Gå til innhold

Hvorfor leser du journalen din og er det viktig for deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg leser den da psykiatri er lite vitenskap og mye synsing.  I tillegg har vitenskapelig undersøkelser vist at hukommelsen vår ikke er helt til å stole på ,det gjelder også for helsepersonell.  I tillegg blir vår oppfatning av verden farget av mye annet, livserfaring, fordommer osv. På toppen av det blir journalen ofte skrevet timer etter samtalen med pasienten, og ofte etter at helsepersonell har hatt samtale med flere andre pasienter. 

Ikke rart det er mange ting som står i journalen som jeg reagerer på, ved at det som står der kan inneholde feil ,mangler, misforståelser. 

Itillegg så er psykiatrien merkelig ved at de gjerne holder informasjon borte fra pasienten. De kan fint sette diagnose uten å informere. De kan også forandre diagnose uten at de synes at pasienten har rett på å vite dette. 

Så hvorfor kan psykiatrien holde på sånn?,jo for det er ingen krav til god dokumentasjon, de må føre journalen og følge lover og regler, men ellers kan de gjøre som de vil . Og blir det stillt spørsmål om noe de har gjort fra pasienter eller myndigheter, er det bare å synse seg ut av problemet. 

Anonymkode: 611ea...b34

Jeg har lest igjennom journalen 4 ganger siste 8 årene. Første gang var grunnen til at jeg gjorde det at jeg husket tilnærmet ingenting av de 4 månedene jeg var innlagt og ønsket å finne ut av hva som hadde skjedd i den tiden. Resten av gangene har det bare vært ut av nysgjerrighet.

Annonse

Den forsvunne diamanten

Jeg leser den fordi jeg er nysjerrig. Og lurer på hva psykologen mener om ting jeg har sagt. En gang før jeg fikk schizofreni diagnose leste jeg epikrisen min at tentativ diagnose bar uspesifisert schizofreni. Det var ikke hyggelig å lese siden det var ingen som kunne forklare meg og trøste meg på en måte. Så det tror jeg var litt uheldig.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg leser den da psykiatri er lite vitenskap og mye synsing.  I tillegg har vitenskapelig undersøkelser vist at hukommelsen vår ikke er helt til å stole på ,det gjelder også for helsepersonell.  I tillegg blir vår oppfatning av verden farget av mye annet, livserfaring, fordommer osv. På toppen av det blir journalen ofte skrevet timer etter samtalen med pasienten, og ofte etter at helsepersonell har hatt samtale med flere andre pasienter. 

Ikke rart det er mange ting som står i journalen som jeg reagerer på, ved at det som står der kan inneholde feil ,mangler, misforståelser. 

Itillegg så er psykiatrien merkelig ved at de gjerne holder informasjon borte fra pasienten. De kan fint sette diagnose uten å informere. De kan også forandre diagnose uten at de synes at pasienten har rett på å vite dette. 

Så hvorfor kan psykiatrien holde på sånn?,jo for det er ingen krav til god dokumentasjon, de må føre journalen og følge lover og regler, men ellers kan de gjøre som de vil . Og blir det stillt spørsmål om noe de har gjort fra pasienter eller myndigheter, er det bare å synse seg ut av problemet. 

Anonymkode: 611ea...b34

Ja det har jeg erfart hos DPS. 

Endret av aa-k-j

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...