Gå til innhold

Sitter og ser på tv og tror jeg har OCD


Den forsvunne diamanten

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg sitter å ser på tv og jeg blir såpass engasjert at jeg viser fingeren til de onde i serien jeg ser på. Og når jeg med uhell viser fingeren til de som ikke er onde så tror jeg de kommer til å bli sint på meg eller lei seg. Det er derfor jeg tror jeg har ocd. Er det noen med OCD som har det slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten skrev (20 minutter siden):

Jeg sitter å ser på tv og jeg blir såpass engasjert at jeg viser fingeren til de onde i serien jeg ser på. Og når jeg med uhell viser fingeren til de som ikke er onde så tror jeg de kommer til å bli sint på meg eller lei seg. Det er derfor jeg tror jeg har ocd. Er det noen med OCD som har det slikt?

Nei. Jeg ser lite på TV da. Men kan tenke om andre på nett : Hvor dum er du egentlig? Og bli skikkelig nedlatende. Men jeg tar meg i det, og jeg skriver aldri noe sånt. Men jeg irettesetter meg selv i hodet. 

Er derimot ikke redd noen blir sinte. Jeg vil ikke gjøre noen lei seg da. Virkelig ikke. Det var ei som takket meg for at jeg var hyggelig og forsto henne. Den satt. Det var noe jeg måtte tenke grundig over. Takket meg for å være støttende liksom? Det gjorde litt vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg ser lite på TV da. Men kan tenke om andre på nett : Hvor dum er du egentlig? Og bli skikkelig nedlatende. Men jeg tar meg i det, og jeg skriver aldri noe sånt. Men jeg irettesetter meg selv i hodet. 

Er derimot ikke redd noen blir sinte. Jeg vil ikke gjøre noen lei seg da. Virkelig ikke. Det var ei som takket meg for at jeg var hyggelig og forsto henne. Den satt. Det var noe jeg måtte tenke grundig over. Takket meg for å være støttende liksom? Det gjorde litt vondt. 

Mener du på nettet? Var det noen som takket deg fra TV-en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (21 minutter siden):

Mener du på nettet? Var det noen som takket deg fra TV-en?

Nei.  Jeg tror ikke at det du beskriver har med OCD å gjøre. Jeg kjenner meg ikke igjen i det, annet enn at jeg kan irettesette meg selv.

Det du beskriver virker mer paranoid? Jeg blir litt usikker her, og tror andre kan svare mye bedre på dette 😊

De på TV ser deg ikke. De føler jo ingenting av det du eventuelt mener, viser og sier høyt for deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nei.  Jeg tror ikke at det du beskriver har med OCD å gjøre. Jeg kjenner meg ikke igjen i det, annet enn at jeg kan irettesette meg selv.

Det du beskriver virker mer paranoid? Jeg blir litt usikker her, og tror andre kan svare mye bedre på dette 😊

De på TV ser deg ikke. De føler jo ingenting av det du eventuelt mener, viser og sier høyt for deg selv. 

Ja det er sant, jeg får bare en sterk følelse av det. Noen ganger er det helt ekte for meg noen ganger ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Ja det er sant, jeg får bare en sterk følelse av det. Noen ganger er det helt ekte for meg noen ganger ikke.

Skjønner. Men de opplever deg jo ikke på noen måte 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Den forsvunne diamanten skrev (23 minutter siden):

@kupton kan dette være OCD?

Tror det har med diagnosen din å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Tror det har med diagnosen din å gjøre. 

Jeg føler ikke at det har noe med schizofrenien å gjøre men det kan jo hende det og. Ubehagelig er det i alle fall🫤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Jeg føler ikke at det har noe med schizofrenien å gjøre men det kan jo hende det og. Ubehagelig er det i alle fall🫤

Høres psykoserelatert ut mer enn ocd. Ja det er nok ubehagelig, snakk med din behandler om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (2 timer siden):

Jeg sitter å ser på tv og jeg blir såpass engasjert at jeg viser fingeren til de onde i serien jeg ser på. Og når jeg med uhell viser fingeren til de som ikke er onde så tror jeg de kommer til å bli sint på meg eller lei seg. Det er derfor jeg tror jeg har ocd. Er det noen med OCD som har det slikt?

Tror ikke dette har noe med ocd å gjøre…….

Anonymkode: 673bf...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Høres psykoserelatert ut mer enn ocd. Ja det er nok ubehagelig, snakk med din behandler om det. 

Jeg skal snakke med behandler om det, takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke dette har noe med ocd å gjøre…….

Anonymkode: 673bf...32d

Nei ok, jeg føler selv at det er litt ocd aktig. Men det er kanskje ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forsvunne diamanten
kupton skrev (3 minutter siden):

Nei. Det er ikke ocd. 

Ok, er det schizofrenien min? Eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (10 minutter siden):

Ok, er det schizofrenien min? Eller noe annet?

Ja, det er schizofrenien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
kupton skrev (Akkurat nå):

Ja, det er schizofrenien. 

Ok takk for svar, jeg skal snakke med  psykologen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...