Gå til innhold

Andre som lurer på om behandler synes en er "flink" og jobber godt mellom timene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Jeg  vil egentlig si at jeg gjør og gir mye for å forsøke å få progresjon, men føler likevel på dette. Har til og med vurdert å spørre behandler rett ut hva hun tenker, men jeg har ikke turt ennå. Vet ikke om det ville vert hensiktsmessig heller?

AnonymBruker
Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Jeg har mange ganger lurt på hva behandler egentlig tenker om meg, men har aldri spurt. Nå er det for sent. 

Du har sluttet?

Anonymkode: 1c2ad...262

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du har sluttet?

Ja, jeg sluttet på mandag. Jeg tenkte veldig på å spørre henne hva hun egentlig har tenkt om meg i alle disse årene, men jeg fikk meg ikke til å spørre. Det er jo heller egentlig ikke så viktig. Det viktigste er jo hva hun fikk meg til å tenke.

Annonse

Everybody skrev (6 minutter siden):

Å spørre behandler hva de egentlig tenker om en? Vil de egentlig svare noe som er sårende?

Nei, det tror jeg egentlig ikke. Men behandler kan jo ha en helt annen oppfatning av en enn det en selv har. For meg ville det på sin måte blitt litt vanskelig. 

Endret av lavender
Fru2020 skrev (34 minutter siden):

Det viktigste er jo hva hun fikk meg til å tenke.

Det er helt sant. Og det var bra du skrev det for det er noe jeg definitivt burde fokusere på heller enn det jeg stort sett gjør nå. 

AnonymBruker
Everybody skrev (16 minutter siden):

Å spørre behandler hva de egentlig tenker om en? Vil de egentlig svare noe som er sårende?

De ville aldri sagt noe sårende. Jeg sa til min behandler at jeg opplevde at ingen liker meg. Da svarte hun at hun likte meg. Det var fint sagt synes jeg.

lavender skrev (3 minutter siden):

Det er helt sant. Og det var bra du skrev det for det er noe jeg definitivt burde fokusere på heller enn det jeg stort sett gjør nå. 

Vi går i terapi for vår egen del og for selv å få noe ut av den. Ikke for å gjøre terapeuten fornøyd. Men det finnes et begrep som Finn Skårderud har beskrevet - "den flinke pasienten".

Eva Sofie skrev (8 timer siden):

Vi går i terapi for vår egen del og for selv å få noe ut av den. Ikke for å gjøre terapeuten fornøyd. Men det finnes et begrep som Finn Skårderud har beskrevet - "den flinke pasienten".

Ja, det er sant. Jeg tenker og at om man blir for opphengt i det å gjøre terapeuten fornøyd så ville det kanskje ført til at jeg holdt tilbake informasjon fordi jeg vil at hun skal se på meg som en bra person og like meg, og jeg ville da kanskje ikke fått den rette hjelpen og den hjelpen jeg trenger. Egentlig når jeg tenker meg om så gjør jeg kanskje det litt nå på et vis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...