du er venn med hans eks. Det kan gjøre det vanskelig for han. 

Ja jeg fikk tilfeldig snappet opp av en tidligere kollega av han at han brått ble forlatt av sin eks. Når jeg nå har en så god tone med henne, kan det i seg selv gjøre det vanskelig for han. Jeg forstår jo virkelig dette... Er så utrolig kjipt at jeg skulle få følelser for han. Noe som egentlig ikke skal skje... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja jeg fikk tilfeldig snappet opp av en tidligere kollega av han at han brått ble forlatt av sin eks. Når jeg nå har en så god tone med henne, kan det i seg selv gjøre det vanskelig for han. Jeg forstår jo virkelig dette... Er så utrolig kjipt at jeg skulle få følelser for han. Noe som egentlig ikke skal skje... 

Skjønner det er vondt for deg. Han har det sikkert også sånn. De som ghoster er ofte konfliktsky, mangel på ord kan også være årsaken. Bare sånn for og ha sagt det. Der har du sikkert grunnen, og det vil da  mulig  gjøre det komplisert for han.  Selvfølgelig. Hvis du snur om situasjonen er jo menneskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner det er vondt for deg. Han har det sikkert også sånn. De som ghoster er ofte konfliktsky, mangel på ord kan også være årsaken. Bare sånn for og ha sagt det. Der har du sikkert grunnen, og det vil da  mulig  gjøre det komplisert for han.  Selvfølgelig. Hvis du snur om situasjonen er jo menneskelig. 

Mangel på ord for hva han skal snakke om typisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mangel på ord for hva han skal snakke om typisk?

Nei. Mangel for evne til og forklare deg hvorfor han ikke svarer deg. Men jeg er ingen fasit på dette. Bare ikke gå inn i en hekt på han, det vil være vondt verre for deg. Forstår det er vanskelig for deg. Ønsker deg godt, husk flere fisker i havet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei. Mangel for evne til og forklare deg hvorfor han ikke svarer deg. Men jeg er ingen fasit på dette. Bare ikke gå inn i en hekt på han, det vil være vondt verre for deg. Forstår det er vanskelig for deg. Ønsker deg godt, husk flere fisker i havet :) 

Ja skjønner😊 Nei skal ikke gå i et hekt. For alt jeg veg kan det jo blusse opp noe etterhvert. Trenger ikke gjøre det heller, men nå vet han nok at jeg er interessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 8.56):

Tror du han kanskje en dag, der han er singel, lysten eller hva det skulle være at han vil ha meg? Bare  ....et spm. Merkelig å bli avvist av en mann egentlig. Sykt sagt?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...