Gå til innhold

Blir jeg dårlig av seroquel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynte på seroquel fast for ca tre uker siden. 200 mg depot per døgn og to 100 mg vanlige seroquel som taes på morgen og ettermiddag. Tilsammen 400 mg I døgnet. Noen psykoselidelse eller bipolardiagnose har jeg ikke. Siste uka har jeg blitt uforklarlig dårlig. Ustabil, kaotisk, veldig mye angst, sover dårlig. Jeg føler det som om jeg balanserer på en knivsegg og dette er helt forferdelig vondt og angstriggende. Jeg har nylig sluttet på sobril, jeg tok sobril tre ganger i uka (25 mg) over noen år. Legen sa at det er uproblematisk å slutte tvert på så lav dose. 

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg har blitt så brått dårlig, jeg finner ingen ytre grunn til det. Kan seroquel gi slike bivirkninger? Kan det være at jeg blir dårligere av seroquel? Jeg får en fremmedfølelse når jeg tar seroquel. Jeg har angstlidelse, ptsd og bruker seroquel som beroligende. Det er veldig lenge siden jeg har vært så dårlig. Jeg skal legge til at jeg har endel vrangforestillinger, ikke psykose men jeg har rik fantasi, det har jeg fått høre fra omgivelsene og det er ikke positivt ment.

Noen som vet?

Anonymkode: b054d...b58

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474229-blir-jeg-d%C3%A5rlig-av-seroquel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper som anonym over at det henger sammen med sobril og ikke Seroquel. Godt gjort å være søvnløs og ha angst på 400mg Seroquel da, uten psykose eller mani i bunn 

Anonymkode: d51cf...235

Jeg som skrev over. Jeg ble sånn av Seroquel. 

Anonymkode: 58e04...fff

Annonse

Steinriverton

Det kan være Seroquel, men det kan også være at du har slutta med Sobril. Du har gjort to ting samtidig og Da blir det vanskelig å vurdere. At man bare kan autoseponere 25 mg Sobril brukt flere ganger i uka over flere år høres tvilsomt ut, men mulig @kupton kan si noe mer om akkurat det. 

Vi har ikke lov til å si noe om doser her. Jeg drister meg likevel til å si at om du hadde vært min pasient, hadde du i en periode brukt en lavere dose enn 25mg Sobril og en lavere dose enn 400mg Seroquel før du deretter evt hadde gått over på nåværende doser.

AnonymBruker

Det har gått flere uker med minimalt med sobril, 20 mg I uka, uten abstinenser. Men så blir jeg altså dårlig nå. Er dette vanlig når man slutter på benzo? At abstinenser kommer lenge etter at man har sluttet? Angrer på dette, skulle bare ha beholdt sobril. Får jo økt apetitt av seroquelen, og jeg går på saxenda for å gå ned i vekt. Men legen er umulig å få tak i. Så da kommer jeg ingen vei.

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Vi har ikke lov til å si noe om doser her. Jeg drister meg likevel til å si at om du hadde vært min pasient, hadde du i en periode brukt en lavere dose enn 25mg Sobril og en lavere dose enn 400mg Seroquel før du deretter evt hadde gått over på nåværende doser.

Du har nok rett. Legen sa det gikk bra å bråseponere. Men det går jo ikke bra. Hva gjør man når legen er umulig å få tak i en sånn situasjon? Jeg har ringt og lagt igjen beskjeder og sendt en melding på helsenorge. Men jeg får ikke kontakt. 

AnonymBruker
kupton skrev (20 minutter siden):

Har du intet igjen av Sobril? Om du har det, kan du ta en halv tablett per dag.

Jeg har litt sobril som jeg kan ta i helga, men på mandag tenkte jeg å bestille en akutt time med legen. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har litt sobril som jeg kan ta i helga, men på mandag tenkte jeg å bestille en akutt time med legen. 

Jeg ville definitivt ha trappet ned sobrilen forsiktig først før jeg startet med noe annet. Var jo en høy dose også på seroquell du har startet med. Jeg har tatt 25 mg serquell og ble helt slått ut av den

Anonymkode: b5287...ffc

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...