Gå til innhold

Medisinering vs ikke medisinering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått til 3 psykologer. Eller, siste var psykiatrisk sykepleier.

Det som går igjen er fraråding av medisinering. Mot angst. 

Jeg kjenner en som fikk noe mot depresjon. Masse bivirkninger. Han ble helt følelseskald. Lett for enkelte psykiatere å bare skrive ut piller, tenker jeg...

Jeg tror det er håp for de fleste (ikke alle), at de kan lære seg å endre tankemønsteret sitt og leve uten medisinering. Alt sitter i hodet. 

Anonymkode: 405e0...8e8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474190-medisinering-vs-ikke-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke alt som kan medisineres heller da. Jeg har k-ptsd, får ikke medisiner. De jeg har prøvd har enten ikke fungert eller hatt så store bivirkninger at jeg måtte slutte.

Anonymkode: 1652d...302

Nettopp, og det er ikke alt som kan kureres uren medisiner. Det er ikke et medisiner eller ikke-medisiner-svar på problemstillingen. Noen trenger medisiner og noen har det best med terapi uten medisiner. Man må ikke velge en leir eller være for eller mot, det blir så dust. Dette er individuelt, avhengig av diagnose og finnes ut av sammen med individuell behandler.

Anonymkode: 97b11...a72

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nettopp, og det er ikke alt som kan kureres uren medisiner. Det er ikke et medisiner eller ikke-medisiner-svar på problemstillingen. Noen trenger medisiner og noen har det best med terapi uten medisiner. Man må ikke velge en leir eller være for eller mot, det blir så dust. Dette er individuelt, avhengig av diagnose og finnes ut av sammen med individuell behandler.

Anonymkode: 97b11...a72

Fullstendig klar over det. Var et svar til Everybody. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke alt som kan medisineres heller da. Jeg har k-ptsd, får ikke medisiner. De jeg har prøvd har enten ikke fungert eller hatt så store bivirkninger at jeg måtte slutte.

En gjennomgang av litteraturen støtter det du skriver. Det finnes ingen god medisin spesifikt mot PTSD.

Annonse

Everybody skrev (1 time siden):

Har man det egentlig så ille hvis man klarer seg uten medisiner? Har man egentlig en reell psykisk lidelse?

Ja. Angstlidelser kan være meget ille - noen ganger invalidiserende. Men veien til friskhet går ikke via medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...