Gå til innhold

Har dyr samme følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aldri får jeg støtte. Urettferdig. 

Anonymkode: cbac6...f92

Deg? Jeg forholdt meg til fakta i tråden og gir ikke støtte bare fordi at noen er noen. 

Og forøvrig siden det viste seg å være deg så vet du at jeg har forståelse for ganske mye. 

Endret av Glitter

Fortsetter under...

Vendi skrev (1 minutt siden):

Jeg forsøker ikke å kverulere altså, jeg er bare nysgjerrig og synes det er fint at egne forestillinger utfordres.

Hvis man f.eks har pleid å gi hunden litt av maten vår når vi spiser, så forventer den vel/håper på å få det hver gang? Det er derfor den tigger, ikke sant? 

Ja, men da er det hundens egen forventning/lyst/vane med å få. Ikke hva hunden vet at ens eier forventer at hunden gjør. :)

Noen hunder gjør da triks for å få. Men det er fordi den har lært handling = belønning.

Endret av Glitter
Vendi skrev (5 minutter siden):

Jeg forsøker ikke å kverulere altså, jeg er bare nysgjerrig og synes det er fint at egne forestillinger utfordres.

Hvis man f.eks har pleid å gi hunden litt av maten vår når vi spiser, så forventer den vel/håper på å få det hver gang? Det er derfor den tigger, ikke sant? 

Ja, hunden har absolutt egne forventninger. Men den forstår lite av dine forventinger. :) 

AnonymBruker
Glitter skrev (28 minutter siden):

Deg? Jeg forholdt meg til fakta i tråden og gir ikke støtte bare fordi at noen er noen. 

Og forøvrig siden det viste seg å være deg så vet du at jeg har forståelse for ganske mye. 

Ja du er veldig omsorgsfull. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg vet at dette høres dumt ut.. men har dyr samme følelser som oss? Føler de på samme måte? 

Jeg har blitt så skjør når det kommer til dette. Jeg kan se en jeger skyte et rådyr på tv og få så vondt inni meg. Jeg så et rådyr som var påkjørt og fikk så vondt. Jeg fikk så vondt av en skadet måseunge. Osv osv. 

Hunden min ble veldig dårlig, og jeg hadde så vondt av hn. Mannen min sa at jeg stelte mer for den syke hunden vår enn for barna da de var syke. Så dette har kommet med årene. Da vi var til dyrtlegen og hn ble lagt i narkose ville jeg bare grine fordi jeg fikk så vondt av hn i tillegg til at jeg så for meg hvordan det blir den dagen vi kanskje må avlive hn. Hn er jo så snill og god. Så glad og fornøyd, og likevel så hjelpesløs. Jeg sleit ikke like mye da jeg mistet mine foreldre, og jeg synes det er fælt at jeg tenker sånn. 

Dette har blitt så vanskelg at jeg har angret meg for at jeg fikk meg hund. Det blir helt forjævlig når den tiden kommer at vi kanskje må avlive den. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg har blitt sånn. Er det noen som kjenner seg igjen eller forstår meg? Hvordan kan jeg jobbe med dette?

Anonymkode: dea15...e1e

Dyr har ikke bekymringer og de tenker ikke. De er her og nå. De ligger ikke å tenker på hva som skjedde i går, eller gleder seg til i morgen. 
De blir glad i nuet når de får mat eller skal på tur, får kos osv. de blir redde i en gitt situasjon, men alt handler om her og nå. 

Anonymkode: f6b9f...b6c

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Da anbefaler jeg at du heller er mer aktiv på ung.no eller andre steder som er mer i din aldersgruppe.

Trenger ikke anbefalinger eller råd jeg ikke har bedt om. Jeg er for øvrig voksen ;) 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trenger ikke anbefalinger eller råd jeg ikke har bedt om. Jeg er for øvrig voksen ;) 

Det blir bare pinlig å gjenta at "du er voksen" når du hele tiden må påpeke at du føler du har kommet til et "eldrehjem". 

Uavhengig av alder så viser jo det at du er på et sted som ikke matcher med deg mentalt sett. Da vil du gjerne få det bedre, og få tilbakemeldinger du trives mer med, på et sted som er der du er mentalt.

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Det blir bare pinlig å gjenta at "du er voksen" når du hele tiden må påpeke at du føler du har kommet til et "eldrehjem". 

Uavhengig av alder så viser jo det at du er på et sted som ikke matcher med deg mentalt sett. Da vil du gjerne få det bedre, og få tilbakemeldinger du trives mer med, på et sted som er der du er mentalt.

Fy faen du er frekk. Bryr meg ikke om du mener eller ikke mener ! 

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det frekkere enn at du sier at du føler du er kommet til et eldrehjem?

Kan du slutte? Du skal alltid ‘prøve’ å sette meg på plass. Jeg trenger ikke og svare deg derfor svarer jeg deg ikke mer. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du slutte? Du skal alltid ‘prøve’ å sette meg på plass. Jeg trenger ikke og svare deg derfor svarer jeg deg ikke mer. 

Barnslig dobbeltmoral, altså. Got it.

Endret av Vhanja
AnonymBruker
Vendi skrev (9 timer siden):

Synes faktisk du er veldig frekk selv. Ja, jeg vet hvem du er, og jeg gidder ikke å beskytte deg eller forsvare deg når du er sånn. Hvis du ikke trives her så bør du heller finne deg et annet forum for folk på din alder. Det har jeg faktisk sagt til deg flere ganger. Jeg har aldri helt forstått hvorfor du henger her når du bare tenker på øvrige brukere som gamle. Jeg har tenkt at du har villet søke råd hos oss mer erfarne, og det er helt i orden. Men ellers? Hva er gleden din ved å være her? Hvis du absolutt skal henge på et forum for "gamlinger" eller på et "eldrehjem" som du mener dette er, så får du i det minste oppføre deg ordentlig og sivilisert. Vis at du er den voksne dama du påstår at du er! 

Ok….

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...