Gå til innhold

Andre som avledet følelser for å ikke kjenne på dem?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg gjør noe aktivt for å unngå å kjenne på følelser (mest negative). Dvs at jeg aldri egentlig ER i følelsen men alltid skyver den i dypet av meg. Klokt eller uklokt?

Anonymkode: 17d44...c60

Ja ofte får akkuratt nå orker jeg ikke å kjenne på de men de kommer i retur for det om. 

Anonymkode: d46d9...113

Klokt i mange tilfeller hvis du syns konsekvensene er bedre. Som irritasjon, mareritt og utålmodighet. 

Noen ganger er jo konsekvensene bedre. Det må du avgjøre selv- hva du takler best. Lite korrekt svar fra meg, men jeg mener det. 

Gjest Hurja

Ja, dette var min mestringsstrategi før. Jeg kjente ikke på følelser før etter at det smalt 30 år senere. Så lenge jeg ikke kjente på følelser gikk det bra med meg, så å drive å kjenne på følelser er ikke bra for min del iallefall - man må iallefal være i stand til å håndtere vonde følelser. Men det kan være derfor jeg ikke håndterer følelser så bra også; fordi jeg tidligere i livet ikke lærte meg å håndtere dem men i stedet (ubevisst) valgte å skyve dem unna og bruke aktivitet for å unngå å kjenne på dem. Jeg var i aktivitet fra ca 0700-2200 hver dag i 30 år, sgs også uten stopp. 

Så jeg vet ikke. Men jeg håper du får et kvalifisert svar fra kupton på dette. 

«Idag» jobber jeg med å ignorere vonde følelser når de kommer, ikke bry meg om dem men la de vandre. Det er min mestringstrategi «idag», for jeg er ikke lenger god på å skyve dem unna. 

AnonymBruker

Tenker at man kan skyve unna til en viss grad, slik at du får hverdagen til å henge sammen. Kjenn på det når det kommer frem når det er naturlig. 
Det kommer an på hva det er og hvordan du tenker om det vonde som kommer opp, og det har en hensikt.. jeg vet ikke.

Jeg mistet et ungt familiemedlem i vinter. Bilulykke. Det ligger i bakhode hele tiden, men skyver det mye unna for å klare å overleve og holde hverdagen i gang. 
Men så kommer det over meg som ei bølge. 

Anonymkode: 747f2...167

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...