Gå til innhold

Har live på TikTok fra psykiatrisk…?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en jente på TikTok som har live på psykiatrisk på rommet sitt. Hun kom dit for noen timer siden og ler og snakker med følgerne sine. Jeg synes det er litt rart å virke så frisk når man er akuttinnlagt. Når jeg blir det så klarer jeg ikke å drive med sånt. Jeg skjønner jo at folk er forskjellige men gå live liksom timer etter man er innlagt syns jeg er rart.

Anonymkode: 1648e...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VIRKE så frisk ja? Du sa det vel nettopp der.

Jeg syns noen ganger at det er LITT offermentalitet her enkelte ganger. At ingen er sykere enn en selv og at oppfører man seg tilsynelatende mer oppegående, så kommer hakking og kritikk. "Du kan umulig være så syk fordi JEG oppfører meg annerledes, og jeg oppfører meg derfor riktig. Ikke du " 

Den tonen. Litt lite forståelse for hvordan andre fremstår? Det syns jeg at det er her iblant. 

Jeg ville ikke tenkt at hun er mindre syk- tvert i mot. 

Når det er sagt, så syns jeg at denne trenden med å dele fra psykiatrisk er uheldig. De vil ha oppmerksomhet og de tenker ikke langsiktig. Det er ikke et smart trekk og det gir også andre et press om å dele. Kjipt og ikke greit.

Men det sier ikke noe om hvem som er psykest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet hvem den jenta der er, og hun simulerer veldig mye. Har fulgt henne helt siden hun kom på tiktok, og hun bruker ofte innleggelser og intoxer hvis hun vil straffe de rundt seg.

Anonymkode: 42590...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet hvem den jenta der er, og hun simulerer veldig mye. Har fulgt henne helt siden hun kom på tiktok, og hun bruker ofte innleggelser og intoxer hvis hun vil straffe de rundt seg.

Anonymkode: 42590...6a1

Hvorfor følger du ( og dere ) henne egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Hvorfor følger du ( og dere ) henne egentlig? 

I starten fulgte jeg henne fordi jeg kjøpte historien hennes. Jeg ringte ambulansen flere ganger da hun tok intoxer på live (på dagtid når barn også er aktive på appen) og var alvorlig bekymret for henne. Så begynte jeg å se at det var enkelte ting hun sa som ikke stemte overrens med tidligere utsagn og etterhvert kom moren hennes og ble aktiv på tiktok også og det hele ble et eneste stort Jerry Springer show. 

Nå følger jeg ikke spesielt mye med på henne mer, det blir mer at jeg svinger innom innimellom når jeg scroller, men det er begrenset hvor spennende det er å følge med på noen som ønsker å være verdens sykeste og ikke har noen identitet utenom psykiatripasient så jeg hopper fort ut igjen. 

Altså Jenta er syk og har helt klart borderline (hun har vist frem papirer på det) men hun simulerer også mye fordi hun er avhengig av oppmerksomheten tiktok gir henne, og er alltid på let etter nye diagnoser hun kan bruke til de ikke gir oppmerksomhet. Hun er kjent i nærmiljøet her for å ta andres lidelser og historier og bruke dem som sine egne, og har flere ganger kontaktet andre og spurt nøyaktig hva de har sagt eller hva de sliter med for å få så lange innleggelser som de får.

Det går nesten ikke an å forklare kort, for det er en så sinnsykt lang historie.

Sånn sett en god grunn til å ikke følge med på henne mer, for jeg tror ikke tiktok og psykiatri alltid er så god mix. Jeg mener det burde vært mye strengere når det gjelder telefonbruk og særlig live under en innleggelse.🤷‍♀️

Anonymkode: 42590...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I starten fulgte jeg henne fordi jeg kjøpte historien hennes. Jeg ringte ambulansen flere ganger da hun tok intoxer på live (på dagtid når barn også er aktive på appen) og var alvorlig bekymret for henne. Så begynte jeg å se at det var enkelte ting hun sa som ikke stemte overrens med tidligere utsagn og etterhvert kom moren hennes og ble aktiv på tiktok også og det hele ble et eneste stort Jerry Springer show. 

Nå følger jeg ikke spesielt mye med på henne mer, det blir mer at jeg svinger innom innimellom når jeg scroller, men det er begrenset hvor spennende det er å følge med på noen som ønsker å være verdens sykeste og ikke har noen identitet utenom psykiatripasient så jeg hopper fort ut igjen. 

Altså Jenta er syk og har helt klart borderline (hun har vist frem papirer på det) men hun simulerer også mye fordi hun er avhengig av oppmerksomheten tiktok gir henne, og er alltid på let etter nye diagnoser hun kan bruke til de ikke gir oppmerksomhet. Hun er kjent i nærmiljøet her for å ta andres lidelser og historier og bruke dem som sine egne, og har flere ganger kontaktet andre og spurt nøyaktig hva de har sagt eller hva de sliter med for å få så lange innleggelser som de får.

Det går nesten ikke an å forklare kort, for det er en så sinnsykt lang historie.

Sånn sett en god grunn til å ikke følge med på henne mer, for jeg tror ikke tiktok og psykiatri alltid er så god mix. Jeg mener det burde vært mye strengere når det gjelder telefonbruk og særlig live under en innleggelse.🤷‍♀️

Anonymkode: 42590...6a1

Det ser jo ut til at du følger henne for å få ut aggresjon? Jeg ser ikke poenget. Du har sterke meninger om henne, ergo betyr hun mye for deg.

Kan du ikke få ut aggresjon på annen måte, eller jobbe med sinnet ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er en jente på TikTok som har live på psykiatrisk på rommet sitt. Hun kom dit for noen timer siden og ler og snakker med følgerne sine. Jeg synes det er litt rart å virke så frisk når man er akuttinnlagt. Når jeg blir det så klarer jeg ikke å drive med sånt. Jeg skjønner jo at folk er forskjellige men gå live liksom timer etter man er innlagt syns jeg er rart.

Anonymkode: 1648e...ec1

Hei dette kan tenkes å være en forsvarsmekanisme. 

Anonymkode: e867a...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke bare avfølge. Mye vi ikke får gjort noe med. Bry deg om helt andre ting. 

Anonymkode: c76e4...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uheldig. Både for hun selv, men også den påvirkningen hun kan ha på andre unge følgere. 

En frisk person hadde derimot ikke gjort slikt, så en form for syk er hun jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 timer siden):

Det ser jo ut til at du følger henne for å få ut aggresjon? Jeg ser ikke poenget. Du har sterke meninger om henne, ergo betyr hun mye for deg.

Kan du ikke få ut aggresjon på annen måte, eller jobbe med sinnet ditt? 

Burde det ikke være rom for litt undring her på DOL uten at en beskyldes for å være aggressiv? Det er vel ikke opp til deg eller noen andre å definere så kategorisk som du her gjør. Du definerer hennes helt legitime undring og enda «patologiserer» det til å være noe hun trenger «å jobbe med». Her er det da plass til alle, eller?

Anonymkode: cef40...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Kashmir og Glitter har ikke så mye å legge til utover det de alt har svart i sine innlegg. Men jeg bare lurer, når man gjentatte ganger tar intox på live, blir man ikke utestengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun gjør akkurat slik som veldig mange andre med eupf, nemlig at hun tar overdoser i hytt og pine, ikke fordi hun vil dø, men fordi hun vil ha oppmerksomhet. Sånne burde ikke bli innlagt når de opptar ressurser sånn. 

Anonymkode: c08c3...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Burde det ikke være rom for litt undring her på DOL uten at en beskyldes for å være aggressiv? Det er vel ikke opp til deg eller noen andre å definere så kategorisk som du her gjør. Du definerer hennes helt legitime undring og enda «patologiserer» det til å være noe hun trenger «å jobbe med». Her er det da plass til alle, eller?

Anonymkode: cef40...503

Ok. Det er bare at jeg ikke skjønner hvorfor man må følge noen når man har et sånt inntrykk av dem. Det vekker jo ingen gode følelser, tvert i mot. Så da skjønner jeg det bare ikke. Hva er greia da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 timer siden):

Det ser jo ut til at du følger henne for å få ut aggresjon? Jeg ser ikke poenget. Du har sterke meninger om henne, ergo betyr hun mye for deg.

Kan du ikke få ut aggresjon på annen måte, eller jobbe med sinnet ditt? 

Oh  yes, jeg er ganske sint på henne, for da jeg prøvde å hjelpe henne ved å strekke ut en hånd etter å ha ringt ambulanse så stjal hun historien min og har flere ganger lagt den frem på live som sin egen, så jeg er faktisk jævlig forbanna. 

Dessverre så får man man ikke bannet henne, selv om alle intoxene hun gjør mens folk ser på helt klart burte ført til en langvarig ban. 

Anonymkode: 42590...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oh  yes, jeg er ganske sint på henne, for da jeg prøvde å hjelpe henne ved å strekke ut en hånd etter å ha ringt ambulanse så stjal hun historien min og har flere ganger lagt den frem på live som sin egen, så jeg er faktisk jævlig forbanna. 

Dessverre så får man man ikke bannet henne, selv om alle intoxene hun gjør mens folk ser på helt klart burte ført til en langvarig ban. 

Anonymkode: 42590...6a1

Okay. Men du trenger jo ikke å følge henne. Det gjør deg jo ikke særlig godt, og hun blåser sikkert i det også. Syns rett og slett at du må velge å la være for din egen skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som noen her liker å se på og la seg provosere av henne og lignende kontoer på tiktok. Du velger selv om du vil bruke tid og krefter på  "ville undre deg". La henne seile sin egen sjø. Det går vel an å blokkere? Jeg er ikke på Tiktok, men på Instagram, og jeg får ikke om noe i den sjangeren. Det er fordi jeg ikke søker på noe som helst av det temaet. Alt jeg får opp er av venner, og ellers katter, hunder, trær og reisekontoer, fordi det er det jeg er interessert i. Noen ganger dukker det opp influenser-nek, og da trykker jeg "ikke interessert" eller skjuler. 

Anonymkode: c76e4...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekymrer meg over at noen er villige til å gå så langt at de tar overdoser med medisiner på live. Hva om det engang går galt og folk ikke ringer etter hjelp fordi det har blitt ropt ulv ulv tidligere? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det virker som noen her liker å se på og la seg provosere av henne og lignende kontoer på tiktok. Du velger selv om du vil bruke tid og krefter på  "ville undre deg". La henne seile sin egen sjø. Det går vel an å blokkere? Jeg er ikke på Tiktok, men på Instagram, og jeg får ikke om noe i den sjangeren. Det er fordi jeg ikke søker på noe som helst av det temaet. Alt jeg får opp er av venner, og ellers katter, hunder, trær og reisekontoer, fordi det er det jeg er interessert i. Noen ganger dukker det opp influenser-nek, og da trykker jeg "ikke interessert" eller skjuler. 

Anonymkode: c76e4...868

Jeg pleier også å trykke *ikke interessert* når jeg får opp psykiatri relaterte tema, særlig når det gjelder innleggelser eller tvang på psykiatrisk. Det er en så stor trigger for meg at jeg vil ikke ha det opp.

Det beste man kan gjøre med de som skriker etter oppmerksomhet på den måten er å overse dem. For meg høres det ut som hun har et stort oppmerksomhetsbehov og er villig til å skade seg selv foran fremmede mennesker for å få det. Da er det bedre at hun er på psykiatrisk en at hun sitter hjemme på live og truer med selvskading og overdoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oh  yes, jeg er ganske sint på henne, for da jeg prøvde å hjelpe henne ved å strekke ut en hånd etter å ha ringt ambulanse så stjal hun historien min og har flere ganger lagt den frem på live som sin egen, så jeg er faktisk jævlig forbanna. 

Dessverre så får man man ikke bannet henne, selv om alle intoxene hun gjør mens folk ser på helt klart burte ført til en langvarig ban. 

Anonymkode: 42590...6a1

Hvordan da? 😅

Anonymkode: c08c3...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...