Gå til innhold

@kupton- er det relativt vanlig i terapi at


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pasientene skammer seg ovenfor deg fot å måtte motta hjelp? Det kjenner jeg sterkt på, jeg krymper meg av tanken.

Anonymkode: 1e1bd...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pasientene skammer seg ovenfor deg fot å måtte motta hjelp? Det kjenner jeg sterkt på, jeg krymper meg av tanken.

Anonymkode: 1e1bd...c62

At du skammer deg tenker du på? 

Anonymkode: cc8a0...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skammer du deg? Det tenker jeg er vesentlig å reflektere over. 

Hvis det feks er at du ser ned på de som trenger hjelp så må du jobbe med egne holdninger. 

Hvis du skammer deg for at du føler deg null verdig hjelpen, så trenger du hjelp til å se at du er like verdig som alle andre. 

Så det er litt ulikt hva som skal til for å ta imot hjelp uten å føle som du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser overhode ikke ned på andre som trenger hjelp. Da tenker jeg at det er veldig bra at de får det de trenger. 

Jeg ser på meg selv som et menneske fullstendig uten verdi og som tar opp en plass for andre som kanskje trenger hjelpen mer enn meg.

Anonymkode: 1e1bd...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser overhode ikke ned på andre som trenger hjelp. Da tenker jeg at det er veldig bra at de får det de trenger. 

Jeg ser på meg selv som et menneske fullstendig uten verdi og som tar opp en plass for andre som kanskje trenger hjelpen mer enn meg.

Anonymkode: 1e1bd...c62

Det gjør du ikke så det må du bare legge fra deg :) 

Anonymkode: cc8a0...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det gjør du ikke så det må du bare legge fra deg :) 

Anonymkode: cc8a0...9d5

Jeg skal høre med behandler etter ferien om hun tenker likt som meg.

Anonymkode: 1e1bd...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal høre med behandler etter ferien om hun tenker likt som meg.

Anonymkode: 1e1bd...c62

Klem til deg 

Anonymkode: cc8a0...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser overhode ikke ned på andre som trenger hjelp. Da tenker jeg at det er veldig bra at de får det de trenger. 

Jeg ser på meg selv som et menneske fullstendig uten verdi og som tar opp en plass for andre som kanskje trenger hjelpen mer enn meg.

Anonymkode: 1e1bd...c62

Det jeg tenker er viktig å huske på når vi strever med slike tanker, og som min terapeut har minnet meg på når jeg har ytret om slike tanker, er at dette er dine tanker og følelser. Terapeuten ser ikke på deg på den måten - da hadde h*n ikke latt deg gå i terapi.

I blant, men ikke alltid, kan det være til hjelp å forstå hvorfor du tenker og føler at du ikke er noe verdt og at andre trenger plassen mer enn deg. I mange tilfeller kommer ikke slike tanker uten årsak.

Jeg håper du en dag klarer å ta den plassen du fortjener i terapi og hverdagen. At du klarer å gi deg selv egenomsorg uten å tenke at du er egoistisk av den grunn. Tørre å stole på at du er verdt noe når andre sier det og ikke automatisk avvise det... Terapeuten din kan hjelpe deg på den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg ser overhode ikke ned på andre som trenger hjelp. Da tenker jeg at det er veldig bra at de får det de trenger. 

Jeg ser på meg selv som et menneske fullstendig uten verdi og som tar opp en plass for andre som kanskje trenger hjelpen mer enn meg.

Anonymkode: 1e1bd...c62

Skjønner. Men du har fått hjelpen for en grunn. Du hadde ikke fått den hvis terapeuten mente det samme som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...