Gå til innhold

Er det vanlig å ville slutte med alle medisiner når en føler seg bedre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror som Vendi sier at det er ganske vanlig. 

Jeg er innimellom fristet selv til å seponere Litium, og jeg gjorde det faktisk i en uke også i vår. Men etter en uke fikk jeg depressive symptomer og tenkte at nei, dette vil jeg ikke, så skyndte meg å trappe opp igjen. Det var en lærdom for meg. Da skjønte jeg hvor mye Litium faktisk hjelper meg. Selv om jeg savner de berusende hypomaniene så savner jeg IKKE depresjoner og alt dumt jeg gjør i hypomani. 

Ikke har jeg sterke bivirkninger heller på Litium. Jeg har 0,7 i serum og jeg kan både le og gråte. 

Jeg er ikke sikker på om du gjør rett i å slutte med Litium. Er det du som gjør det uten samråd med lege? Da håper jeg du ikke går skikkelig på trynet nå. Vet du går på flere medisiner i tillegg så kanskje det går bra. 

Som andre sier så er det ganske vanlig. Sannsynligheten for at grunnen til at du føler deg bedre er pga medisinen(e) er stor. Dersom du likevel ønsker å slutte så gjør det i samråd med lege og med jevnlig oppfølging slik at du kan bli plukket opp når du (sannsynligvis) begynner å bli dårligere igjen.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg holder på å seponere litium fordi jeg nå tror at jeg ikke trenger den. Bare håper jeg har rett!

Anonymkode: cb822...677

Det er dessverre ganske vanlig.

Jeg bruker å si at "tror" er noe en gjør i kirken. Ellers bør en bruke fornuften. Har du BP, trenger du stemningsstabiliserende.

Har du hørt om en diabetiker på insulin som har fått normalt blodsukker og som derfor tror han er bra og kan slutte med insulin?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...