Gå til innhold

Når dere startet opp på antidepressiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ble dere rare i hodet i starten? Føler meg rar, trykk følelse og detter litt ut

Anonymkode: 2e8e2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ble dere rare i hodet i starten? Føler meg rar, trykk følelse og detter litt ut

Anonymkode: 2e8e2...d61

Jeg opplevde ikke dette, men kan jo være en bivirkning. Har du snakket med legen din om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt 4 ulike antidepressiva og har aldri opplevd noen bivirkninger verken ved oppstart eller varig bruk. Men mange opplever jo bivirkninger og listen over mulige bivirkninger er jo lang, så det kan godt være det i ditt tilfelle. Men ville tatt det opp med lege som forskrev resepten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig. Alltid i oppstarten kan man føle seg trøtt og rar. Bare hold ut, det vil mest sannsynlig gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Jeg opplevde ikke dette, men kan jo være en bivirkning. Har du snakket med legen din om dette?

Ja har nevnt det til legen men hun sier at det har hun ikke hørt noe om før av andre. 

Anonymkode: 2e8e2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lavender skrev (1 time siden):

Jeg har forsøkt 4 ulike antidepressiva og har aldri opplevd noen bivirkninger verken ved oppstart eller varig bruk. Men mange opplever jo bivirkninger og listen over mulige bivirkninger er jo lang, så det kan godt være det i ditt tilfelle. Men ville tatt det opp med lege som forskrev resepten.

Ja bivirkningslista er kjempe lang men blir ikke tatt seriøst av legen. Føler alle nervene i hodet står i høyspenn

Anonymkode: 2e8e2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (8 minutter siden):

Ja, det er vanlig. Alltid i oppstarten kan man føle seg trøtt og rar. Bare hold ut, det vil mest sannsynlig gi seg.

er 5 mnd siden men har ikke blitt bedre. Legen tar det ikke seriøst nok

Anonymkode: 2e8e2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

er 5 mnd siden men har ikke blitt bedre. Legen tar det ikke seriøst nok

Anonymkode: 2e8e2...d61

Da er det bedre å bytte til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja bivirkningslista er kjempe lang men blir ikke tatt seriøst av legen. Føler alle nervene i hodet står i høyspenn

Anonymkode: 2e8e2...d61

Så leit du ikke blir tatt seriøst, slik skal det ikke være. Er det fastlege eller psykiater? Og har du forsøkt flere antidepressiva eller er dette første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Da er det bedre å bytte til en annen.

Er redd å bytte og få å få enda med bivirkninger og styr

Anonymkode: 2e8e2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lavender skrev (12 minutter siden):

Så leit du ikke blir tatt seriøst, slik skal det ikke være. Er det fastlege eller psykiater? Og har du forsøkt flere antidepressiva eller er dette første gang?

Er fastlegen. Snakket men en psykiater men han virket heller ikke til å forstå problemet. Har gått på denne i 20 år, før det var det zoloft. Å starte på medisine gikk kjempe fint, var bare småkvalm de første dagene. Men virker som om kroppen min er hypersensitiv siden jeg har stått på den så lenge. Var ikke mer enn 18 år når jeg startet på den og er 38 snart 39

Anonymkode: 2e8e2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er fastlegen. Snakket men en psykiater men han virket heller ikke til å forstå problemet. Har gått på denne i 20 år, før det var det zoloft. Å starte på medisine gikk kjempe fint, var bare småkvalm de første dagene. Men virker som om kroppen min er hypersensitiv siden jeg har stått på den så lenge. Var ikke mer enn 18 år når jeg startet på den og er 38 snart 39

Anonymkode: 2e8e2...d61

Skjønner. Er det slik at du har brukt denne antidepressiva i 20 år uten problemer også har du fått disse bivirkningene nå i det siste? Eller misforstår jeg deg nå? Og har du forsøkt deg uten i lengre perioder? I såfall hvordan har det gått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lavender skrev (56 minutter siden):

Skjønner. Er det slik at du har brukt denne antidepressiva i 20 år uten problemer også har du fått disse bivirkningene nå i det siste? Eller misforstår jeg deg nå? Og har du forsøkt deg uten i lengre perioder? I såfall hvordan har det gått? 

Ja hadde ingen bivirkninger før. Jeg startet med sakte nedtrapping da jeg ønsket å prøve meg uten men etter 6 mnd så gikk ikke det mer.. fikk så mye angstanfall at det var uleveligt. Så kom desse bivirkninger etter jeg trappet opp. 
var aldri helt uten medisinen.

virker som om kroppen stritter imot nå

Anonymkode: 2e8e2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja hadde ingen bivirkninger før. Jeg startet med sakte nedtrapping da jeg ønsket å prøve meg uten men etter 6 mnd så gikk ikke det mer.. fikk så mye angstanfall at det var uleveligt. Så kom desse bivirkninger etter jeg trappet opp. 
var aldri helt uten medisinen.

virker som om kroppen stritter imot nå

Anonymkode: 2e8e2...d61

Jeg har dessverre ingen gode råd egentlig. Ikke så lett å vite hva du kan/burde gjøre. Det er jo veldig leit at fastlegen ikke tar deg på alvor. Er der muligheter for å bli henvist til en annen psykiater på nytt? Eller kan du bytte fastlege? Om du ønsker det selv selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lavender skrev (22 minutter siden):

Jeg har dessverre ingen gode råd egentlig. Ikke så lett å vite hva du kan/burde gjøre. Det er jo veldig leit at fastlegen ikke tar deg på alvor. Er der muligheter for å bli henvist til en annen psykiater på nytt? Eller kan du bytte fastlege? Om du ønsker det selv selvfølgelig. 

Ja har vært kjempe tøft. Føler de har sett på meg som en hupokonder, men er det noe jeg ikke er så er det det. Jeg er født med skjelettsykdom som gir smerter i ledd og muskler. Levdt med dette hele livet og liker ikke medisiner og har heller aldri klaget. Legen måtte til slutt nesten tvinge meg til opperasjon av ny hofte for jeg pinet meg bare selv med å gå slikt. 
har sendt melding nå til legekontoret om å få snakke med legen. Kan ikke ha det slikt lengre. Ødelegger meg totalt psykisk av å gå slikt. Føler hjernen koker, trykk følelse bak og fremme i pannen. Gnistningsfølelse og detter litt ut når jeg beveger øynene. Har andre ting og men er hodet som er hovedproblemet. Jeg he aldri likt å drikke/ være full får hater å miste kontroll over meg selv. Så dette er pining. 

Anonymkode: 2e8e2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja har vært kjempe tøft. Føler de har sett på meg som en hupokonder, men er det noe jeg ikke er så er det det. Jeg er født med skjelettsykdom som gir smerter i ledd og muskler. Levdt med dette hele livet og liker ikke medisiner og har heller aldri klaget. Legen måtte til slutt nesten tvinge meg til opperasjon av ny hofte for jeg pinet meg bare selv med å gå slikt. 
har sendt melding nå til legekontoret om å få snakke med legen. Kan ikke ha det slikt lengre. Ødelegger meg totalt psykisk av å gå slikt. Føler hjernen koker, trykk følelse bak og fremme i pannen. Gnistningsfølelse og detter litt ut når jeg beveger øynene. Har andre ting og men er hodet som er hovedproblemet. Jeg he aldri likt å drikke/ være full får hater å miste kontroll over meg selv. Så dette er pining. 

Anonymkode: 2e8e2...d61

Kan se for meg at det har vært tøft ja. Ikke lett å ha det slik. Lykke til og håper det går bra hos fastlegen.

Anonymkode: 99773...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja har vært kjempe tøft. Føler de har sett på meg som en hupokonder, men er det noe jeg ikke er så er det det. Jeg er født med skjelettsykdom som gir smerter i ledd og muskler. Levdt med dette hele livet og liker ikke medisiner og har heller aldri klaget. Legen måtte til slutt nesten tvinge meg til opperasjon av ny hofte for jeg pinet meg bare selv med å gå slikt. 
har sendt melding nå til legekontoret om å få snakke med legen. Kan ikke ha det slikt lengre. Ødelegger meg totalt psykisk av å gå slikt. Føler hjernen koker, trykk følelse bak og fremme i pannen. Gnistningsfølelse og detter litt ut når jeg beveger øynene. Har andre ting og men er hodet som er hovedproblemet. Jeg he aldri likt å drikke/ være full får hater å miste kontroll over meg selv. Så dette er pining. 

Anonymkode: 2e8e2...d61

Kan se for meg at det har vært tøft ja. Ikke lett å ha det slik. Lykke til og håper det går bra hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lavender skrev (4 minutter siden):

Kan se for meg at det har vært tøft ja. Ikke lett å ha det slik. Lykke til og håper det går bra hos fastlegen.

Tusen takk for det😘 håper jeg også, ingen medisin å tulle med

Anonymkode: 2e8e2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...