Gå til innhold

Hva slags diagnose kan dette være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor nær noen som jeg ofte hører og ser. Vedkommende er ofte i veldig godt humør, går rundt i nabolaget og synger, danser. Står i sin egen hage og roper ting. Har også sett vedkommende løper etter og rope til noen som ikke var der. 
Har også sett vedkommende i mer normal tilstand der hn er veldig stille, men plutselig slår seg som om hn har ticks. 
Vi skulle ta samme buss en gang og da var hn helt stille. Men stort sett når jeg ser eller hører hn er det mye roping. Schizofreni? Bipolar? Eller bare rus?

Anonymkode: 4e33f...075

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474024-hva-slags-diagnose-kan-dette-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det minner meg litt om min eks- venn som jeg savner veldig mye. Han var ofte i godt humør, var lynende intelligent og også kunnskapsrik. Men han "falt ut" og snakket om uforståelige ting, og han sto på verandaen og snakket høyt på kveldene. ( da tok han seg gjerne en joint men uansett...) Han ble også veldig nervøs og stille når vi var ute blant andre på butikken osv. Han skiftet litt ham iblant med andre ord, men han slo ikke rundt seg. 

Han hadde paranoid shizofreni, men jeg aner ikke om han var "typisk" på alle måter, bortsett fra at han skrev for mange hatefulle brev til kongen og myndighetene 🙃

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...