Gå til innhold

Noen skrev at å ikke jobbe er oppskriften på å bli dårlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer helt an på hva som er problemet ditt i utgangspunktet. Hvis fysisk aktivitet forverrer helsetilstanden din, så bør en ha ro en stund. Men på psyken er det vel generelt ikke bra å slutte å delta. 

Jeg blir bare mer syk, passiv, pessimistisk og tankemessig "forvirret" om jeg går hjemme. Derfor har jeg 100% jobb og i tillegg noen ekstrajobber når jeg ikke har barna. Hvis jeg ikke har vakt, trener jeg. Sitter jeg stille, går det heller dårlig stort sett. 

Ulempen er at jeg blir en slags robot som bare handler og ikke lytter til eget indre, eller behov hverken fysisk eller psykisk. Det er vanskelig å vite hvordan balansen mellom hvile og aktivitet bør være. Og det er nok helt personavhengig. 

Anonymkode: 3a75b...539

AnonymBruker
Everybody skrev (3 timer siden):

Blir alle pensjonister dårlige av å være hjemme og ikke jobbe? Er døgnposten fulle av pensjonister?

Det er mange som sliter med den overgangen der. Selvsagt finnes det mange eldre som da sliter med depresjon. Noen finner etterhvert ut av at de kan fylle dagene sine med andre for dem meningsfulle aktiviteter. Men nei. Ikke alle kommer dit. Det finnes mange eldre som sliter med depresjon og ensomhet livet ut. 

Døgnposten er nok ikke helt full av eldre nei, men ikke sikkert de får tilbudet. Noen er der jo alltids der da. Tror nok vi lar mange eldre hanskes med sine vansker på egenhånd. Ellers finnes jo også egne avdelinger for eldre mennesker, der de samles opp. Geriatrien er et eget område. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er mange som sliter med den overgangen der. Selvsagt finnes det mange eldre som da sliter med depresjon. Noen finner etterhvert ut av at de kan fylle dagene sine med andre for dem meningsfulle aktiviteter. Men nei. Ikke alle kommer dit. Det finnes mange eldre som sliter med depresjon og ensomhet livet ut. 

Døgnposten er nok ikke helt full av eldre nei, men ikke sikkert de får tilbudet. Noen er der jo alltids der da. Tror nok vi lar mange eldre hanskes med sine vansker på egenhånd. Ellers finnes jo også egne avdelinger for eldre mennesker, der de samles opp. Geriatrien er et eget område. 

Det er kanskje derfor så mange pensjonister dør🤔. Hvis vi bare kunne fått de gjennom et årelangt og ydmykende AAP løp og satt dem til å sortere sugerør eller luke ugress i rundkjøringa i hjemkommunen så hadde nok helsa kommet tilbake som på ørnevinger👍

Anonymkode: add8e...986

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er kanskje derfor så mange pensjonister dør🤔. Hvis vi bare kunne fått de gjennom et årelangt og ydmykende AAP løp og satt dem til å sortere sugerør eller luke ugress i rundkjøringa i hjemkommunen så hadde nok helsa kommet tilbake som på ørnevinger👍

Anonymkode: add8e...986

Er det ikke deilig å ha noe å gå til? 😂

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...