Gå til innhold

Uventet bedring, hva kan være grunnen?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ferie i 2 uker nå og har merket en del forskjell på psyken. Det har vert godt og gitt meg ennå mer håp og tro på at jeg en dag kan føle at jeg har det bra over tid, sånn ordentlig og på ekte bra. Jeg har blitt litt mer fri fra det tankekjøret og selvdestruktiviteten osv som stort sett preger livet mitt til vanlig. Bedringen begynte vel en ukes tid inn i ferien mener jeg på å huske. Jeg har forøvrig bipolar lidelse som jeg er medisinert for, sliter mest med depresjoner.

Jeg har egentlig ikke gjort noe annerledes eller noe spesielt heller.

Min vanlige hverdag ser omtrent slik ut: Jobb og behandling to dager i uken, møter familie samt venninne ca fast en dag hver uke. Bruker ellers til vanlig dagen på å lage mat, husarbeid, hobby, se serier, gå tur og trene. Likevel føler jeg egentlig litt at dagene mine mangler ordentlig mening og innhold.

Hverdagen min i ferien har sendt omtrent slik ut: Brukt mye tid (hver dag) med familie og venner, har funnet på en del forskjellig turer og aktiviteter. Men har også hatt en del dager bare tilbrakt inne, mest alene på rommet og sett på serie.

Jeg har forsøkt reflektere litt rundt akkurat hvorfor for jeg tenker det er viktig å vite, men har ikke klart å komme frem til noe. Den største forskjellen som jeg ser er jo at jeg har tilbrakt mye tid med andre, er det det som har gjort den store forskjellen på psyken min tror dere? Tidligere ferier har jeg ikke merket det på denne måten.

Er det noen her som kanskje har noen tanker eller refleksjoner rundt hvorfor jeg merker bedring nå? Setter veldig pris på alle svar. 

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...