Gå til innhold

Hvor mange kjoler har du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg telte over i dag og telte at jeg har 40 forskjellige kjoler. 

Anonymkode: be74f...081

Herremin... Nå måtte jeg faktisk ta en runde i huset og sjekke, har noen i 2. etg, noen i et klesskap, noen i en kommode og noen ligger på badet og et par-tre i skittentøyskurven. Ca. 55 kjoler... Det er jo helt sykt! Og enda har jeg 3 stk på syplanen... Noe sier meg at jeg må ha en real opprydding og gi videre de jeg ikke bruker, for selv om jeg bruker kjoler oftere enn jeg bruker bukser så trenger jeg jo på ingen måte over 50 kjoler! Selv om jeg har sydd kanskje halvparten selv.

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Herremin... Nå måtte jeg faktisk ta en runde i huset og sjekke, har noen i 2. etg, noen i et klesskap, noen i en kommode og noen ligger på badet og et par-tre i skittentøyskurven. Ca. 55 kjoler... Det er jo helt sykt! Og enda har jeg 3 stk på syplanen... Noe sier meg at jeg må ha en real opprydding og gi videre de jeg ikke bruker, for selv om jeg bruker kjoler oftere enn jeg bruker bukser så trenger jeg jo på ingen måte over 50 kjoler! Selv om jeg har sydd kanskje halvparten selv.

Hehe overrasket ikke at du hadde så mange siden du syr selv. Hvor lang tid tar det å sy kjole? Sikkert dumt spørsmål men kan gardiner brukes til å sy kjole av eller dynetrekk? 

påskelilje
Lillemus skrev (14 minutter siden):

Har du 55 kjoler??!! Hjelpes meg 😳🙃🤪

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hehe overrasket ikke at du hadde så mange siden du syr selv. Hvor lang tid tar det å sy kjole? Sikkert dumt spørsmål men kan gardiner brukes til å sy kjole av eller dynetrekk? 

Jeg var ikke klar over at det hadde blitt såååå mange nei! 🙈 Man kan sy kjoler av gamle gardiner og sengesett ja, men det er enklere å sy av elastiske stoffer (jersey f.eks.), da trenger man ikke tenke så mye på at man trenger glidelås eller knapper. En helt enkel kjole som består av ett forstykke, ett bakstykke og to ermer (ev. kant i halsen) går fort, det kan jeg bruke en times tid på. Andre kjoler tar mange timer dersom man må klippe/skjære til mange stoffbiter som skal syes sammen og slikt.

Jeg har nesten ingen kjoler. Hvis jeg må pynte meg om sommeren, bruker jeg skjørt og kortermet topp. Jeg er liten og fasongløs og ser teit ut i kjole. Sikkert i skjørt også, men det føles litt bedre av en eller annen grunn. 

Jeg har én langermet kjole jeg har pleid å bruke i jula. Mulig det er én til i skapet som er mange år gammel, hvis jeg ikke har kvittet meg med den.

Jeg får ikke telt nå, ettersom jeg ikke er hjemme. Men jeg tok med meg «kun» 4 kjoler for to uker på hytta, hvilket er lite til meg å være. Kjolebruken min gikk litt ned under covid pga mye hjemmekontor + overtok ansvaret for en hund. Da ble det mer joggesko og bukse. 

Men jeg vet at jeg hadde 40+ kjoler sist jeg talte opp, for endel år siden. Siden da er flere av de sendt på gjenbruk, nye har blitt kjøpt, så jeg ville ikke bli forundret om antallet er omtrent det samme. Det er da både vinter- og sommerkjoler, penkjoler og mer «hverdagskjoler».

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...