Gå til innhold

Jeg ser opp til dere som er femti pluss.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Helt seriøst lurer jeg på hvordan det er og være femti år og eldre. Hvordan veien har blitt til, alle utfordringer dere har møtt på i livets vei. Om dere gleder dere til pensjonist livet og sånn. Det er jo ikke lenge til når man er femti seksti. Huff virker skummelt. 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er 50+ og kan med hånden på hjertet si at livet aldri har vært bedre. Stikkord er god økonomi, voksne barn som klarer seg selv, mer tid til både kjæreste, venner og egne interesser og behov. Økt indre ro og trygghet. Mer avslappet til meg selv og andre. Stabile rammer og frihet til å gjøre mer av det jeg har lyst til.

Livet består av ulike faser. Man må nok oppleve det selv før man fullt ut forstår. Men det er ingen grunn til å frykte 50+ tilværelsen, altså! ;) 

Anonymkode: 699e6...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 50+ og kan med hånden på hjertet si at livet aldri har vært bedre. Stikkord er god økonomi, voksne barn som klarer seg selv, mer tid til både kjæreste, venner og egne interesser og behov. Økt indre ro og trygghet. Mer avslappet til meg selv og andre. Stabile rammer og frihet til å gjøre mer av det jeg har lyst til.

Livet består av ulike faser. Man må nok oppleve det selv før man fullt ut forstår. Men det er ingen grunn til å frykte 50+ tilværelsen, altså! ;) 

Anonymkode: 699e6...039

Jeg kan bare signere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 50+ og kan med hånden på hjertet si at livet aldri har vært bedre. Stikkord er god økonomi, voksne barn som klarer seg selv, mer tid til både kjæreste, venner og egne interesser og behov. Økt indre ro og trygghet. Mer avslappet til meg selv og andre. Stabile rammer og frihet til å gjøre mer av det jeg har lyst til.

Livet består av ulike faser. Man må nok oppleve det selv før man fullt ut forstår. Men det er ingen grunn til å frykte 50+ tilværelsen, altså! ;) 

Anonymkode: 699e6...039

Som Nicklus kan jeg også bare signere på dette. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer litt an på hvilken type person du er. Har ei venninne som fylte 50 for en stund siden, og hun er i et miljø hvor det er mange yngre og hippe mennesker. Hun er litt deppa fordi hun føler at hun ikke er relevant lenger, sånn at fra å ha en posisjon på feltet til å føle at hun ikke blir hørt på samme måte. Det er jo litt kjipt.

Jeg er ikke i sånt miljø, og gruer meg ikke til å bli eldre. Det eneste er at en kommer jo nærmere døden hvis en tenker at man dør av alderdom, men nå kjenner jeg folk på 70+ som lever veldig bra og også spennende liv. Det har vel litt å si det også, hvilke mennesker man kjenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Tror det kommer litt an på hvilken type person du er. Har ei venninne som fylte 50 for en stund siden, og hun er i et miljø hvor det er mange yngre og hippe mennesker. Hun er litt deppa fordi hun føler at hun ikke er relevant lenger, sånn at fra å ha en posisjon på feltet til å føle at hun ikke blir hørt på samme måte. Det er jo litt kjipt.

Jeg er ikke i sånt miljø, og gruer meg ikke til å bli eldre. Det eneste er at en kommer jo nærmere døden hvis en tenker at man dør av alderdom, men nå kjenner jeg folk på 70+ som lever veldig bra og også spennende liv. Det har vel litt å si det også, hvilke mennesker man kjenner. 

Er enig i dette. Det jeg gruer meg til med å bli eldre er å bli enda mer skrøpelig og mer hjelpetrengende.  Ellers kan jeg være enig i de andre.  Har blitt tryggere og fått det generelt bedre etterhvert som jeg ble mer voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er 50+ og kan med hånden på hjertet si at livet aldri har vært bedre. Stikkord er god økonomi, voksne barn som klarer seg selv, mer tid til både kjæreste, venner og egne interesser og behov. Økt indre ro og trygghet. Mer avslappet til meg selv og andre. Stabile rammer og frihet til å gjøre mer av det jeg har lyst til.

Livet består av ulike faser. Man må nok oppleve det selv før man fullt ut forstår. Men det er ingen grunn til å frykte 50+ tilværelsen, altså! ;) 

Anonymkode: 699e6...039

Tenkte du aldri at nå orker jeg ikke mer? Er du redd for og bli pensjonist? 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Helt seriøst lurer jeg på hvordan det er og være femti år og eldre. Hvordan veien har blitt til, alle utfordringer dere har møtt på i livets vei. Om dere gleder dere til pensjonist livet og sånn. Det er jo ikke lenge til når man er femti seksti. Huff virker skummelt. 

Anonymkode: 54c74...b38

Jeg jobber i et miljø hvor svært mange jobber til de er 70, rett og slett fordi man liker jobben og det man får mulighet til å utrette. Det betyr at jeg ikke tenker på pensjonstilværelsen, det er nemlig mye sannsynlig at det er like lenge til jeg skal pensjonere meg som den tiden barn gjerne bor med foreldrene sine, dvs «et helt liv» :)

Ellers kjenner jeg meg igjen i det AnonymBruker039 sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er mer trygg. De fleste har fortsatt god helse og nysgjerrighet på livet.

Saken er at når en ungdom ser på en 50 åring, så ser hn en pinlig, småfeit person med slapp hud, tynt hår og dårlig humor. En 18 åring har ikke lyst til å bli den 50-åringen.

Allikevel er 50-åringen ofte lykkeligere enn 18-åringen. Det er det ikke så lett for 18-åringen å forstå.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er 50+ og kan med hånden på hjertet si at livet aldri har vært bedre. Stikkord er god økonomi, voksne barn som klarer seg selv, mer tid til både kjæreste, venner og egne interesser og behov. Økt indre ro og trygghet. Mer avslappet til meg selv og andre. Stabile rammer og frihet til å gjøre mer av det jeg har lyst til.

Livet består av ulike faser. Man må nok oppleve det selv før man fullt ut forstår. Men det er ingen grunn til å frykte 50+ tilværelsen, altså! ;) 

Anonymkode: 699e6...039

Jeg kan også relatere meg til dette. Og i tillegg er jeg så heldig å ha en jobb der jeg i aller høyeste grad er relevant og verdsatt og overhodet ikke passé.
 

En viktig grunn til at livet er bra nå, er et særdeles viktig partnerbytte.
 

På minussiden ved å være 50+ er at man merker at man ikke er udødelig. Ansvar for gammel forelder er også utfordrende. Og så var jeg jo «penere» før, men det lever jeg stort sett godt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (39 minutter siden):

Man er mer trygg. De fleste har fortsatt god helse og nysgjerrighet på livet.

Saken er at når en ungdom ser på en 50 åring, så ser hn en pinlig, småfeit person med slapp hud, tynt hår og dårlig humor. En 18 åring har ikke lyst til å bli den 50-åringen.

Allikevel er 50-åringen ofte lykkeligere enn 18-åringen. Det er det ikke så lett for 18-åringen å forstå.

Intr resymeet grendel. Forståelig nok. Jeg er dog ikke 18 hvis du hintet noe her. 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (25 minutter siden):

Jeg kan også relatere meg til dette. Og i tillegg er jeg så heldig å ha en jobb der jeg i aller høyeste grad er relevant og verdsatt og overhodet ikke passé.
 

En viktig grunn til at livet er bra nå, er et særdeles viktig partnerbytte.
 

På minussiden ved å være 50+ er at man merker at man ikke er udødelig. Ansvar for gammel forelder er også utfordrende. Og så var jeg jo «penere» før, men det lever jeg stort sett godt med. 

Takk morsan for ditt gode innspill. Jeg vil også takke deg for dine omsorgsfulle svar i andre tråder, måten du har formulert deg på når andre har kommet med pekefinger. Det samme til deg Laban. 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Intr resymeet grendel. Forståelig nok. Jeg er dog ikke 18 hvis du hintet noe her. 

Anonymkode: 54c74...b38

Nei, jeg tenkte ikke på deg spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk morsan for ditt gode innspill. Jeg vil også takke deg for dine omsorgsfulle svar i andre tråder, måten du har formulert deg på når andre har kommet med pekefinger. Det samme til deg Laban. 

Anonymkode: 54c74...b38

Dette var veldig hyggelig sagt 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg er også enig med flere her. Er passert femti, kan bestemme mye mer over egen tid nå ift tidligere (har 3 voksne barn), er trygg på meg selv og trives i eget selskap. 

Merker jo at jeg ikke er ung lenger, men jeg har vært heldig og har stort sett vært frisk og kan jobbe. Trives i jobben, men kommer ikke til å jobbe til jeg er 70. Tenker at jeg går av om 12-15 år, og ser frem til det å kunne bestemme enda mer over egen tid, samtidig som at det sikkert kan bli litt kjedelig.  Når det er sagt, kjeder jeg meg aldri, så jeg har stor tro på at jeg vil trives også som pensjonist! Men, uff, det høres gammelt ut! Føler meg absolutt ganske på høyden i livet nå for tiden, og ja, femtiårene er gode ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (22 timer siden):

Jeg jobber i et miljø hvor svært mange jobber til de er 70, rett og slett fordi man liker jobben og det man får mulighet til å utrette. Det betyr at jeg ikke tenker på pensjonstilværelsen, det er nemlig mye sannsynlig at det er like lenge til jeg skal pensjonere meg som den tiden barn gjerne bor med foreldrene sine, dvs «et helt liv» :)

Ellers kjenner jeg meg igjen i det AnonymBruker039 sier. 

Er du lærer?

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 timer siden):

 Når det er sagt, kjeder jeg meg aldri, så jeg har stor tro på at jeg vil trives også som pensjonist!

Ditto! :) 
 

De eneste gangene jeg kjeder meg, er hvis jeg er stuck i en situasjon/med folk jeg ikke kommer ut av, som for eksempel at jeg har blitt plassert mellom noen skikkelig dølle personer på jobbjulebordet, hvilket skjedde et par ganger i min forrige jobb. Men i mitt eget selskap kjeder jeg meg aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (12 timer siden):

Når det er sagt, kjeder jeg meg aldri, så jeg har stor tro på at jeg vil trives også som pensjonist!

Samme her. :) Jeg er den fødte pensjonist tror jeg! 😂 Har alltid masse prosjekter på gang og alt for liten tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Samme her. :) Jeg er den fødte pensjonist tror jeg! 😂 Har alltid masse prosjekter på gang og alt for liten tid.

Kan du ikke bare pensjonere deg da? 

Anonymkode: 54c74...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...