Gå til innhold

@kupton- hva er det aller beste med å være terapeut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Og får du favoritt-pasienter som du har ekstra god kjemi med?

Merker du hvem som jobber godt mellom timene osv?"

Det blir feil av behandlere å skulle ha favoritt-pasienter. Hvis man er svært syk så jobber man dårlig mellom timene, skal man bli mislikt av den grunn?

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Det blir feil av behandlere å skulle ha favoritt-pasienter. De må ta alle like seriøst og jobbe godt med alle.

Ingen har motsagt deg på dette.

Anonymkode: 9a54d...c92

Everybody skrev (Akkurat nå):

"Og får du favoritt-pasienter som du har ekstra god kjemi med?

Merker du hvem som jobber godt mellom timene osv?"

Det blir feil av behandlere å skulle ha favoritt-pasienter. Hvis man er svært syk så jobber man dårlig mellom timene, skal man bli mislikt av den grunn?

Du vet at det å ha noen som favoritt betyr ikke at man misliker andre?

Psykologer er også mennesker, og det er helt naturlig at man får noen som er favoritter.

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Du vet at det å ha noen som favoritt betyr ikke at man misliker andre?

Psykologer er også mennesker, og det er helt naturlig at man får noen som er favoritter.

Ja, det må psykologene prøve å se bort fra. Hvis de tenker på den måten er de uprofesjonelle.

Hvis Breivik hadde blitt dømt til behandling hadde han havnet på regional sikkerhetsavdeling med behandling i egen avdeling. Er det ikke utrolig lett å hate en slik person? Skal han bli hatet for noe han gjorde i psykose som en svært syk person? Hvor mange av behandlerne på en slik avdeling tror dere hater eller misliker pasientene sine?

Annonse

Everybody skrev (11 minutter siden):

Ja, det må psykologene prøve å se bort fra. Hvis de tenker på den måten er de uprofesjonelle.

Jeg tror at en del hadde fått det bedre om de forventet litt mindre av psykologer og litt mer av seg selv. 

AnonymBruker
Everybody skrev (7 minutter siden):

Hvis Breivik hadde blitt dømt til behandling hadde han havnet på regional sikkerhetsavdeling med behandling i egen avdeling. Er det ikke utrolig lett å hate en slik person? Skal han bli hatet for noe han gjorde i psykose som en svært syk person? Hvor mange av behandlerne på en slik avdeling tror dere hater eller misliker pasientene sine?

Du tror at Breivik uten å mene det drepte en flokk ungdommer i psykose og at han ikke bør straffes for det pga dem påståtte psykosen? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tror at Breivik uten å mene det drepte en flokk ungdommer i psykose og at han ikke bør straffes for det pga dem påståtte psykosen? 

Nei, jeg sier hvis han ble dømt som syk og til behandling. Hadde han blitt hatet av behandlerne på sikkerhetsposten?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ble sett en mann med mørk hudfarge der også. Så han hadde tydeligvis en som var med

Anonymkode: e7d5c...465

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det ble sett en mann med mørk hudfarge der også. Så han hadde tydeligvis en som var med

Anonymkode: e7d5c...465

Vel, tenker vi har utgangspunkt i dommen og bevismaterialet som er lagt til grunn der 

Everybody skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg sier hvis han ble dømt som syk og til behandling. Hadde han blitt hatet av behandlerne på sikkerhetsposten?

Nei. Ansatte på en sikkerhetspost hater ikke pasientene sine, ei heller de som har drept i psykose. Breivik har imidlertid ikke drept i psykose og jeg syns det er uheldig at du blandet hans navn inn i dette. Og uheldig at du nærmest insinuerer at Kupton og andre behandlere ikke er profesjonelle og driver med forfordeling når dette kun er sine egne fordommer som snakke og ikke noe som har base i virkeligheten 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, tenker vi har utgangspunkt i dommen og bevismaterialet som er lagt til grunn der 

Nei. Ansatte på en sikkerhetspost hater ikke pasientene sine, ei heller de som har drept i psykose. Breivik har imidlertid ikke drept i psykose og jeg syns det er uheldig at du blandet hans navn inn i dette. Og uheldig at du nærmest insinuerer at Kupton og andre behandlere ikke er profesjonelle og driver med forfordeling når dette kun er sine egne fordommer som snakke og ikke noe som har base i virkeligheten 

Jeg synes Breivik er et godt eksempel. Man skal være meget profesjonell for å ikke hate en slik person. Jeg sier bare det jeg mener om at behandlere har såkalte favoritt-pasienter.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg jobber på en sikkerhetspost og psykosepost. Dog ikke med pasientarbeid. Men jeg er der i mange timer hver dag. Og jeg hater ingen av pasientene, ei heller de som har drept noen eller gjort noe alvorlig under sykdom. Men det kan være noen der jeg ikke så begeistret for, og det skyldes adferd - men jeg har aldri kjent på hat for noen av dem. Hat kjenner jeg for Breivik og Putin. 

Anonymkode: c5a8b...c36

Everybody skrev (11 timer siden):

Jeg synes Breivik er et godt eksempel. Man skal være meget profesjonell for å ikke hate en slik person. Jeg sier bare det jeg mener om at behandlere har såkalte favoritt-pasienter.

Jeg ville ikke hatt noe problem med å ha et profesjonelt forhold til ABB om jeg hadde behandlingsansvar for han.

Everybody skrev (12 timer siden):

Noen sannheter er ubehagelige. Mennesker kommer jo bedre og verre overens med andre, men de som er dyktige ( har mer erfaring ) lærer seg jo å ha fokus på og hjelpe uansett. Det er nok ikke alltid behov for erfaring for å ha det som eneste tanke og mål heller. Hvis du ser mer på terapeuter som et redskap du kan benytte deg av, og også som du har rett til å benytte deg av, så ser du kanskje annerledes på det?  

Endret av Kashmir
AnonymBruker
kupton skrev (13 timer siden):

Det beste er å merke at en gjør en positiv forskjell i menneskers liv. Jeg kan nevne et eksempel jeg husker godt. En ung kvinne med BMI <10 var lokalt oppgitt og spådd til å dø innen kort tid. Når hun etter behandling hos oss kom tilbake som fysioterapeut og var klar til å starte i arbeid, kom tårene når jeg kom for meg selv på kontoret. De fleste er selvsagt ikke så opplagte eksempel, men det at pasienter får et bedre liv og mindre lidelse, er det aller beste.

Som i alle andre relasjoner er det noen en får bedre kjemi med.

Ja, jeg merker godt hvem som jobber mellom timene.

Fantastisk 🥰

Anonymkode: 6812d...168

AnonymBruker
kupton skrev (13 timer siden):

Det beste er å merke at en gjør en positiv forskjell i menneskers liv. Jeg kan nevne et eksempel jeg husker godt. En ung kvinne med BMI <10 var lokalt oppgitt og spådd til å dø innen kort tid. Når hun etter behandling hos oss kom tilbake som fysioterapeut og var klar til å starte i arbeid, kom tårene når jeg kom for meg selv på kontoret. De fleste er selvsagt ikke så opplagte eksempel, men det at pasienter får et bedre liv og mindre lidelse, er det aller beste.

Som i alle andre relasjoner er det noen en får bedre kjemi med.

Ja, jeg merker godt hvem som jobber mellom timene.

Terapeuten som behandlet meg en kort periode ble satt ut av spill av meg. Han mistet mål eller hva det heter tale kanskje, og sa jeg var en veldig smart person. Han sa jeg kunne nå veldig høyt innen et viss yrke. 

Anonymkode: 6812d...168

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...