Gå til innhold

Avslag utredning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk avslag på utredning av bipolar lidelse i spesialisthelsetjenesten.

Kan fastlege sette diagnosen?

 

Anonymkode: c3485...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk avslag på utredning av bipolar lidelse i spesialisthelsetjenesten.

Kan fastlege sette diagnosen?

 

Anonymkode: c3485...540

Få fastlegen til å klage på avslaget og søk igjen. 

Anonymkode: 1beac...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har du ikke vørt så sjuk at dps mener det er nødvendig å utrede deg eller fastlegen har skrevet en veldig dårlig henvisning. Fastlege pleier ikke sette diagnose, det er en spesialistoppgave 

Anonymkode: c5043...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da har du ikke vørt så sjuk at dps mener det er nødvendig å utrede deg eller fastlegen har skrevet en veldig dårlig henvisning. Fastlege pleier ikke sette diagnose, det er en spesialistoppgave 

Anonymkode: c5043...959

Jeg opplevdte dette selv for 6 år siden. Jeg var dypt deprimert, full i angst og trengte profosjonell hjelp. Jeg fikk avslag på avslag og det endte med at fastlegen søkte meg inn for innleggelse. Noe som var enda mer drastisk enn det jeg hadde behov for men jeg fikk ikke hjelp. 3 avslaget. Itillegg var det ikke ledig privat heller og alle hadde lang venteliste.

Anonymkode: 1beac...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk avslag på utredning av bipolar lidelse i spesialisthelsetjenesten.

Kan fastlege sette diagnosen?

 

Anonymkode: c3485...540

Da klager du og beskriv hvordan det er for deg. Symptomer og fungering. Nei tror ikke fastlegen kan sette diagnose, men den kan hjelpe med utprøving av noen medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (49 minutter siden):

Da tror jeg søknaden fra fastlegen har vært for dårlig. 

Hva bør henvisningen inneholde? Vet du hvor det vanligvis svikter. 

Anonymkode: c3485...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henvisning for utredning BP bør beskrive sykehistorien og slektshistorien. Det må ut fra henvisningen kunne leses årsaken til at en ønsker denne utredning. Hvilke symptomer og hvilken historie som gjør at fastlegen mistenker BP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg klagd på det. Jeg fikk akkurat medhold i en klage på det jeg mente var et utilstrekkelig tilbud. Så noen ganger funker det faktisk å klage. I en klage får du skrevet med dine egne ord hva som er problemet. Jeg skrev litt over en hel A4-side i min klage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da har du ikke vørt så sjuk at dps mener det er nødvendig å utrede deg eller fastlegen har skrevet en veldig dårlig henvisning. Fastlege pleier ikke sette diagnose, det er en spesialistoppgave 

Anonymkode: c5043...959

Det vil jeg tro at du vet like lite om som oss andre til å kunne si noe om. En studie for et par år siden, viste at om DPS-ene valgte å ta inn pasienter til intervju i tillegg til søknad, ble en del vurdert annerledes enn om de ikke ble møtt ansikt til ansikt. Ofte i pasientens favør. Hos mange DPS kan det være kapasitetsutfordringer samt kvalitet på søknad som avgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...