Gå til innhold

Mirtazapin erfaringer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
lavender skrev (29 minutter siden):

Jeg gikk på den i 1-2 måneder. Merket ikke noe bedring. Ble veldig trøtt, men fikk ellers ingen andre bivirkninger.

Oki, hadde du noen høy dose, opptrapping? Ja har hørt flere bruker den for å få sove bedre på natten også, som en bivirkning av medisinen. Men har og hørt at den ikke er så god også

Anonymkode: 32e75...2e7

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Oki, hadde du noen høy dose, opptrapping? Ja har hørt flere bruker den for å få sove bedre på natten også, som en bivirkning av medisinen. Men har og hørt at den ikke er så god også

Jeg mener på at jeg endte opp på 30 mg. Hvordan opptrappingen var husker jeg dessverre ikke. Jeg fikk den hovedsakelig for depresjon, men en av grunnene til at valget falt på den var trøttheten som bivirkning fordi jeg sov dårlig. Så den fungerte jo på det da, men merket som sagt ingen forskjell på depresjonen. 

AnonymBruker
lavender skrev (3 minutter siden):

Jeg mener på at jeg endte opp på 30 mg. Hvordan opptrappingen var husker jeg dessverre ikke. Jeg fikk den hovedsakelig for depresjon, men en av grunnene til at valget falt på den var trøttheten som bivirkning fordi jeg sov dårlig. Så den fungerte jo på det da, men merket som sagt ingen forskjell på depresjonen. 

Huff ja ikke sant. Hjelper ikke å ta noe som ikke hjelper🥺

føler den passer bedre til menn utifra hva jeg har hørt andre fortelle..

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff ja ikke sant. Hjelper ikke å ta noe som ikke hjelper🥺

føler den passer bedre til menn utifra hva jeg har hørt andre fortelle..

Det er jo veldig individuelt hva som fungerer fra person til person. Så kan godt være den vil fungere for deg 🙂 

Åja, hvorfor passer den bedre til menn? Har aldri hørt om det før.

Annonse

AnonymBruker
lavender skrev (15 minutter siden):

Det er jo veldig individuelt hva som fungerer fra person til person. Så kan godt være den vil fungere for deg 🙂 

Åja, hvorfor passer den bedre til menn? Har aldri hørt om det før.

Det er helt sant😉

nei jeg føler jeg har lest av de som har bedre nytte av den har vært menn.. er ikke sikker det stemmer altså

AD for alltid

Jeg har brukt remeron, eller mirtazapin om du vil, i 3,5 år nå, og for meg var remeron en life saver.
Jeg slet dog med søvnproblemer, i tillegg til tilbakevendende depresjon og Gad. Jeg har siden sovet ganske bra, og den har hjulpet bra på depresjonen min. Den er også en av de mest potente AD i enkelte studier jeg har lest fra statene. 

jeg tar efexor i tillegg mot Gad. 

AnonymBruker
AD for alltid skrev (32 minutter siden):

Jeg har også kombinert den med seroxat før, men byttet over til efexor da seroxat ga en del bivirkninger for meg. 

Gikk du rett over til effexor eller måtte du trappe ned først? Hva birvikninger slet du med seroxat?

Annonse

AD for alltid

Jeg trappet ned seroxat gradvis samtidig som jeg startet på efexor gradvis. Så jeg trappet ikke ned seroxat fullstendig før oppstart efexor. 
Bivirkningene var mest relatert til dårlig potens og sexliv, og litt nattesvette. Men synes efexor hjelper bedre på uro og gad, mens seroxat var litt bedre på sosial angst. Min personlig mening og erfaring. 

AnonymBruker
AD for alltid skrev (12 minutter siden):

Jeg trappet ned seroxat gradvis samtidig som jeg startet på efexor gradvis. Så jeg trappet ikke ned seroxat fullstendig før oppstart efexor. 
Bivirkningene var mest relatert til dårlig potens og sexliv, og litt nattesvette. Men synes efexor hjelper bedre på uro og gad, mens seroxat var litt bedre på sosial angst. Min personlig mening og erfaring. 

Aaah oki☺️ ja nattesvette kan jeg skrive under på 😮‍💨 jeg sliter med GAD, gikk på 40 mg en stund men det var for høyt for meg.. så gikk jeg ned til 30 mg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...