Gå til innhold

Hva kan være feil?! Når man tisser på seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Symptomer:

Veldig tørst i perioder

Tisser på seg, rekker ikke å gå på do

Noe blod i urinen

Smerter i ryggen /korsryggen

Smerter i magen, venstre side under ribbeina 

Ellers: Ikke feber, fin form, spiser normalt med mat

Urinveisinfeksjon er utelukket.

Anonymkode: 9fd16...51a

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åpenbart siden UVI er utelukket

Ikke nødvendigvis, man får kjøpt selvtest for uvi på apoteket. Hva sa legen da? Det er jo noe som er galt når man har blod i urinen. Sjekket for diabetes? Smerter i korsrygg + blod i urinen, er du (eller vedkommende) sjekket for nyreproblemer?

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (26 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, man får kjøpt selvtest for uvi på apoteket. Hva sa legen da? Det er jo noe som er galt når man har blod i urinen. Sjekket for diabetes? Smerter i korsrygg + blod i urinen, er du (eller vedkommende) sjekket for nyreproblemer?

Legen sa at vi undersøker nyrene, og diabetes, via blodprøve. Den ble tatt i går. Crp også.

Uvi var negativ, overrasket over det.

AnonymBruker
Dorthe skrev (2 timer siden):

Har urinprøven blitt sendt inn?  Jeg hadde urinveisinfeksjon for noen uker siden som ikke slo ut hos legen, men slo ut hos Furst.  Ellers så tenker jeg nyrestein ved smerter og blod i urinen.

Nei, de tok en test der... nyrestein? Er ikke SÅ kraftige smerter og smertene kommer og går 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, de tok en test der... nyrestein? Er ikke SÅ kraftige smerter og smertene kommer og går 

Ikke alltid uvi slår ut på stics eller på apparatet de har på legekontoret.  Men det kan slå ut på crp så i så fall burde prøven sendes inn - synes jeg 😉.  En nyrestein trenger ikke være veldig vondt.  Det kommer vel an på størrelsen.  Men den tror jeg stort sett alltid gir blod i urinen ved passering. Men har den kommet ut er vel problemet borte.

Men det klassiske tegnet på uvi er gjerne at man tisser på seg.

AnonymBruker
Dorthe skrev (10 timer siden):

Ikke alltid uvi slår ut på stics eller på apparatet de har på legekontoret.  Men det kan slå ut på crp så i så fall burde prøven sendes inn - synes jeg 😉.  En nyrestein trenger ikke være veldig vondt.  Det kommer vel an på størrelsen.  Men den tror jeg stort sett alltid gir blod i urinen ved passering. Men har den kommet ut er vel problemet borte.

Men det klassiske tegnet på uvi er gjerne at man tisser på seg.

Ja, vet... derfor jeg ble overrasket. Men har prøvd å behandle det som uvi i 4-5 uker uten bedring. Mye å drikke, tranebær- og appelsinjuice. Kanskje jeg skal kjøpe selvtest også

Håper at det går bra med deg. 💞 Jeg håper også at legen bestilte de riktige blodprøvene for å få sjekket ut det nødvendige hos deg. Jeg håper at det har blitt funnet ut eller ev. utelukket av tilstander. Det føles usikkert å gå å vente slik...

Når de sjekker min PH-status i blodet (strever med acidose) tar de en blodprøve hvor de også kan se hvor godt nyrene mine jobber. @ISW eller andre vet muligens mer om disse. Jeg forstår bare at de må legge isbiter rundt glassene rett etter at de er tatt... :) 

Annonse

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Håper at det går bra med deg. 💞 Jeg håper også at legen bestilte de riktige blodprøvene for å få sjekket ut det nødvendige hos deg. Jeg håper at det har blitt funnet ut eller ev. utelukket av tilstander. Det føles usikkert å gå å vente slik...

Når de sjekker min PH-status i blodet (strever med acidose) tar de en blodprøve hvor de også kan se hvor godt nyrene mine jobber. @ISW eller andre vet muligens mer om disse. Jeg forstår bare at de må legge isbiter rundt glassene rett etter at de er tatt... :) 

Er barnet mitt som sliter med det :( ikke fått svar ENDA

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er barnet mitt som sliter med det :( ikke fått svar ENDA

Ønsker dere masse lykke til. Om allmenntilstanden til barnet blir dårlig, synes jeg ikke du skal nøle med å ringe/konsultere lege(vakt).

Og om prøvesvarene lar vente på seg til tirsdag, er det lov å høre om prøvesvar foreligger. Det vil ikke være masing, men å følge opp barnets helse. Jeg har erfart at min lege har glemt å videreformidle prøvesvar - t.o.m. en gang da det ble påvist noen mangler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...