Gå til innhold

Hva betyr det i praksis å ha kontrollbehov?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvis man har behov for å kontrollere andre rundt seg kan man ha narsissistiske trekk. Hvis man må ha stålkontroll og sjekke alt rundt seg hele tiden kan det tyde på OCD.

Hvordan i praksis kontrollerer man andre rundt seg?

Anonymkode: 0ba1a...ff5

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvis man har behov for å kontrollere andre rundt seg kan man ha narsissistiske trekk. Hvis man må ha stålkontroll og sjekke alt rundt seg hele tiden kan det tyde på OCD.

er ikke svart på hvitt med sykdommer. 

Anonymkode: 589b9...55a

Alle har vel det i mindre og større grad. 

Jeg har det i større. Det innebærer at det jeg forventer skjer. At jeg vet hva jeg bør gjøre når for å få effekten jeg forventer. 

Jeg klarer jo selvfølgelig ikke å forutse alt når det gjelder mennesker. De er uforutsigbare noen ganger. Men jeg er forberedt så takler det greit nok som regel. Iblant når jeg ikke gjør, så liker jeg det også.. Surprise me! Men til et visst nivå.

Jeg har som regel full kontroll

Det er nok ikke udelt positivt. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan i praksis kontrollerer man andre rundt seg?

Anonymkode: 0ba1a...ff5

Hvis man prøver å kontrollere andre med hva de skal gjøre og ikke gjøre. Man kan f.eks manipulere ved å true med og avslutte vennskapet hvis man ikke gjør som man sier.

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Alle har vel det i mindre og større grad. 

Jeg har det i større. Det innebærer at det jeg forventer skjer. At jeg vet hva jeg bør gjøre når for å få effekten jeg forventer. 

Jeg klarer jo selvfølgelig ikke å forutse alt når det gjelder mennesker. De er uforutsigbare noen ganger. Men jeg er forberedt så takler det greit nok som regel. Iblant når jeg ikke gjør, så liker jeg det også.. Surprise me! Men til et visst nivå.

Jeg har som regel full kontroll

Det er nok ikke udelt positivt. 

Da er du nasisst i følge everybody 

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Ja jeg skjønner godt hens perspektiv. Har ingen problemer med det. Jeg skjønner godt konklusjonen. Selv om jeg ikke er narsissist.

Ok du prøver å sette andre ut av spill? Intr 

Annonse

Everybody skrev (3 minutter siden):

Nei, kontrollbehov trenger ikke bety diagnose. Jeg sier bare at å skulle kontrollere og manipulere mennesker rundt seg kan være narsissistiske trekk og at folk med OCD ofte vil ha kontroll på ting.

Ja. Det er helt riktig. 

Jeg har kontroll. Men jeg liker også mennesker og at de kan overraske meg

Endret av Kashmir
frosken skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skulle trekkes inn i denne tråden.  

Det er så enkelt som at jeg fikk pepper av Vendi i en dialog som kun handlet om meg og anonym her. Ikke mer komplisert enn det. Og hvorfor du bryr deg? Hva er grunnen? Ta pari og skape mer konflikt? Eller? 

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Det er så enkelt som at jeg fikk pepper av Vendi i en dialog som kun handlet om meg og anonym her. Ikke mer komplisert enn det. Og hvorfor du bryr deg? Hva er grunnen? Ta pari og skape mer konflikt? Eller? 

Jeg har ikke noe ønske om å skape konflikt, men du overrasker meg fra tid til annen med det jeg oppfatter som unødvendig aggressive utspill.  Og jeg bryr meg fordi jeg antar at du rammer Vendi hardere enn du kanskje mener. Kan du ikke heller telle til ti av og til? 

frosken skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke noe ønske om å skape konflikt, men du overrasker meg fra tid til annen med det jeg oppfatter som unødvendig aggressive utspill.  Og jeg bryr meg fordi jeg antar at du rammer Vendi hardere enn du kanskje mener. Kan du ikke heller telle til ti av og til? 

Du har åpenbart et ønske om det her. Og ikke "anta"at jeg gjør mer mot Vendi enn hva hun gjprde først mot meg

.slutt å undervurder folk. Som du gjør mot  Vendi her.

Du tar parti i noe som du overhodet ikke har noen del i.

Det ER konfliktskapende

Og det vet du. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Du har åpenbart et ønske om det her. Og ikke "anta"at jeg gjør mer mot Vendi enn hva hun gjprde først mot meg

.slutt å undervurder folk. Som du gjør mot  Vendi her.

Du tar parti i noe som du overhodet ikke har noen del i.

Det ER konfliktsapende

Og det vet du. 

Det er jeg som vet hva som er mine intensjoner, ikke du. Om virkningen av det jeg gjør samsvarer med intensjonene, er imidlertid en annen sak. 

frosken skrev (14 minutter siden):

Det er jeg som vet hva som er mine intensjoner, ikke du. Om virkningen av det jeg gjør samsvarer med intensjonene, er imidlertid en annen sak. 

Ja, fordi du undervurderer folk hele tiden? 

kke undervurder meg. Det er dumt

Når du tar parti og blander deg i noe som over hodet ikke er din sak, og ikke en gang vet forhistorien til en konflikt.. da mener du selvfølgelig ikke å skape mer konflikt ved å blande seg... Du vet jo ikke bedre? 

Dra lengre på landet med den, og ikke gidd

Du vet veldig godt hvor du har meg og hva du kan prøve på her. 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...