Gå til innhold

Dyp smerte,selvstraff og selvpining

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får av og til en meget sterk innvendig smerte/følelse som til slutt gjør at jeg får dype, mørke og negative tanker om meg selv, - og som oftest fører til en selvdestruktiv handling.

Den selvdestruktive handlingen er gjerne en form for selvstraff fordi jeg så sterkt føler (samt er overbevist om) at jeg fortjener å lide og straffes hardt. Jeg kan være meget hard mot meg selv og indirekte piske meg selv meget hardt. Jeg kan skrike av smerte innvendig, men jeg viser det ikke til noen, - utvendig kan jeg samtidig smile og le fordi jeg ikke vil at noen skal se det, så jeg er beinhard mot meg selv. 

Hva kan jeg gjøre for at smerten/følelsen ikke skal bli så dyp? Hva kan jeg gjøre for at den ikke skal eskalere så voldsomt?  
Finnes det noen råd eller teknikker jeg kan bruke når det blir helt mørkt for at jeg skal komme meg utav det så fort som mulig, eller gjerne helst før det eskalerer og blir så mørkt? Eller er dette noe jeg må innfinne meg og lære meg å leve med? 

Kupton?

Anonymkode: 4e484...1e0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474139-dyp-smerteselvstraff-og-selvpining/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har ikke så mange gode råd. Vil bare si at jeg har det på akkurat samme måte.

Anonymkode: 233ff...54a

Leit å lese at du har det sånn. Håper noen har råd til oss. 

Anonymkode: 4e484...1e0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...