Gå til innhold

Kan en jobbe om man er hypoman? Betyr hypomani det samme som at man må innleggelses ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man kommer seg på jobb og klarer gjøre jobben slik man skal varierer vel litt etter hvor hypoman er og hvilken jobb en har. Man må ikke nødvendigvis innlegges ved hypomani, man kan også justere medisiner hjemme i samarbeid med psykiater.

Jeg hadde kunnet jobbet til tross for noen av hypomaniene jeg har hatt, mens andre hypomanier har vært alt for kraftig til at jeg hadde fungert i jobb. Bortsett fra at jeg to ganger har blitt hypoman imens jeg har vært innlagt så har jeg kun blitt innlagt én gang på grunn av hypomani. Den var spesielt kraftig. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man blir innlagt pga hypomani er det vel per definisjon en mani?

Anonymkode: a0ea4...0d4

Jeg har kun hypomani I min journal. Men jeg tror det var i grenseland til mani. Jeg ble ikke tvangsinnlagt da, det var frivillig, men jeg ble anbefalt innleggelse. Så fortsatte jeg å stige oppover når jeg var innlagt før jeg fikk antipsykotisk. 

Endret av Glitter

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis man blir innlagt pga hypomani er det vel per definisjon en mani?

Anonymkode: a0ea4...0d4

Ja, det står så i boken. Men det er lov å bruke sunn fornuft. Noen ganger tar en inn personer forebyggende, så en skal ikke tviholde på slike definisjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...