Gå til innhold

Normalt og bli oppdratt når man er voksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det har jeg ikke behov for og ingen tro på kan hjelpe meg. Noe så meningløst å snakke med en person som skriver alt du sier og som følger deg i evigheter. 

Anonymkode: 29cf2...c56

Det kunne ha vært til hjelp for deg, men ingen kan jo tvinge deg. 

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det har jeg ikke behov for og ingen tro på kan hjelpe meg. Noe så meningløst å snakke med en person som skriver alt du sier og som følger deg i evigheter. 

Da får du bare fortsette din loop med å tro at verden skylder deg noe og alt er alle andres feil. Du velger et liv med mye unødig frustrasjon, men det er jo ditt valg. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Du motsier deg selv i samme tråd. Du må nesten bestemme deg for om du er utlært eller om du prøver å utvikle deg.

Kan da være begge deler. tror du det er sånn at verden kommer med en fasit? 

AnonymBruker

Hvorfor startet du denne tråden på dette forumet? Er det fordi du tenker at problemene dine handler om noe som er psykisk galt hos deg selv? 

Anonymkode: 6a307...d44

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Da får du bare fortsette din loop med å tro at verden skylder deg noe og alt er alle andres feil. Du velger et liv med mye unødig frustrasjon, men det er jo ditt valg. 

Jeg sier ikke at det er verden sin feil eller noen andre sin feil. Det er din tolkning av meg og dine ord. Jeg prøver å løsrive meg og fly som en ørn jeg. 

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor startet du denne tråden på dette forumet? Er det fordi du tenker at problemene dine handler om noe som er psykisk galt hos deg selv? 

Det er jo det dere sier hele tiden. Denne tråden handlet om noe helt annet. 

Jeg har snakket med en Psykolpg en gang, med tvang. Etter det fikk jeg totalt avsmak. 

Kanskje et forsøk med å snakke med en psykolog frivillig kunne gitt en annen opplevelse. Samt at det er stor forskjell på psykologene. At det ikke funket med nr en betyr ikke at det ikke funker med nr to. 

AnonymBruker
Kayia skrev (19 minutter siden):

Jeg spør i beste mening. Jeg tror ikke du er narsissist, men tror du kunne fått hjelp med å bli mer selvstendig og trygg om du fikk profesjonell bistand. Slik du og dine foreldre har det nå virker det fastlåst, og dere blir bare slitne av hverandre.

Men dette forutsetter at du selv erkjenner at din atferd skaper problemer for deg og de rundt deg, og at du ønsker å endre deg. 

Leste grundig en gang til. Men jeg ønsker og endre meg. Det forstår ikke du tydeligvis. Jeg har allerede gjort store fremskritt! 

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Kanskje et forsøk med å snakke med en psykolog frivillig kunne gitt en annen opplevelse. Samt at det er stor forskjell på psykologene. At det ikke funket med nr en betyr ikke at det ikke funker med nr to. 

Hva skal jeg snakke med den om? Den personen kan aldri gjøre livet mitt til det samme som det en gang var. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, man kan ikke både være utlært og utvikle seg. De tingene motsier hverandre.

Hvorfor søker du all denne negative oppmerksomheten? Du har stilt disse spørsmålene på forumet flere ganger før og får de samme svarene hver gang. Kanskje litt mer utålmodige svar for hver gang. Det ender med at du blir furt fordi ingen støtter deg og at du "ikke vil snakke med dere lenger" - til neste gang du starter nye tråder for å få tilsvarende oppmerksomhet.

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Nei, man kan ikke både være utlært og utvikle seg. De tingene motsier hverandre.

Hvorfor søker du all denne negative oppmerksomheten? Du har stilt disse spørsmålene på forumet flere ganger før og får de samme svarene hver gang. Kanskje litt mer utålmodige svar for hver gang. Det ender med at du blir furt fordi ingen støtter deg og at du "ikke vil snakke med dere lenger" - til neste gang du starter nye tråder for å få tilsvarende oppmerksomhet.

Nei jeg prøver og endre meg. Hvorfor kan du ikke forholde deg til hi? Hvorfor må du alltid bruke mot meg tidligere tråder? Eller si hva jeg er dårlig på? Jeg forholder meg nøytralt og skriver saklig til deg, stort sett. Skal ikke bli furt, igjen jeg. Fordi jeg øver meg på og håndtere følelser selv når jeg får krtiikk. 

Nei jeg prøver og endre meg. Hvorfor kan du ikke forholde deg til hi? Hvorfor må du alltid bruke mot meg tidligere tråder? Eller si hva jeg er dårlig på? Jeg forholder meg nøytralt og skriver saklig til deg, stort sett. Skal ikke bli furt, igjen jeg. Fordi jeg øver meg på og håndtere følelser selv når jeg får krtiikk. 

Vi forholdt oss til HI i de første svarene, men du var selv med å eskalere tråden med dine svar. 

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor du stiller de samme spørsmålene flere ganger når du vet hvilke svar du får.

Annonse

AnonymBruker

Vi forholdt oss til HI i de første svarene, men du var selv med å eskalere tråden med dine svar. 

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor du stiller de samme spørsmålene flere ganger når du vet hvilke svar du får.

Jeg kom ut med en frustrasjon. Har du glemt hvordan du selv følte det en gang i tiden? Har du alltid vært like fornuftig som du er nå? Du ble vel ikke født med ski på beina? Eller… 

AnonymBruker
Vhanja skrev (7 minutter siden):

Nå er jo du en av dem som hver gang gir henne oppmerksomhet da. Det opprettholder jo bare denne adferden.

AnonymBruker

Nå er jo du en av dem som hver gang gir henne oppmerksomhet da. Det opprettholder jo bare denne adferden.

Skal jeg bli oversett fordi jeg prøver og forstå meg selv? Flott med utestenging. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kom ut med en frustrasjon. Har du glemt hvordan du selv følte det en gang i tiden? Har du alltid vært like fornuftig som du er nå? Du ble vel ikke født med ski på beina? Eller… 

Nei, men jeg har aldri oppført meg slik du gjør etter jeg ble voksen. 

AnonymBruker

Nei, men jeg har aldri oppført meg slik du gjør etter jeg ble voksen. 

Nei jeg er kanskje ganske bortskjemt og det er jo ikke min feil. Eller er det og min feil? 

Nei jeg er kanskje ganske bortskjemt og det er jo ikke min feil. Eller er det og min feil? 

Nei, hvordan dine foreldre oppdro deg er ikke din feil. Men hvordan du velger å forholde deg til det og oppføre deg som voksen er ditt ansvar. 

Det er nettopp det å ta ansvar for egne valg som er en del av det som kjennetegner det å være voksen.

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Nei, hvordan dine foreldre oppdro deg er ikke din feil. Men hvordan du velger å forholde deg til det og oppføre deg som voksen er ditt ansvar. 

Det er nettopp det å ta ansvar for egne valg som er en del av det som kjennetegner det å være voksen.

Så hva kan jeg gjøre for og bli bedre? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...