Gå til innhold

Samme bryllup som exen hans


Sommer2023hei hå

Anbefalte innlegg

Sommer2023hei hå

Hei! Jeg trenger råd!

Jeg skal i bryllup til søsteren til min samboer, og hun har valgt å invitere ex-en hans..! 
 

Er det innafor å ikke dra? Jeg har på ingen måte lyst til å møte ex-en til min samboer, eller oppholde meg med hans familie sammen med henne. Hun var vist mye mer sosial enn meg og eg er derfor red for å havne på sidelinjen i skyggen til exen hele bryllupet. Gruer meg virkeli til alle de sosiale situasjonene som da dukker opp som eg bare vil ungå. Selv om eg føler meg trygg på at eg er penere og hun ikke er en trussel da hun har barn, men jeg vil ikke gå en hel kveld og bare føle meg vurdert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis har hun invitert eksen hans fordi hun er en god venninne, ikke i egenskap av at hun har vært sammen med broren.

Dette er hennes dag. Jeg synes du skal gå i bryllupet, og tenke at dette ikke handler om deg.

Du skriver at du ikke vil gå en hel kveld og føle deg vurdert. Mener du seriøst at alle bryllupsgjestene vil sammenligne deg og eksen hans og gjøre seg opp en mening om hvem av dere som er penest eller flottest?

Jeg tror ikke det er andre enn du selv som vil tenke i slike baner. De aller fleste mennesker har nok med seg selv, og i et bryllup er alle innstilt på å ha det hyggelig og feire brudeparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer2023hei hå skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg trenger råd!

Jeg skal i bryllup til søsteren til min samboer, og hun har valgt å invitere ex-en hans..! 
 

Er det innafor å ikke dra? Jeg har på ingen måte lyst til å møte ex-en til min samboer, eller oppholde meg med hans familie sammen med henne. Hun var vist mye mer sosial enn meg og eg er derfor red for å havne på sidelinjen i skyggen til exen hele bryllupet. Gruer meg virkeli til alle de sosiale situasjonene som da dukker opp som eg bare vil ungå. Selv om eg føler meg trygg på at eg er penere og hun ikke er en trussel da hun har barn, men jeg vil ikke gå en hel kveld og bare føle meg vurdert. 

Synes du skal gå for å støtte brudeparet. Det er en plikt du har synes jeg uavhengig om hvem gjester som kommer. 

Anonymkode: e0722...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke du og eksen som er hovedpersonene her! Det er brudeparet. Hvorfor tror du gjestene blir så opptatt av deg?  🙃

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2023hei hå
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Det er jo ikke du og eksen som er hovedpersonene her! Det er brudeparet. Hvorfor tror du gjestene blir så opptatt av deg?  🙃

Tror jo ikke det, men tenker mest på situasjoner som oppstår. Hvor jeg/vi blir tvunget til å stå og holde en samtale med de. Eller at hun skal ta stor del i familien (som hun en gang var del av) som gjør at jeg havner i sjipe sosiale situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2023hei hå
Babette skrev (34 minutter siden):

Sannsynligvis har hun invitert eksen hans fordi hun er en god venninne, ikke i egenskap av at hun har vært sammen med broren.

Dette er hennes dag. Jeg synes du skal gå i bryllupet, og tenke at dette ikke handler om deg.

Du skriver at du ikke vil gå en hel kveld og føle deg vurdert. Mener du seriøst at alle bryllupsgjestene vil sammenligne deg og eksen hans og gjøre seg opp en mening om hvem av dere som er penest eller flottest?

Jeg tror ikke det er andre enn du selv som vil tenke i slike baner. De aller fleste mennesker har nok med seg selv, og i et bryllup er alle innstilt på å ha det hyggelig og feire brudeparet.

Takk for reality chekken..!😅 Men ja, jeg er jo redd for at hun skal "overta" familien litt. Jeg føler meg enda ikke helt som en del av slekta hans. Imens hun beskrives som veldi sosial..🙃 Og det skal sies at slekta der er overhyggelige og inkluderende.. så det vil ikke bli lett å ungå henne heller..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2023hei hå skrev (33 minutter siden):

Takk for reality chekken..!😅 Men ja, jeg er jo redd for at hun skal "overta" familien litt. Jeg føler meg enda ikke helt som en del av slekta hans. Imens hun beskrives som veldi sosial..🙃 Og det skal sies at slekta der er overhyggelige og inkluderende.. så det vil ikke bli lett å ungå henne heller..😅

Da tolker jeg deg slik at sjalusien og utryggheten du føler, handler mer om familien hans enn om din samboer. Altså  du går ut fra at de er mer glad i henne enn i deg, siden de har en historie sammen og hun er en sosial type.

Det kan jo ikke utelukkes, men det er lite du får gjort med det annet enn å være hyggelig og inkluderende overfor dem.  Så vil dette endre seg naturlig over tid. Barna til din samboers eks er tydeligvis ikke hans, da ville dere vel vært vant til å omgås, og du ville neppe ha skrevet at hun ikke er en trussel fordi hun har barn.

Følgelig tipper jeg at det ikke blir så mange anledninger framover at dere inviteres i samme selskap, det måtte i så fall være eventuell barnedåp eller konfirmasjon hos din samboers søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2023hei hå
Babette skrev (5 timer siden):

Da tolker jeg deg slik at sjalusien og utryggheten du føler, handler mer om familien hans enn om din samboer. Altså  du går ut fra at de er mer glad i henne enn i deg, siden de har en historie sammen og hun er en sosial type.

Det kan jo ikke utelukkes, men det er lite du får gjort med det annet enn å være hyggelig og inkluderende overfor dem.  Så vil dette endre seg naturlig over tid. Barna til din samboers eks er tydeligvis ikke hans, da ville dere vel vært vant til å omgås, og du ville neppe ha skrevet at hun ikke er en trussel fordi hun har barn.

Følgelig tipper jeg at det ikke blir så mange anledninger framover at dere inviteres i samme selskap, det måtte i så fall være eventuell barnedåp eller konfirmasjon hos din samboers søster.

Ja det stemmer, hun har barn med en annen, derfor vi ikke har møtt på henne enda. Og eg er trygg på at samboeren min ikke ønsker å hilse på henne en gang. Det går bare på meg selv og alle de situasjonene med familien eg veeeeeeeldi gjerne skulle unngått. Da familien er svært inkluderende og eg ikke ønsker å havne midt i hele greia. 
 

Samboer reiser i bryllupet til søsteren sin uansett. Det er bare om det er "innafor" om jeg dropper det.. Dette blir uansett første og siste gang vi møter på dem.😅
 

(og, tusen takk for svar, første gang jeg bruker et slik forum)😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gå. Jeg er enig i alt @Babette skriver over her.
 

Jeg forstår at du kan føle deg usikker og at du frykter at hun vil være «festens midtpunkt». Men dersom hun dominerer denne festen, har hun jo driti seg ut, for er det noe man ikke skal i et bryllup, så er det å «utkonkurrere» brudeparet.
 

Min erfaring er at folk er veldig positivt innstilt når de er i bryllup og at det er veldig hyggelig og god stemning. Sannsynligheten for at det vil være tilfelle også i dette bryllupet er derfor stor. Det vil være flere mennesker der, så du kan sirkulere.

Jeg tror du vil føle deg verre om du IKKE drar. Du vil kunne gruble og spekulere på hvordan det var og hvordan hun oppførte seg og hva andre tenkte om at du ikke kom. 
 

Du bør møte opp og ikke tenkte at du skal konkurrere med henne på noe vis. Hils og smil til henne og alle andre og bare oppfør deg høflig og vennlig. Du trenger ikke prestere mer enn det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre at du møter opp og er deg selv, enn at du uteblir og overlater førsteinntrykket til det hun og kanskje enkelte andre vil tenke om at du holder deg borte.

Hvis familien er hyggelig og inkluderende, er verken du eller eksen noen "trussel" eller i fokus. Vær glad alle synes det er greit at dere begge er invitert, i stedet for at det er gjort til en stor sak at bruden og eksen er venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2023hei hå skrev (18 timer siden):

Tror jo ikke det, men tenker mest på situasjoner som oppstår. Hvor jeg/vi blir tvunget til å stå og holde en samtale med de. Eller at hun skal ta stor del i familien (som hun en gang var del av) som gjør at jeg havner i sjipe sosiale situasjoner. 

Vær den du er.

Det spiller ikke så stor rolle om noen er mer sosiale, mer vittige, penere eller har større evner. 

Det folk alltid liker best med andre er at de er ekte. Det som kalles å "være seg selv" Det er ihvertfall mitt helt bestemte inntrykk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2023hei hå

Tusen takk for gode reflekterte svar alle sammen! Eg tar rådet deres og skal dra i bryllupet. Jeg har også snakket med svigermor som jeg har ett godt forhold til ang situasjonen så ble tryggere på at familien tar litt hensyn. Var bare erlig og sa at eg grua meg litt, og det hjalp å vær åpen. 
 

Så får vi krysse fingrene for at det går smertefritt. Skal ha baller nokk til å håndhilse på hu om situasjonen oppstår, men kommer til å haaaaate det invendig🙃 Igjen takk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2023hei hå skrev (11 minutter siden):

Tusen takk for gode reflekterte svar alle sammen! Eg tar rådet deres og skal dra i bryllupet. Jeg har også snakket med svigermor som jeg har ett godt forhold til ang situasjonen så ble tryggere på at familien tar litt hensyn. Var bare erlig og sa at eg grua meg litt, og det hjalp å vær åpen. 
 

Så får vi krysse fingrene for at det går smertefritt. Skal ha baller nokk til å håndhilse på hu om situasjonen oppstår, men kommer til å haaaaate det invendig🙃 Igjen takk!! 

Det var søren meg bra gjort av deg å si noe om det til svigermoren din! Vi skulle vært så mye bedre på å si ting høyt alle sammen noen ganger! 

Ha det hyggelig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...