Gå til innhold

Hva synes du om dette utsagnet/rådet fra behandler på sengepost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var innlagt med alvorlig depresjon (ikke så relevant) og har en ungdom på 17 som da var syk med angst og depresjon og nektet å ta imot hjelp. Rådet fra psykologspesialisten var da å stille krav om at skulle hen bo hjemme måtte hen akseptere å motta hjelp...

Anonymkode: 2f8d5...53e

Fortsetter under...

Det var jo et godt råd. Når både foreldre og barn har visse diagnoser, så sliter det på begge, og sønnen din vil jo mest sannsynlig ikke føle nok trygghet og ikke bli bedre. Du har jo også nok med deg selv og kan jo ikke slite med en sønn som ikke vil ha hjelp? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner dette med press om å motta hjelp, men hvor skulle hen ha bodd uten skoleplass eller jobb? (Ufrivillig skolefravær)

Ts

Det måtte vedkommende funnet ut av, eller så måtte vedkommende tatt imot hjelp.

Anonymkode: 1da4e...2e3

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det måtte vedkommende funnet ut av, eller så måtte vedkommende tatt imot hjelp.

Hmmm....det blir litt for lettvint svar for meg.

Ts

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slik tenkte jeg også på daværende tidspunkt...

Ts

Plikt til å forsørge og gi god nok omsorg. Et barn som sliter med angst og depresjon vil jo kreve mer. Om han flyttet hjemmefra ville han vel kanskje vært mer mottagelig for hjelp også? 

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg var innlagt med alvorlig depresjon (ikke så relevant) og har en ungdom på 17 som da var syk med angst og depresjon og nektet å ta imot hjelp. Rådet fra psykologspesialisten var da å stille krav om at skulle hen bo hjemme måtte hen akseptere å motta hjelp...

Rådet er i utgangspunktet godt, men ikke nødvendigvis gjennomførbart om han virkelig nekter å ta i mot hjelp til tross for betydelig press. Jeg tenker at det er helt ok å forlange at en ungdom tar i mot hjelp, selv om vedkommende ikke ønsker det selv. Jeg kunne ha argumentert for at h*n måtte ta i mot hjelp av hensyn til hele familien. 

Dersom du ikke kommer noen vei med argumentasjonen, så hadde jeg ikke uten videre nektet vedkommende å bo hjemme. Ikke som 17 år. 

stjernestøv
frosken skrev (3 minutter siden):

Dersom du ikke kommer noen vei med argumentasjonen, så hadde jeg ikke uten videre nektet vedkommende å bo hjemme. Ikke som 17 år. 

Nei det kunne jeg aldri gort uansett alder, de fikk bo hjemme så lenge de ville. Eldste flyttet ut da hun var 18 år etter eget ønske og yngste da han var 25 år, var godt å ha han hjemme så lenge selv om det sikkert er uvanlig. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hmmm....det blir litt for lettvint svar for meg.

Ts

Hvordan da? Målet er at personen får hjelp, da må man ofte sette krav. Om du ønsker å gjøre det på andre måter står du fritt til det, så lenge du finner en løsning som hjelper personen. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan da? Målet er at personen får hjelp, da må man ofte sette krav. Om du ønsker å gjøre det på andre måter står du fritt til det, så lenge du finner en løsning som hjelper personen. 

På den måten at du ikke sier noe om hvordan en syk 17-åring skal finne ut hvordan hen bare skal finne "utav ting" og hvor hen skal bo...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Sa psykologspesialisten det? HEN?

Hadde ledd vedkommende opp i ansiktet

Anonymkode: 90db8...56f

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På den måten at du ikke sier noe om hvordan en syk 17-åring skal finne ut hvordan hen bare skal finne "utav ting" og hvor hen skal bo...

Poenget er at de aller fleste gjør ikke det og velger da behandling. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Sa psykologspesialisten det? HEN?

Hadde ledd vedkommende opp i ansiktet

Anonymkode: 90db8...56f

Jeg var dårlig selv, men ble enda paffere av å høre dette...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...